Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

15—02—2019

Udział w kliknięciach, czyli nowy wskaźnik w kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania, pomoże ocenić, jak duży jest potencjał na uzyskanie dodatkowych kliknięć w reklamę.

Udział w wyświetleniach znany jest już z kampanii Google Shopping (znanych także jako kampanie produktowe lub Google Zakupy). Dane te podawane są w procentach - Google podaje tutaj wynik dzielenia liczby uzyskanych kliknięć przez maksymalną liczbę kliknięć, którą można osiągnąć np. dzięki zwiększeniu budżetu, odpowiedniej optymalizacji kampanii Google Ads (AdWords) lub zwiększeniu stawki za kliknięcie w daną reklamę. Przykładowo więc, jeśli liczba kliknięć w danej kampanii będzie wynosiła  10, a Google oszacuje, że można ich uzyskać nawet pięć razy więcej, to podany udział w kliknięciach wynosił będzie 20 proc.

Jak można przeczytać w oficjalnej informacji ,,Udział w kliknięciach pojawi się w kampaniach w sieci wyszukiwania", Google planuje wprowadzenie nowego rozwiązania na poziomie kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych. Zmian na kontach można się spodziewać już w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Jak zwiększyć swój udział w kliknięciach? Poznaj 4 skuteczne sposoby

Zwiększenie udziału w kliknięciach to po prostu zwiększenie liczby kliknięć w reklamę kosztem konkurencji. Na większą liczbę kliknięć mogą zazwyczaj liczyć ci reklamodawcy, których reklamy wyświetlają się czołowych pozycjach, a więc nad wynikami organicznymi. W dobie urządzeń mobilnych najlepiej jest oczywiście pojawiać się ze swoją reklamę na pierwszej pozycji, ponieważ na małych ekranach widać najczęściej tylko jedną reklamę tekstową.

W takim wypadku najprościej będzie oczywiście zastosować dwa warianty związane ze zwiększeniem wydatków: zwiększenie stawek za kliknięcie w reklamę (tzw. maksymalny CPC), powiązane najczęściej ze zwiększeniem budżetu na kampanię Google Ads.

Naszym klientom nie proponujemy jednak tego rozwiązania bez skorzystania najpierw z innych możliwości - na szczęście Google pozostawił alternatywę tym reklamodawcom, którzy nie chcą i nie lubią sięgać głęboko do kieszeni. W aukcji Google Ads (dzięki której wiadomo, czy reklama się wyświetli i na jakiej pozycji) nie decyduje bowiem tylko wysokość budżetu czy zadeklarowany maksymalny koszt za kliknięcie - ważne są także inne czynniki. I tu dochodzimy do kolejnego sposobu zwiększenia udziału w kliknięciach: trafność reklamy, a więc umiejętne dopasowanie tekstów reklam do najczęściej wyszukiwanych fraz (jeśli nie wiadomo, jakie słowa kluczowe cieszą się największą popularnością, wystarczy poczekać kilka dni i sprawdzić statystyki kampanii oraz wyszukiwane słowa kluczowe).

Użycie najczęściej wyszukiwanych fraz w reklamie (najlepiej w jednym z jej nagłówków) pozwoli na skuteczne przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Dzięki umieszczeniu najważniejszych fraz w reklamie istnieje duża szansa na to, że internauta kliknie w reklamę – jeśli bowiem w reklamie znajdzie to, czego szukał (a więc odpowiedź na swoje potrzeby), to najprawdopodobniej nie będzie już przewijał ekranu w doł, by szukać rozwiązania wśród niżej wyświetlonych reklam.

W każdej chwili warto zastosować także kolejne rozwiązanie - zwiększenie widoczności reklamy dzięki dodaniu rozszerzeń. Dzięki rozszerzeniom można umieścić na poziomie wyszukiwarki m.in. linki do konkretnych podstron, krótką informację o ofercie, lokalizację firmy, numer telefonu, informację o firmowej aplikacji czy cenach produktów. 

Rozszerzenia można ustawić na poziomie całego konta lub pojedynczych kampanii i grup reklam. Dodatkowe informacje sprawiają, że reklama z rozszerzeniami jest lepiej widoczna niż reklama bez nich - a to z kolei przekłada się często na większą liczbę kliknięć i większy współczynnik klikalności (CTR).

Czytaj także: Jak poprawić pozycję reklamy Google AdWords?


Słowa kluczowe

  • reklama tekstowa
  • rozszerzenia reklam

Najnowsze artykuły

Nowość w Google Ads: zmiany w ustawieniach raportu połączeń telefonicznych

Raport połączeń telefonicznych będzie można ustawić teraz wyłącznie na poziomie konta Google Ads. Zmiana ma zostać wprowadzona 9 września.

Nowość: reklamy Google Ads z galerią grafik

Reklamodawcy z jedenastu krajów (w tym Polski) już niedługo będą mogli wyświetlać na samym szczycie wyników wyszukiwania reklamy ze zdjęciami

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Nowa funkcja w Google Moja Firma dostępna jest już także dla niektórych polskich użytkowników aplikacji. Jak umożliwić użytkownikom wysyłanie wiadomości do firmy przez jej wizytówkę na Mapach Google?