Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Za kampanię reklamową na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września 2019 roku musisz być przygotowany na podjęcie dodatkowych działań uwierzytelniających płatność.

„Począwszy od 14 września 2019 r. metody płatności, takie jak karty kredytowe, debetowe i przedpłacone, wydawane w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) mogą wymagać podjęcia dodatkowych działań uwierzytelniających online. Może to być konieczne podczas rozpoczynania płatności lub po dodaniu karty do konta na Facebooku. Ta zmiana jest zgodna z drugą dyrektywą w sprawie usług płatniczych i zapewni większe bezpieczeństwo transakcji (...) Dodatkowe uwierzytelnianie zostanie wprowadzone przez banki i może się różnić w zależności od kraju” – poinformował swoich reklamodawców Facebook w mailu, który trafił do odbiorców dzisiaj (13 września).

Na czym polega dodatkowe uwierzytelnianie wprowadzone przez banki?

Dodatkowe uwierzytelnienia są skutkiem europejskich przepisów

Dodatkowe działania wprowadzone zostały na terenie krajów, objętych strefą Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) – w gronie 31 państw znajduje się także m.in. Polska. Są one skutkiem wprowadzenia dokumentu, dotyczącego usług płatniczych i zostało wprowadzone przez banki, by zapewnić reklamodawcom bezpieczeństwo transakcji online – to dlatego w przypadku problemów w uwierzytelnieniem Facebook zaleca bezpośredni kontakt z bankiem, z którego dokonywana jest płatność i który wydał kartę kredytową/debetową. Wymagania mogą się zresztą różnić od kraju, w którym dokonywana jest płatność.

Którzy reklamodawcy powinni przygotować się na dodatkowe działania?

Konieczność dokonania dodatkowe uwierzytelnienia może czekać reklamodawców, którzy:

Dodatkowe uwierzytelnienie nie dotyczy natomiast tych reklamodawców, którzy mają już na swoim koncie podpiętą kartę i regularnie dokonują z niej płatności cyklicznych (co jest możliwe także przy prowadzeniu kampanii Google Ads).

Jakie płatności można wybrać na Facebooku?

Przypomnijmy – właściciel konta, który zdecyduje się na prowadzenie płatnej kampanii na Facebooku ma do wyboru kilka możliwych rozwiązań:

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.