Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

15—02—2019

Udział w kliknięciach, czyli nowy wskaźnik w kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania, pomoże ocenić, jak duży jest potencjał na uzyskanie dodatkowych kliknięć w reklamę.

Udział w wyświetleniach znany jest już z kampanii Google Shopping (znanych także jako kampanie produktowe lub Google Zakupy). Dane te podawane są w procentach - Google podaje tutaj wynik dzielenia liczby uzyskanych kliknięć przez maksymalną liczbę kliknięć, którą można osiągnąć np. dzięki zwiększeniu budżetu, odpowiedniej optymalizacji kampanii Google Ads (AdWords) lub zwiększeniu stawki za kliknięcie w daną reklamę. Przykładowo więc, jeśli liczba kliknięć w danej kampanii będzie wynosiła  10, a Google oszacuje, że można ich uzyskać nawet pięć razy więcej, to podany udział w kliknięciach wynosił będzie 20 proc.

Jak można przeczytać w oficjalnej informacji ,,Udział w kliknięciach pojawi się w kampaniach w sieci wyszukiwania", Google planuje wprowadzenie nowego rozwiązania na poziomie kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych. Zmian na kontach można się spodziewać już w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Jak zwiększyć swój udział w kliknięciach? Poznaj 4 skuteczne sposoby

Zwiększenie udziału w kliknięciach to po prostu zwiększenie liczby kliknięć w reklamę kosztem konkurencji. Na większą liczbę kliknięć mogą zazwyczaj liczyć ci reklamodawcy, których reklamy wyświetlają się czołowych pozycjach, a więc nad wynikami organicznymi. W dobie urządzeń mobilnych najlepiej jest oczywiście pojawiać się ze swoją reklamę na pierwszej pozycji, ponieważ na małych ekranach widać najczęściej tylko jedną reklamę tekstową.

W takim wypadku najprościej będzie oczywiście zastosować dwa warianty związane ze zwiększeniem wydatków: zwiększenie stawek za kliknięcie w reklamę (tzw. maksymalny CPC), powiązane najczęściej ze zwiększeniem budżetu na kampanię Google Ads.

Naszym klientom nie proponujemy jednak tego rozwiązania bez skorzystania najpierw z innych możliwości - na szczęście Google pozostawił alternatywę tym reklamodawcom, którzy nie chcą i nie lubią sięgać głęboko do kieszeni. W aukcji Google Ads (dzięki której wiadomo, czy reklama się wyświetli i na jakiej pozycji) nie decyduje bowiem tylko wysokość budżetu czy zadeklarowany maksymalny koszt za kliknięcie - ważne są także inne czynniki. I tu dochodzimy do kolejnego sposobu zwiększenia udziału w kliknięciach: trafność reklamy, a więc umiejętne dopasowanie tekstów reklam do najczęściej wyszukiwanych fraz (jeśli nie wiadomo, jakie słowa kluczowe cieszą się największą popularnością, wystarczy poczekać kilka dni i sprawdzić statystyki kampanii oraz wyszukiwane słowa kluczowe).

Użycie najczęściej wyszukiwanych fraz w reklamie (najlepiej w jednym z jej nagłówków) pozwoli na skuteczne przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Dzięki umieszczeniu najważniejszych fraz w reklamie istnieje duża szansa na to, że internauta kliknie w reklamę – jeśli bowiem w reklamie znajdzie to, czego szukał (a więc odpowiedź na swoje potrzeby), to najprawdopodobniej nie będzie już przewijał ekranu w doł, by szukać rozwiązania wśród niżej wyświetlonych reklam.

W każdej chwili warto zastosować także kolejne rozwiązanie - zwiększenie widoczności reklamy dzięki dodaniu rozszerzeń. Dzięki rozszerzeniom można umieścić na poziomie wyszukiwarki m.in. linki do konkretnych podstron, krótką informację o ofercie, lokalizację firmy, numer telefonu, informację o firmowej aplikacji czy cenach produktów. 

Rozszerzenia można ustawić na poziomie całego konta lub pojedynczych kampanii i grup reklam. Dodatkowe informacje sprawiają, że reklama z rozszerzeniami jest lepiej widoczna niż reklama bez nich - a to z kolei przekłada się często na większą liczbę kliknięć i większy współczynnik klikalności (CTR).

Czytaj także: Jak poprawić pozycję reklamy Google AdWords?


Słowa kluczowe

  • reklama tekstowa
  • rozszerzenia reklam

Najnowsze artykuły

Reklamy Google Ads będzie coraz trudniej rozpoznać wśród wyników wyszukiwania

Z napisu ,,Reklama" znika zielony kolor - czcionka ma być teraz czarna, podobnie jak cały tekst reklam. Na razie zmiana ma dotyczyć tylko reklam Google Ads, wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.

Dlaczego Google nie pozwala na reklamy serwisów komputerowych?

Odrzucone reklamy nieautoryzowanych serwisów komputerów, laptopów i sprzętu elektronicznego w Google Ads. Dlaczego Google zmienił zasady dla reklamodawców?

Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

Użytkownicy i prowadzący strony na Facebooku znów mogą się spodziewać zmian w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie.