Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe reklamy Google Adwords „Tylko połączenie”

W wyszukiwarce Google można publikować nowe płatne reklamy tekstowe – „Tylko połączenie”. Mogą się one przydać zwłaszcza tym reklamodawcom, którzy skupiają się na kontakcie telefonicznym z klientem.

Połączenia telefoniczne wykonywane z poziomu reklamy Google AdWords nie są w kampaniach niczym nowym. Od jakiegoś czasu Google umożliwia ustawienie w reklamach tekstowych rozszerzeń połączeń, dzięki którym użytkownik może od razu zadzwonić do firmy, bez konieczności wchodzenia na stronę i szukania podstrony z danymi kontaktowymi. Teraz Google idzie krok dalej i firmom, które nie posiadają mocno rozbudowanej strony internetowej, a w codziennej działalności stawiają głównie na kontakt telefoniczny z klientem, oferuje reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”.

Różnice między rozszerzeniami połączeń a reklamami typu „Tylko połączenie”

Istnieje kilka różnic między rozszerzeniami połączeń a reklamami typu „Tylko połączenie” – przede wszystkim dotyczą one wyglądu reklam. Numer telefonu w rozszerzeniu połączeń jest raczej uzupełnieniem głównego tekstu reklamy tekstowej AdWords – numer znajduje się dopiero pod nagłówkiem i tekstem reklamy. Dopiero niżej znajduje się numer telefonu. W reklamie typu „ Tylko połączenie” jest zupełnie inaczej – tutaj numer telefonu pojawia się już w nagłówku. Przy tworzeniu reklamy automatycznie ustawiony zostaje komunikat „Zadzwoń do firmy…” wraz z nazwą firmy i numerem telefonu. Dopiero poniżej znajduje się tekst reklamy, a obok – duży symbol telefonicznej słuchawki ze słowem „Zadzwoń”.

W przypadku rozszerzeń połączeń w płatnych reklamach tekstowych Google AdWords główny nacisk położony jest na tekst i przekierowanie użytkownika na stronę internetową, a numer telefonu stanowi informację dodatkową – zwłaszcza, że numer oraz inne rozszerzenia reklam nie zawsze muszą być wyświetlane. Aby tak się stało, należy mieć  wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana na wysokiej pozycji.

W reklamach typu „Tylko połączenie” główny nacisk położony jest na połączenia telefoniczne, a numer jest publikowany zawsze, bez względu na ranking reklamy.

Ustawienie reklamy „Tylko połączenie”

Aby ustawić reklamę typu „Tylko połączenie” należy wpisać nazwę firmy, numer telefonu oraz tekst reklamy, który składa się łącznie z dwóch komunikatów. Każdy z nich nie może mieć więcej niż 35 znaków. Poniżej należy umieścić adres strony internetowej, który będzie wyświetlany w reklamie (nie dłuższy niż 35 znaków) oraz docelowy adres konkretnej podstrony, gdzie znajdują się szczegóły promowanej oferty.

Istnieje możliwość śledzenia przez Google'a połączeń telefonicznych, wykonanych dzięki kliknięciu w reklamę – automatycznie włączony będzie rejestr połączeń, a zliczane będą też konwersje telefoniczne. Wszystkie konwersje znajdą się też w raportach Google AdWords, nie będzie więc problemu z oceną skuteczności kampanii i poszczególnych reklam.

Jak podaje Google, do reklam dodawane będą nowe funkcjonalności, np. oceny satysfakcji dzwoniących, dzięki którym od razu będzie wiadomo, które firmy (reklamodawcy) zapewniają profesjonalną obsługę przez telefon.

Podsumowanie

W wyszukiwarce Google można publikować nowe reklamy tekstowe – „Tylko połączenie”. W Google AdWords istnieje już możliwość dodania do reklamy rozszerzeń połączeń, dzięki czemu po kliknięciu użytkownik może od razu zadzwonić do firmy, bez konieczności wchodzenia na stronę i szukania podstrony z danymi kontaktowymi. Z drugiej jednak strony rozszerzenie z numerem telefonu stanowi raczej uzupełnienie reklamy, a nie jej główną część. Ponadto, aby rozszerzenia mogły być publikowane, ranking reklamy musi być wystarczająco wysoki, a sama reklama musi być publikowana na wysokiej pozycji (kliknij i dowiedz się więcej o rozszerzeniach reklam tekstowych). Dlatego reklamy AdWords „Tylko połączenie” mogą się przydać zwłaszcza tym reklamodawcom, którzy nie posiadają mocno rozbudowanej strony internetowej, a w swojej codziennej działalności skupiają się na kontakcie telefonicznym z klientem.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.