Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy na YouTube z nowymi rozszerzeniami

Lokalizator sklepu, formularze kontaktowe czy dodatkowe wezwania do działania to nowe rozszerzenia, które pojawią się przy reklamach wideo na YouTube. W planach są także linki do podstron.

Jak tłumaczy Google, nowe rozszerzenia mają pomóc użytkownikom podejmowanie działań - np. będą bardziej skłonni odwiedzić sklep lub wejść na proponowaną stronę, by sprawdzić szczegóły oferty. Prawdopodobnie już niedługo zostaną wprowadzone także linki do podstron. Pierwsze wyniki kampanii były mocno obiecujące - jak podaje na swoim blogu Google „W teście beta przeprowadzonym przez 30 reklamodawców ze Stanów Zjednoczonych dodanie linków do podstron doprowadziło do zwiększenia liczby konwersji o 23 proc. i liczby kliknięć o 50 proc.”.

Nowe rozszerzenia bez tajemnic

W jaki sposób nowe rozszerzenia mogą się przydać reklamodawcom?

Nowe rozszerzenia powiązane z inną nowością

Nowe rozszerzenia powiązane są mocno z inną nowością, o której już pisaliśmy na naszym blogu kilka dni temu - Google postanowiło bowiem wprowadzić do YouTube także reklamy produktowe (czyli tzw. Google Shopping). Wyświetlenia reklam mają być ściśle powiązane z tym, czego szukają potencjalni klienci, co przeglądają lub czy czym się interesują. Przykładowo - jeśli ktoś szuka informacji o technikach biegania, można mu zaproponować odpowiednią odzież czy buty.

Oznacza to, że reklamy produktowe na YouTube mają działać podobnie jak reklamy w wyszukiwarce - będą ściśle powiązane z tym, co wpisują użytkownicy w oknie wyszukiwania. 

Czytaj więcej: Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.