Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

19—11—2020

17 listopada  Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce pisze o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio, które pozwalają zwiększać zasięg i rozpoznawalność marki.

Do kogo kierowane są reklamy audio?

Google zauważył, że podczas pandemii, coraz więcej ludzi wykorzystuje YouTube do słuchania koncertów, podcastów, czy playlist. Użytkownicy słuchają różnych treści audio i  jednocześnie gotują, albo sprzątają.  W ten sposób możemy w wersji audio przedstawić naszą reklamę, nastawiając się jedynie na jej warstwę dźwiękową. Targetowanie, strategia ustalenia stawek, rozliczanie CPM ( koszt za tysiąc wyświetleń) są identyczne jak w przypadku reklam video, jednak poza wprowadzeniem audio ads pojawił się także dynamic music lineups – czyli grupy kanałów muzycznych, które są dedykowane dla konkretnych odbiorców. W ten sposób łatwiej dotrzemy do osób, które słuchają hip-hopu, muzyki klasycznej, czy latynoskiej.

Jaka jest skuteczność reklam audio?

Według Google 50 % użytkowników, którzy słuchają w ciągu dnia muzyki z YouTube, odsłuchuje także ponad 10 minut reklam! Jest to niewykorzystana przestrzeń marketingowa, którą Google postanowił wykorzystać dzięki audio ads. Korzystając jednocześnie z reklam wideo i audio, możesz dotrzeć do większej liczby osób.  Przeglądając polubione przez nich treści i to, w jaki sposób korzystają z YouTube,  łatwiej dostosować treści naszej reklamy audio.

Jak działają reklamy audio?

Audio ads to reklamy w których ścieżka dźwiękowa odgrywa główną rolę. Komponent wizualny to zazwyczaj nieruchomy obraz lub prosta animacja. Google informuje, że podczas testów udało im się ustalić, że 75% kampanii audio ads spowodowało znaczący wzrost świadomości marki (brand awareness). Sukces reklamy audio opiera się na komunikacie, który powinien być zrozumiały podczas odsłuchu. Istotny jest także głos lektora – powinien być ciepły i przyjazny. 

Źródła: wpis na oficjalnym blogu Google Ads: Audio ads on YouTube expand reach and grow brand awareness

Film instruktażowy na YouTube: Video Experiments from YouTube

Słowa kluczowe

  • audio ads
  • YouTube
  • reklama audio

Najnowsze artykuły

Pozyskuj kontakty w różnych kampaniach Google Ads

Formularze kontaktowe to rozwiązanie znane w Google Ads już od kilku miesięcy - teraz przyszedł czas na pierwsze zmiany, dostosowane do różnych typów kampanii

Więcej typów konwersji w kampaniach Google Ads

Reklamodawcy Google Ads mogą teraz korzystać z kilkunastu nowych kategorii konwersji. Pozwoli to na bardziej precyzyjne ustawienie celu prowadzonej kampanii.

Jak znaleźć raport lokalizacji w Google Ads?

Na poziomie raportu można było wybrać i zaznaczyć lokalizacje, w których reklamy nie powinny się wyświetlać. Obecnie tej możliwości nie ma. Co zrobić?