Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Case study: na czym polega przewaga Google AdWords nad pozycjonowaniem?

20—04—2017

Kilkakrotnie pisaliśmy już, że ostatnie zmiany w Google AdWords zmniejszyły mocno znaczenie pozycjonowania. Widać to wyraźnie również na przykładzie jednego z naszych klientów.

Jakie zmiany w Google AdWords miały tak duży wpływ na pozycjonowanie? Najpierw Google zmienił sposób wyświetlania reklam – teraz płatne wyniki można znaleźć w pobliżu wyników wyszukiwania - cztery reklamy nad wynikami organicznymi i trzy pod nimi. Dlatego użytkownicy mogą mieć problem z ich rozróżnieniem, zwłaszcza, że na większości urządzeń wyników organicznych nie widać dopóki nie przewinie się ekranu w dół.

Dodatkowo także kilka miesięcy temu zmienił się też wygląd płatnych wyników. Jak pisaliśmy, ta zmiana nie wygląda z pewnością na rewolucję w Google AdWords. Poprzednio reklamy można było odróżnić od innych wyników wyszukiwania dzięki napisowi REKLAMA, napisanemu białą czcionką i umieszczonemu na wyraźnym zielonym polu. Obecnie napis REKLAMA – umieszczony na białym tle - napisany jest zieloną czcionką. Ramka, w której znajduje się napis, jest zielona. To dlatego reklamy AdWords jest jeszcze trudniej odróżnić od wyników organicznych.

Sprawdziły się prognozy dotyczące końca pozycjonowania

Dziś widzimy, że nasze prognozy dotyczące końca ery pozycjonowania powodują większą konkurencję i wzrost stawek Google AdWords – przekonaliśmy się o tym na przykładzie jednego z naszych klientów, dla którego kampanie prowadzimy już od kilku lat i który dość mocno odczuł ostatnie zmiany wprowadzone przez Google’a. Nasz klient prowadzi sklep internetowy, a jego sprzedaż była w istotnej części generowana przez użytkowników, którzy na stronę trafili dzięki Google AdWords oraz użytkowników, którzy trafili do sklepu dzięki organicznym wynikom wyszukiwania, przy czym warto wspomnieć, że strona znajdowała się w wynikach wyszukiwania na dość wysokiej pozycji.

Po wprowadzeniu zmian przez Google’a nasz klient odnotował spadek sprzedaży rzędy kilkudziesięciu procent, ponieważ znacznie spadła ilość wejść z wyników organicznych, przy czym liczba klientów, którzy trafili na stronę dzięki Google AdWords, nie uległa dużym zmianom. Z naszych analiz wynika, że błyskawicznie wzrosły też stawki za kliknięcia. Trzeba było je zwiększyć, aby skutecznie konkurować z innymi sklepami.

Po wprowadzeniu zmian i dostosowaniu strategii działań do nowych warunków przychody ze sprzedaży w dość krótkim czasie powróciły do poprzedniego stanu.

Przy prowadzeniu Google AdWords zdaj się na ekspertów

Powyższy przykład pokazuje, jak ważna stała się obecność firmy w płatnych wynikach wyszukiwania i jak istotne jest, by w prowadzeniu kampanii Google AdWords zdać się na ekspertów. Ważna jest zwłaszcza analiza marketingowa – pozwala ona na dobranie takich słów kluczowych, które umożliwią dotarcie do właściwej grupy odbiorców z odpowiednim komunikatem reklamowym. Pisząc „odpowiednim” mamy na myśli taki komunikat, który przekona odbiorcę do kliknięcia w reklamę, a następnie do dokonania transakcji lub skorzystania z innej oferty.

Niejednokrotnie pisaliśmy już, że nie liczy się jak największa liczba kliknięć i wejść na stronę, tylko precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, które zainteresowane będą ofertą. Jeśli bowiem w reklamę klikną osoby, które nie są nią zainteresowane i z niej nie skorzystają, to te kliknięcia stanowią dla firmy tylko koszt, a nie inwestycję, ponieważ za kliknięcia trzeba zapłacić, a te osoby i tak nie kupią produktu czy nie skorzystają z usługi.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM
  • pozycjonowanie
  • SEO
  • reklama

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.