Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Za kampanię reklamową na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września 2019 roku musisz być przygotowany na podjęcie dodatkowych działań uwierzytelniających płatność.

„Począwszy od 14 września 2019 r. metody płatności, takie jak karty kredytowe, debetowe i przedpłacone, wydawane w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) mogą wymagać podjęcia dodatkowych działań uwierzytelniających online. Może to być konieczne podczas rozpoczynania płatności lub po dodaniu karty do konta na Facebooku. Ta zmiana jest zgodna z drugą dyrektywą w sprawie usług płatniczych i zapewni większe bezpieczeństwo transakcji (...) Dodatkowe uwierzytelnianie zostanie wprowadzone przez banki i może się różnić w zależności od kraju” – poinformował swoich reklamodawców Facebook w mailu, który trafił do odbiorców dzisiaj (13 września).

Na czym polega dodatkowe uwierzytelnianie wprowadzone przez banki?

Dodatkowe uwierzytelnienia są skutkiem europejskich przepisów

Dodatkowe działania wprowadzone zostały na terenie krajów, objętych strefą Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) – w gronie 31 państw znajduje się także m.in. Polska. Są one skutkiem wprowadzenia dokumentu, dotyczącego usług płatniczych i zostało wprowadzone przez banki, by zapewnić reklamodawcom bezpieczeństwo transakcji online – to dlatego w przypadku problemów w uwierzytelnieniem Facebook zaleca bezpośredni kontakt z bankiem, z którego dokonywana jest płatność i który wydał kartę kredytową/debetową. Wymagania mogą się zresztą różnić od kraju, w którym dokonywana jest płatność.

Którzy reklamodawcy powinni przygotować się na dodatkowe działania?

Konieczność dokonania dodatkowe uwierzytelnienia może czekać reklamodawców, którzy:

Dodatkowe uwierzytelnienie nie dotyczy natomiast tych reklamodawców, którzy mają już na swoim koncie podpiętą kartę i regularnie dokonują z niej płatności cyklicznych (co jest możliwe także przy prowadzeniu kampanii Google Ads).

Jakie płatności można wybrać na Facebooku?

Przypomnijmy – właściciel konta, który zdecyduje się na prowadzenie płatnej kampanii na Facebooku ma do wyboru kilka możliwych rozwiązań:

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.