Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada  Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce pisze o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio, które pozwalają zwiększać zasięg i rozpoznawalność marki.

Do kogo kierowane są reklamy audio?

Google zauważył, że podczas pandemii, coraz więcej ludzi wykorzystuje YouTube do słuchania koncertów, podcastów, czy playlist. Użytkownicy słuchają różnych treści audio i  jednocześnie gotują, albo sprzątają.  W ten sposób możemy w wersji audio przedstawić naszą reklamę, nastawiając się jedynie na jej warstwę dźwiękową. Targetowanie, strategia ustalenia stawek, rozliczanie CPM ( koszt za tysiąc wyświetleń) są identyczne jak w przypadku reklam video, jednak poza wprowadzeniem audio ads pojawił się także dynamic music lineups – czyli grupy kanałów muzycznych, które są dedykowane dla konkretnych odbiorców. W ten sposób łatwiej dotrzemy do osób, które słuchają hip-hopu, muzyki klasycznej, czy latynoskiej.

Jaka jest skuteczność reklam audio?

Według Google 50 % użytkowników, którzy słuchają w ciągu dnia muzyki z YouTube, odsłuchuje także ponad 10 minut reklam! Jest to niewykorzystana przestrzeń marketingowa, którą Google postanowił wykorzystać dzięki audio ads. Korzystając jednocześnie z reklam wideo i audio, możesz dotrzeć do większej liczby osób.  Przeglądając polubione przez nich treści i to, w jaki sposób korzystają z YouTube,  łatwiej dostosować treści naszej reklamy audio.

Jak działają reklamy audio?

Audio ads to reklamy w których ścieżka dźwiękowa odgrywa główną rolę. Komponent wizualny to zazwyczaj nieruchomy obraz lub prosta animacja. Google informuje, że podczas testów udało im się ustalić, że 75% kampanii audio ads spowodowało znaczący wzrost świadomości marki (brand awareness). Sukces reklamy audio opiera się na komunikacie, który powinien być zrozumiały podczas odsłuchu. Istotny jest także głos lektora – powinien być ciepły i przyjazny. 

Źródła: wpis na oficjalnym blogu Google Ads: Audio ads on YouTube expand reach and grow brand awareness

Film instruktażowy na YouTube: Video Experiments from YouTube

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.