Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Nowość od Googlea: precyzyjnie oceń średnią pozycję swojej reklamy

19—11—2018

Chcesz jeszcze dokładniej wiedzieć, gdzie na stronie z wynikami wyszukiwania wyświetlają się Twoje reklamy Google Ads (AdWords)? Przygotuj się na nowe rodzaje danych, związanych z pozycją reklamy w sieci wyszukiwania Googlea.

W najbliższych tygodniach Google planuje dodać nowe rodzaje danych, które pozwolą ocenić pozycję reklam Google Ads (AdWords) w sieci wyszukiwania: procent wyświetleń na najwyższej pozycji, procent wyświetleń na samej górze strony, udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji oraz udział w wyświetleniach na górze strony z wynikami wyszukiwania.

Oznacza to, że reklamodawcy nie będą już skazani wyłącznie na analizę średniej pozycji reklamy wśród reklam konkurencji.

Nowe możliwości oceny średniej pozycji reklamy w wyszukiwarce Google

W ciągu najbliższych kilku tygodni reklamodawcy w swoich panelach Google Ads (AdWords) będą mogli analizować następujące dane:

  • procent wyświetleń na najwyższej pozycji - podana w procentach ilość wyświetleń reklamy na pierwszej pozycji nad bezpłatnymi (organicznymi) wynikami wyszukiwania, a więc na samej górze wyszukiwarki Google;
  • procent wyświetleń u góry strony - podana w procentach ilość wyświetleń reklamy nad bezpłatnymi (organicznymi) wynikami wyszukiwania, a więc na samej górze wyszukiwarki Google (ale już niekoniecznie na pierwszej pozycji - nad wynikami organicznymi mogą się bowiem wyświetlać maksymalnie cztery wyniki płatne);
  • udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji - iloraz liczby wyświetleń na najwyższej pozycji (pierwsza reklama nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania) i potencjalnej liczby możliwych wyświetleń na tej pozycji
  • udział w wyświetleniach na górze strony z wynikami wyszukiwania - iloraz liczby wyświetleń reklamy u góry strony (w dowolnym miejscu powyżej bezpłatnych wyników wyszukiwania, a więc niekoniecznie na pierwszej pozycji) oraz szacowanej liczby możliwych wyświetleń na tej pozycji.

Nowe dane pozwolą dokładniej mierzyć pozycję reklamy w wyszukiwarce Google

Dotychczas reklamodawcy mogli korzystać z danych, dotyczących średniej pozycji reklamy wśród innych wyników wyszukiwania. Choć dane można było analizować także wstecz (co pozwala analizować, czy i jak skutecznie wprowadzane zmiany wpływają na pozycję reklamy), to jednak rozbudowanie modułu o dodatkowe wskaźniki pozwoli już nie tylko na dokładniejsze monitorowanie pozycji reklamy w odniesieniu do naszej konkurencji. Nowe dane przydadzą się bowiem również do oceny pozycji reklam w odniesieniu do wyników organicznych oraz ewentualnego ustalenia stawki pod kątem wybranej lokalizacji na stronie wyszukiwania (strategia ta pozwala zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlania reklam na górze strony strony lub na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania). Z tego powodu Google planuje włączyć te dane do opcji automatycznego określania stawek w kampaniach Google Ads (AdWords).

Dlaczego walka o jak najwyższe pozycje jest tak istotna? Ponieważ wysokie pozycje, w połączeniu z odpowiednimi nagłówkami i przekonującym tekstem reklamy dopasowanym do wyszukiwanej frazy, bardzo często oznacza kliknięcie i wejście na stronę reklamodawcy. Reklamy są dziś łudząco podobne do wyników organicznych, wielu użytkowników nie odróżnia ich od siebie. Jeśli więc już na samym początku użytkownik znajdzie to, czego poszukuje, istnieje spora szansa, że kliknie w reklamę i nie będzie szukał dalej odpowiedzi. Bardzo często pojawia się więc korelacja - im lepsza jest pozycja reklamy, tym wyższy jest też CTR, czyli współczynnik klikalności w reklamę.

Zwycięska walka o jak najwyższą pozycję reklamy Google Ads (AdWords) może więc okazać zwycięską walką o potencjalnego klienta - to dlatego warto skorzystać z możliwości analizy nowych danych, jak tylko będą już dostępne.

Czytaj także: Jak poprawić pozycję reklamy Google AdWords?

Słowa kluczowe

  • pozycja reklamy
  • reklama google ads

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.