Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Reklamy na YouTube z nowymi rozszerzeniami

18—11—2019

Lokalizator sklepu, formularze kontaktowe czy dodatkowe wezwania do działania to nowe rozszerzenia, które pojawią się przy reklamach wideo na YouTube. W planach są także linki do podstron.

Jak tłumaczy Google, nowe rozszerzenia mają pomóc użytkownikom podejmowanie działań - np. będą bardziej skłonni odwiedzić sklep lub wejść na proponowaną stronę, by sprawdzić szczegóły oferty. Prawdopodobnie już niedługo zostaną wprowadzone także linki do podstron. Pierwsze wyniki kampanii były mocno obiecujące - jak podaje na swoim blogu Google „W teście beta przeprowadzonym przez 30 reklamodawców ze Stanów Zjednoczonych dodanie linków do podstron doprowadziło do zwiększenia liczby konwersji o 23 proc. i liczby kliknięć o 50 proc.”.

Nowe rozszerzenia bez tajemnic

W jaki sposób nowe rozszerzenia mogą się przydać reklamodawcom?

  • podanie lokalizacji sklepu przyda się szczególnie w tych przypadkach, gdy ktoś prowadzi biznes lokalnie - może to być np. sieć restauracji czy klinika medyczna; z tej okazji mogą też skorzystać właściciele czy menedżerowie sklepów, którym zależy na tym, by dotrzeć do internautów ze swoją ofertą i zachęcić ich do wizyty osobistej w sklepie;
  • formularz kontaktowy pozwala na pozyskiwanie danych kontaktowych do użytkowników, którzy już zobaczyli naszą reklamę wideo i chcieliby się o niej dowiedzieć więcej - jednocześnie samo wypełnianie formularza nie przerywa emisji samej reklamy (formularz rozwija się pod samą reklamą); z takiej opcji mogą skorzystać np. dealerzy samochodowi, którzy prezentują za pomocą ciekawego filmu promocyjnego swój najnowszy model i jednocześnie zachęcają go do przetestowania podczas jazdy próbnej;
  • umieszczenie w reklamach wezwania do działania - ta nowość dotyczy 6-sekundowych bumperów reklamowych; to krótkie formy - z jednej strony ich zaletą jest fakt, że nie można ich pominąć i trzeba obejrzeć do końca, z drugiej strony 6 sekund to stanowczo za mało, by zaprezentować wszystkie informacje o naszej ofercie; z pomocą może więc przyjść wezwanie do działania - np. zachęcenie do przejścia na stronę; dzięki temu w ciągu 6 sekund możemy zachęcić i zaintrygować potencjalnego klienta, a pozostałe informacje - zaprezentować na swojej stronie.

Nowe rozszerzenia powiązane z inną nowością

Nowe rozszerzenia powiązane są mocno z inną nowością, o której już pisaliśmy na naszym blogu kilka dni temu - Google postanowiło bowiem wprowadzić do YouTube także reklamy produktowe (czyli tzw. Google Shopping). Wyświetlenia reklam mają być ściśle powiązane z tym, czego szukają potencjalni klienci, co przeglądają lub czy czym się interesują. Przykładowo - jeśli ktoś szuka informacji o technikach biegania, można mu zaproponować odpowiednią odzież czy buty.

Oznacza to, że reklamy produktowe na YouTube mają działać podobnie jak reklamy w wyszukiwarce - będą ściśle powiązane z tym, co wpisują użytkownicy w oknie wyszukiwania. 

Czytaj więcej: Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Słowa kluczowe

  • youtube
  • google shopping

Najnowsze artykuły

Błędy, które w kampanii Google Ads mogą Cię sporo kosztować

Mimo wydawania sporego budżetu na kampanię Google Ads nie widzisz praktycznie żadnych efektów? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, przez które tracisz pieniądze.

Zdrowe odżywianie, treningi, a może ciekawe podróże? O postanowieniach noworocznych

Jakie cele mają na ten rok Polacy? Youtube postanowił zlecić badanie, w którym ankietowani odpowiadali na pytania o noworoczne postanowienia.

Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść. Sprawdź, co konieczne musi się znaleźć w Twojej witrynie.