Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Za kampanię reklamową na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września 2019 roku musisz być przygotowany na podjęcie dodatkowych działań uwierzytelniających płatność.

„Począwszy od 14 września 2019 r. metody płatności, takie jak karty kredytowe, debetowe i przedpłacone, wydawane w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) mogą wymagać podjęcia dodatkowych działań uwierzytelniających online. Może to być konieczne podczas rozpoczynania płatności lub po dodaniu karty do konta na Facebooku. Ta zmiana jest zgodna z drugą dyrektywą w sprawie usług płatniczych i zapewni większe bezpieczeństwo transakcji (...) Dodatkowe uwierzytelnianie zostanie wprowadzone przez banki i może się różnić w zależności od kraju” – poinformował swoich reklamodawców Facebook w mailu, który trafił do odbiorców dzisiaj (13 września).

Na czym polega dodatkowe uwierzytelnianie wprowadzone przez banki?

Dodatkowe uwierzytelnienia są skutkiem europejskich przepisów

Dodatkowe działania wprowadzone zostały na terenie krajów, objętych strefą Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) – w gronie 31 państw znajduje się także m.in. Polska. Są one skutkiem wprowadzenia dokumentu, dotyczącego usług płatniczych i zostało wprowadzone przez banki, by zapewnić reklamodawcom bezpieczeństwo transakcji online – to dlatego w przypadku problemów w uwierzytelnieniem Facebook zaleca bezpośredni kontakt z bankiem, z którego dokonywana jest płatność i który wydał kartę kredytową/debetową. Wymagania mogą się zresztą różnić od kraju, w którym dokonywana jest płatność.

Którzy reklamodawcy powinni przygotować się na dodatkowe działania?

Konieczność dokonania dodatkowe uwierzytelnienia może czekać reklamodawców, którzy:

Dodatkowe uwierzytelnienie nie dotyczy natomiast tych reklamodawców, którzy mają już na swoim koncie podpiętą kartę i regularnie dokonują z niej płatności cyklicznych (co jest możliwe także przy prowadzeniu kampanii Google Ads).

Jakie płatności można wybrać na Facebooku?

Przypomnijmy – właściciel konta, który zdecyduje się na prowadzenie płatnej kampanii na Facebooku ma do wyboru kilka możliwych rozwiązań:

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.