Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Praktyczny przewodnik po kuponach AdWords

Przy zakładaniu nowego konta i po uruchomieniu pierwszej kampanii, Google oferuje reklamodawcom bonus – kupony, które umożliwiają doładowanie konta dodatkowymi środkami.

Dzięki kuponom AdWords Google zachęca do prowadzenia kampanii w swoim systemie reklamowym – po wydaniu odpowiedniej kwoty konto reklamodawcy zostaje bowiem doładowane dodatkowymi środkami, które można wydać na kliknięcia. W jaki sposób zdobyć kupon i na jakich zasadach z niego skorzystać?

Jak korzystać z kuponów AdWords?

Istnieje kilka warunków dotyczących skorzystania z kuponu:

Warto więc pamiętać, że wartość z kuponu zostanie dodana do konta nie po założeniu konta, wpłacie środków czy uruchomieniu kampanii – stanie się to dopiero po wydaniu co najmniej 100 zł własnych środków.

Trzy sposoby na zdobycie kuponu AdWords

Istnieje kilka sposobów na zdobycie kuponu AdWords. Można się o niego zapytać w agencji, która prowadzi kampanię AdWords, można też liczyć na szczęśliwy traf – w niektórych przypadkach Google sam przysyła kod na adres nowego konta AdWords. Jest też trzecia droga – można wejść na stronę https://www.google.pl/adwords/ i w odpowiednim polu podać adres niedawno utworzonego konta. W ciągu kilku minut na skrzynkę mailową trafi kupon o wartości 200 zł, który wystarczy następnie wprowadzić na swoim koncie AdWords w odpowiednim miejscu.

Mam już kupon i co dalej?

Bez względu na to, czy korzystamy z nowej czy starej wersji AdWords, aby wprowadzić kupon, należy wejść na podstronę dotyczącą rozliczeń i płatności. Po lewej stronie znajduje się boczne menu, w którym można znaleźć pozycję „Ustawienia”. Po wejściu na odpowiednią podstronę należy przewinąć ekran w dół i znaleźć link „Zarządzaj kodami promocyjnymi”. To już prawie koniec, ponieważ na docelowej podstronie wystarczy tylko dodać kod w odpowiednim miejscu.

Na tej samej podstronie można także sprawdzić dotychczasowe wydatki – dzięki temu wiadomo, ile trzeba jeszcze wydać na kliknięcia, by konto zostało doładowane.

Podsumowanie

Zapamiętaj cztery proste kroki - jak zdobyć kupon AdWords i z niego skorzystać:

  1. Utwórz nowe konto AdWords, na którym będą prowadzone kampanie i doładuj je odpowiednią kwotą;
  2. Wejdź na stronę https://www.google.pl/adwords/ i podaj adres nowego konta AdWords;
  3. Dodaj kod na swoim koncie AdWords – na podstronie dotyczącej rozliczeń i płatności, w zakładce „Ustawienia”  / „Zarządzanie kodami promocyjnymi”.
  4. Uruchom pierwszą kampanię – tak, by w ciągu 30 dni wydać na kliknięcia co najmniej 100 zł. Kupon uruchomi się wtedy automatycznie. Jeśli nie chcesz prowadzić kampanii samodzielnie, możesz zwrócić się do specjalistów z agencji AdWords
Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.