W wyszukiwarce Google można publikować nowe płatne reklamy tekstowe – „Tylko połączenie”. Mogą się one przydać zwłaszcza tym reklamodawcom, którzy skupiają się na kontakcie telefonicznym z klientem.
Połączenia telefoniczne wykonywane z poziomu reklamy Google AdWords nie są w kampaniach niczym nowym. Od jakiegoś czasu Google umożliwia ustawienie w reklamach tekstowych rozszerzeń połączeń, dzięki którym użytkownik może od razu zadzwonić do firmy, bez konieczności wchodzenia na stronę i szukania podstrony z danymi kontaktowymi. Teraz Google idzie krok dalej i firmom, które nie posiadają mocno rozbudowanej strony internetowej, a w codziennej działalności stawiają głównie na kontakt telefoniczny z klientem, oferuje reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”.
Istnieje kilka różnic między rozszerzeniami połączeń a reklamami typu „Tylko połączenie” – przede wszystkim dotyczą one wyglądu reklam. Numer telefonu w rozszerzeniu połączeń jest raczej uzupełnieniem głównego tekstu reklamy tekstowej AdWords – numer znajduje się dopiero pod nagłówkiem i tekstem reklamy. Dopiero niżej znajduje się numer telefonu. W reklamie typu „ Tylko połączenie” jest zupełnie inaczej – tutaj numer telefonu pojawia się już w nagłówku. Przy tworzeniu reklamy automatycznie ustawiony zostaje komunikat „Zadzwoń do firmy…” wraz z nazwą firmy i numerem telefonu. Dopiero poniżej znajduje się tekst reklamy, a obok – duży symbol telefonicznej słuchawki ze słowem „Zadzwoń”.
W przypadku rozszerzeń połączeń w płatnych reklamach tekstowych Google AdWords główny nacisk położony jest na tekst i przekierowanie użytkownika na stronę internetową, a numer telefonu stanowi informację dodatkową – zwłaszcza, że numer oraz inne rozszerzenia reklam nie zawsze muszą być wyświetlane. Aby tak się stało, należy mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana na wysokiej pozycji.
W reklamach typu „Tylko połączenie” główny nacisk położony jest na połączenia telefoniczne, a numer jest publikowany zawsze, bez względu na ranking reklamy.
Aby ustawić reklamę typu „Tylko połączenie” należy wpisać nazwę firmy, numer telefonu oraz tekst reklamy, który składa się łącznie z dwóch komunikatów. Każdy z nich nie może mieć więcej niż 35 znaków. Poniżej należy umieścić adres strony internetowej, który będzie wyświetlany w reklamie (nie dłuższy niż 35 znaków) oraz docelowy adres konkretnej podstrony, gdzie znajdują się szczegóły promowanej oferty.
Istnieje możliwość śledzenia przez Google'a połączeń telefonicznych, wykonanych dzięki kliknięciu w reklamę – automatycznie włączony będzie rejestr połączeń, a zliczane będą też konwersje telefoniczne. Wszystkie konwersje znajdą się też w raportach Google AdWords, nie będzie więc problemu z oceną skuteczności kampanii i poszczególnych reklam.
Jak podaje Google, do reklam dodawane będą nowe funkcjonalności, np. oceny satysfakcji dzwoniących, dzięki którym od razu będzie wiadomo, które firmy (reklamodawcy) zapewniają profesjonalną obsługę przez telefon.
W wyszukiwarce Google można publikować nowe reklamy tekstowe – „Tylko połączenie”. W Google AdWords istnieje już możliwość dodania do reklamy rozszerzeń połączeń, dzięki czemu po kliknięciu użytkownik może od razu zadzwonić do firmy, bez konieczności wchodzenia na stronę i szukania podstrony z danymi kontaktowymi. Z drugiej jednak strony rozszerzenie z numerem telefonu stanowi raczej uzupełnienie reklamy, a nie jej główną część. Ponadto, aby rozszerzenia mogły być publikowane, ranking reklamy musi być wystarczająco wysoki, a sama reklama musi być publikowana na wysokiej pozycji (kliknij i dowiedz się więcej o rozszerzeniach reklam tekstowych). Dlatego reklamy AdWords „Tylko połączenie” mogą się przydać zwłaszcza tym reklamodawcom, którzy nie posiadają mocno rozbudowanej strony internetowej, a w swojej codziennej działalności skupiają się na kontakcie telefonicznym z klientem.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy