Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada  Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce pisze o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio, które pozwalają zwiększać zasięg i rozpoznawalność marki.

Do kogo kierowane są reklamy audio?

Google zauważył, że podczas pandemii, coraz więcej ludzi wykorzystuje YouTube do słuchania koncertów, podcastów, czy playlist. Użytkownicy słuchają różnych treści audio i  jednocześnie gotują, albo sprzątają.  W ten sposób możemy w wersji audio przedstawić naszą reklamę, nastawiając się jedynie na jej warstwę dźwiękową. Targetowanie, strategia ustalenia stawek, rozliczanie CPM ( koszt za tysiąc wyświetleń) są identyczne jak w przypadku reklam video, jednak poza wprowadzeniem audio ads pojawił się także dynamic music lineups – czyli grupy kanałów muzycznych, które są dedykowane dla konkretnych odbiorców. W ten sposób łatwiej dotrzemy do osób, które słuchają hip-hopu, muzyki klasycznej, czy latynoskiej.

Jaka jest skuteczność reklam audio?

Według Google 50 % użytkowników, którzy słuchają w ciągu dnia muzyki z YouTube, odsłuchuje także ponad 10 minut reklam! Jest to niewykorzystana przestrzeń marketingowa, którą Google postanowił wykorzystać dzięki audio ads. Korzystając jednocześnie z reklam wideo i audio, możesz dotrzeć do większej liczby osób.  Przeglądając polubione przez nich treści i to, w jaki sposób korzystają z YouTube,  łatwiej dostosować treści naszej reklamy audio.

Jak działają reklamy audio?

Audio ads to reklamy w których ścieżka dźwiękowa odgrywa główną rolę. Komponent wizualny to zazwyczaj nieruchomy obraz lub prosta animacja. Google informuje, że podczas testów udało im się ustalić, że 75% kampanii audio ads spowodowało znaczący wzrost świadomości marki (brand awareness). Sukces reklamy audio opiera się na komunikacie, który powinien być zrozumiały podczas odsłuchu. Istotny jest także głos lektora – powinien być ciepły i przyjazny. 

Źródła: wpis na oficjalnym blogu Google Ads: Audio ads on YouTube expand reach and grow brand awareness

Film instruktażowy na YouTube: Video Experiments from YouTube

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.