Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

Udział w kliknięciach, czyli nowy wskaźnik w kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania, pomoże ocenić, jak duży jest potencjał na uzyskanie dodatkowych kliknięć w reklamę.

Udział w wyświetleniach znany jest już z kampanii Google Shopping (znanych także jako kampanie produktowe lub Google Zakupy). Dane te podawane są w procentach - Google podaje tutaj wynik dzielenia liczby uzyskanych kliknięć przez maksymalną liczbę kliknięć, którą można osiągnąć np. dzięki zwiększeniu budżetu, odpowiedniej optymalizacji kampanii Google Ads (AdWords) lub zwiększeniu stawki za kliknięcie w daną reklamę. Przykładowo więc, jeśli liczba kliknięć w danej kampanii będzie wynosiła  10, a Google oszacuje, że można ich uzyskać nawet pięć razy więcej, to podany udział w kliknięciach wynosił będzie 20 proc.

Jak można przeczytać w oficjalnej informacji ,,Udział w kliknięciach pojawi się w kampaniach w sieci wyszukiwania", Google planuje wprowadzenie nowego rozwiązania na poziomie kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych. Zmian na kontach można się spodziewać już w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Jak zwiększyć swój udział w kliknięciach? Poznaj 4 skuteczne sposoby

Zwiększenie udziału w kliknięciach to po prostu zwiększenie liczby kliknięć w reklamę kosztem konkurencji. Na większą liczbę kliknięć mogą zazwyczaj liczyć ci reklamodawcy, których reklamy wyświetlają się czołowych pozycjach, a więc nad wynikami organicznymi. W dobie urządzeń mobilnych najlepiej jest oczywiście pojawiać się ze swoją reklamę na pierwszej pozycji, ponieważ na małych ekranach widać najczęściej tylko jedną reklamę tekstową.

W takim wypadku najprościej będzie oczywiście zastosować dwa warianty związane ze zwiększeniem wydatków: zwiększenie stawek za kliknięcie w reklamę (tzw. maksymalny CPC), powiązane najczęściej ze zwiększeniem budżetu na kampanię Google Ads.

Naszym klientom nie proponujemy jednak tego rozwiązania bez skorzystania najpierw z innych możliwości - na szczęście Google pozostawił alternatywę tym reklamodawcom, którzy nie chcą i nie lubią sięgać głęboko do kieszeni. W aukcji Google Ads (dzięki której wiadomo, czy reklama się wyświetli i na jakiej pozycji) nie decyduje bowiem tylko wysokość budżetu czy zadeklarowany maksymalny koszt za kliknięcie - ważne są także inne czynniki. I tu dochodzimy do kolejnego sposobu zwiększenia udziału w kliknięciach: trafność reklamy, a więc umiejętne dopasowanie tekstów reklam do najczęściej wyszukiwanych fraz (jeśli nie wiadomo, jakie słowa kluczowe cieszą się największą popularnością, wystarczy poczekać kilka dni i sprawdzić statystyki kampanii oraz wyszukiwane słowa kluczowe).

Użycie najczęściej wyszukiwanych fraz w reklamie (najlepiej w jednym z jej nagłówków) pozwoli na skuteczne przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Dzięki umieszczeniu najważniejszych fraz w reklamie istnieje duża szansa na to, że internauta kliknie w reklamę – jeśli bowiem w reklamie znajdzie to, czego szukał (a więc odpowiedź na swoje potrzeby), to najprawdopodobniej nie będzie już przewijał ekranu w doł, by szukać rozwiązania wśród niżej wyświetlonych reklam.

W każdej chwili warto zastosować także kolejne rozwiązanie - zwiększenie widoczności reklamy dzięki dodaniu rozszerzeń. Dzięki rozszerzeniom można umieścić na poziomie wyszukiwarki m.in. linki do konkretnych podstron, krótką informację o ofercie, lokalizację firmy, numer telefonu, informację o firmowej aplikacji czy cenach produktów. 

Rozszerzenia można ustawić na poziomie całego konta lub pojedynczych kampanii i grup reklam. Dodatkowe informacje sprawiają, że reklama z rozszerzeniami jest lepiej widoczna niż reklama bez nich - a to z kolei przekłada się często na większą liczbę kliknięć i większy współczynnik klikalności (CTR).

Czytaj także: Jak poprawić pozycję reklamy Google AdWords?


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.