Za kampanię reklamową na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września 2019 roku musisz być przygotowany na podjęcie dodatkowych działań uwierzytelniających płatność.
„Począwszy od 14 września 2019 r. metody płatności, takie jak karty kredytowe, debetowe i przedpłacone, wydawane w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) mogą wymagać podjęcia dodatkowych działań uwierzytelniających online. Może to być konieczne podczas rozpoczynania płatności lub po dodaniu karty do konta na Facebooku. Ta zmiana jest zgodna z drugą dyrektywą w sprawie usług płatniczych i zapewni większe bezpieczeństwo transakcji (...) Dodatkowe uwierzytelnianie zostanie wprowadzone przez banki i może się różnić w zależności od kraju” – poinformował swoich reklamodawców Facebook w mailu, który trafił do odbiorców dzisiaj (13 września).
Na czym polega dodatkowe uwierzytelnianie wprowadzone przez banki?
Dodatkowe działania wprowadzone zostały na terenie krajów, objętych strefą Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) – w gronie 31 państw znajduje się także m.in. Polska. Są one skutkiem wprowadzenia dokumentu, dotyczącego usług płatniczych i zostało wprowadzone przez banki, by zapewnić reklamodawcom bezpieczeństwo transakcji online – to dlatego w przypadku problemów w uwierzytelnieniem Facebook zaleca bezpośredni kontakt z bankiem, z którego dokonywana jest płatność i który wydał kartę kredytową/debetową. Wymagania mogą się zresztą różnić od kraju, w którym dokonywana jest płatność.
Konieczność dokonania dodatkowe uwierzytelnienia może czekać reklamodawców, którzy:
Dodatkowe uwierzytelnienie nie dotyczy natomiast tych reklamodawców, którzy mają już na swoim koncie podpiętą kartę i regularnie dokonują z niej płatności cyklicznych (co jest możliwe także przy prowadzeniu kampanii Google Ads).
Przypomnijmy – właściciel konta, który zdecyduje się na prowadzenie płatnej kampanii na Facebooku ma do wyboru kilka możliwych rozwiązań:
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy