Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Case study: na czym polega przewaga Google AdWords nad pozycjonowaniem?

Kilkakrotnie pisaliśmy już, że ostatnie zmiany w Google AdWords zmniejszyły mocno znaczenie pozycjonowania. Widać to wyraźnie również na przykładzie jednego z naszych klientów.

Jakie zmiany w Google AdWords miały tak duży wpływ na pozycjonowanie? Najpierw Google zmienił sposób wyświetlania reklam – teraz płatne wyniki można znaleźć w pobliżu wyników wyszukiwania - cztery reklamy nad wynikami organicznymi i trzy pod nimi. Dlatego użytkownicy mogą mieć problem z ich rozróżnieniem, zwłaszcza, że na większości urządzeń wyników organicznych nie widać dopóki nie przewinie się ekranu w dół.

Dodatkowo także kilka miesięcy temu zmienił się też wygląd płatnych wyników. Jak pisaliśmy, ta zmiana nie wygląda z pewnością na rewolucję w Google AdWords. Poprzednio reklamy można było odróżnić od innych wyników wyszukiwania dzięki napisowi REKLAMA, napisanemu białą czcionką i umieszczonemu na wyraźnym zielonym polu. Obecnie napis REKLAMA – umieszczony na białym tle - napisany jest zieloną czcionką. Ramka, w której znajduje się napis, jest zielona. To dlatego reklamy AdWords jest jeszcze trudniej odróżnić od wyników organicznych.

Sprawdziły się prognozy dotyczące końca pozycjonowania

Dziś widzimy, że nasze prognozy dotyczące końca ery pozycjonowania powodują większą konkurencję i wzrost stawek Google AdWords – przekonaliśmy się o tym na przykładzie jednego z naszych klientów, dla którego kampanie prowadzimy już od kilku lat i który dość mocno odczuł ostatnie zmiany wprowadzone przez Google’a. Nasz klient prowadzi sklep internetowy, a jego sprzedaż była w istotnej części generowana przez użytkowników, którzy na stronę trafili dzięki Google AdWords oraz użytkowników, którzy trafili do sklepu dzięki organicznym wynikom wyszukiwania, przy czym warto wspomnieć, że strona znajdowała się w wynikach wyszukiwania na dość wysokiej pozycji.

Po wprowadzeniu zmian przez Google’a nasz klient odnotował spadek sprzedaży rzędy kilkudziesięciu procent, ponieważ znacznie spadła ilość wejść z wyników organicznych, przy czym liczba klientów, którzy trafili na stronę dzięki Google AdWords, nie uległa dużym zmianom. Z naszych analiz wynika, że błyskawicznie wzrosły też stawki za kliknięcia. Trzeba było je zwiększyć, aby skutecznie konkurować z innymi sklepami.

Po wprowadzeniu zmian i dostosowaniu strategii działań do nowych warunków przychody ze sprzedaży w dość krótkim czasie powróciły do poprzedniego stanu.

Przy prowadzeniu Google AdWords zdaj się na ekspertów

Powyższy przykład pokazuje, jak ważna stała się obecność firmy w płatnych wynikach wyszukiwania i jak istotne jest, by w prowadzeniu kampanii Google AdWords zdać się na ekspertów. Ważna jest zwłaszcza analiza marketingowa – pozwala ona na dobranie takich słów kluczowych, które umożliwią dotarcie do właściwej grupy odbiorców z odpowiednim komunikatem reklamowym. Pisząc „odpowiednim” mamy na myśli taki komunikat, który przekona odbiorcę do kliknięcia w reklamę, a następnie do dokonania transakcji lub skorzystania z innej oferty.

Niejednokrotnie pisaliśmy już, że nie liczy się jak największa liczba kliknięć i wejść na stronę, tylko precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, które zainteresowane będą ofertą. Jeśli bowiem w reklamę klikną osoby, które nie są nią zainteresowane i z niej nie skorzystają, to te kliknięcia stanowią dla firmy tylko koszt, a nie inwestycję, ponieważ za kliknięcia trzeba zapłacić, a te osoby i tak nie kupią produktu czy nie skorzystają z usługi.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.