Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy na YouTube z nowymi rozszerzeniami

Lokalizator sklepu, formularze kontaktowe czy dodatkowe wezwania do działania to nowe rozszerzenia, które pojawią się przy reklamach wideo na YouTube. W planach są także linki do podstron.

Jak tłumaczy Google, nowe rozszerzenia mają pomóc użytkownikom podejmowanie działań - np. będą bardziej skłonni odwiedzić sklep lub wejść na proponowaną stronę, by sprawdzić szczegóły oferty. Prawdopodobnie już niedługo zostaną wprowadzone także linki do podstron. Pierwsze wyniki kampanii były mocno obiecujące - jak podaje na swoim blogu Google „W teście beta przeprowadzonym przez 30 reklamodawców ze Stanów Zjednoczonych dodanie linków do podstron doprowadziło do zwiększenia liczby konwersji o 23 proc. i liczby kliknięć o 50 proc.”.

Nowe rozszerzenia bez tajemnic

W jaki sposób nowe rozszerzenia mogą się przydać reklamodawcom?

Nowe rozszerzenia powiązane z inną nowością

Nowe rozszerzenia powiązane są mocno z inną nowością, o której już pisaliśmy na naszym blogu kilka dni temu - Google postanowiło bowiem wprowadzić do YouTube także reklamy produktowe (czyli tzw. Google Shopping). Wyświetlenia reklam mają być ściśle powiązane z tym, czego szukają potencjalni klienci, co przeglądają lub czy czym się interesują. Przykładowo - jeśli ktoś szuka informacji o technikach biegania, można mu zaproponować odpowiednią odzież czy buty.

Oznacza to, że reklamy produktowe na YouTube mają działać podobnie jak reklamy w wyszukiwarce - będą ściśle powiązane z tym, co wpisują użytkownicy w oknie wyszukiwania. 

Czytaj więcej: Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj

Jak utworzyć listę odbiorców w Google Analytics?

Listy odbiorców w Google Analytics pozwalają na gromadzenie informacji o użytkownikach odwiedzających naszą stronę i wykonujących na niej określone czynności oraz wykorzystanie tych danych w kampaniach remarketingowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.