Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

13—09—2019

Za kampanię reklamową na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września 2019 roku musisz być przygotowany na podjęcie dodatkowych działań uwierzytelniających płatność.

„Począwszy od 14 września 2019 r. metody płatności, takie jak karty kredytowe, debetowe i przedpłacone, wydawane w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) mogą wymagać podjęcia dodatkowych działań uwierzytelniających online. Może to być konieczne podczas rozpoczynania płatności lub po dodaniu karty do konta na Facebooku. Ta zmiana jest zgodna z drugą dyrektywą w sprawie usług płatniczych i zapewni większe bezpieczeństwo transakcji (...) Dodatkowe uwierzytelnianie zostanie wprowadzone przez banki i może się różnić w zależności od kraju” – poinformował swoich reklamodawców Facebook w mailu, który trafił do odbiorców dzisiaj (13 września).

Na czym polega dodatkowe uwierzytelnianie wprowadzone przez banki?

Dodatkowe uwierzytelnienia są skutkiem europejskich przepisów

Dodatkowe działania wprowadzone zostały na terenie krajów, objętych strefą Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) – w gronie 31 państw znajduje się także m.in. Polska. Są one skutkiem wprowadzenia dokumentu, dotyczącego usług płatniczych i zostało wprowadzone przez banki, by zapewnić reklamodawcom bezpieczeństwo transakcji online – to dlatego w przypadku problemów w uwierzytelnieniem Facebook zaleca bezpośredni kontakt z bankiem, z którego dokonywana jest płatność i który wydał kartę kredytową/debetową. Wymagania mogą się zresztą różnić od kraju, w którym dokonywana jest płatność.

Którzy reklamodawcy powinni przygotować się na dodatkowe działania?

Konieczność dokonania dodatkowe uwierzytelnienia może czekać reklamodawców, którzy:

  • na swoim koncie dodają nową kartę nową kartę kredytową, debetową lub pre-paid;
  • chcą jednorazowo zapłacić za działania reklamowe określoną kwotę (odbywa się to za pomocą opcji „Zapłać teraz”);
  • dodają środki do swojego konta reklamowego.

Dodatkowe uwierzytelnienie nie dotyczy natomiast tych reklamodawców, którzy mają już na swoim koncie podpiętą kartę i regularnie dokonują z niej płatności cyklicznych (co jest możliwe także przy prowadzeniu kampanii Google Ads).

Jakie płatności można wybrać na Facebooku?

Przypomnijmy – właściciel konta, który zdecyduje się na prowadzenie płatnej kampanii na Facebooku ma do wyboru kilka możliwych rozwiązań:

  • kupony reklamowe, przyznawany przy okazji promocji lub usługi facebookmail.com; kupony mogą otrzymać również firmy lub witryny partnerskie Facebooka;
  • polecenie zapłaty, powiązane z kontem, na którym znajdują się środki na prowadzenie kampanii; Facebook łączy się z tym kontem i pobiera z nich środki na działania reklamowe;
  • system PayPal, który umożliwia dokonywanie płatności on-line (serwis znany m.in. ze sklepów internetowych); z tej opcji mogą korzystać tylko reklamodawcy używający płatności automatycznych – aby ustawić je na stronie, należy zalogować się na swoje konto PayPal i powiązać je ze swoim kontem reklamowym na Facebooku;
  • płatności samodzielne umożliwiają dodanie środków na swoje konto pre-paid, co oznacza, że reklamodawca sam dba o to, by środków na prowadzenie kampanii nie zabrakło; jedną z opcji płatności samodzielnych jest utworzenie konta Boleto Bancário i wybraniu jej jako metody płatności – w ten sposób płatność będzie się odbywała w przypadku wszystkich reklam;
  • fakturowanie miesięczne dostępne jest tylko dla wybranych firm, spełniających  określone wymagania; w takim wypadku reklamodawca na bieżąco tworzy i wyświetla reklamy, natomiast raz w miesiącu pobiera fakturę z 30-dniowym terminem płatności.

Słowa kluczowe

  • facebook
  • płatności

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.