Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Reklamy na YouTube z nowymi rozszerzeniami

18—11—2019

Lokalizator sklepu, formularze kontaktowe czy dodatkowe wezwania do działania to nowe rozszerzenia, które pojawią się przy reklamach wideo na YouTube. W planach są także linki do podstron.

Jak tłumaczy Google, nowe rozszerzenia mają pomóc użytkownikom podejmowanie działań - np. będą bardziej skłonni odwiedzić sklep lub wejść na proponowaną stronę, by sprawdzić szczegóły oferty. Prawdopodobnie już niedługo zostaną wprowadzone także linki do podstron. Pierwsze wyniki kampanii były mocno obiecujące - jak podaje na swoim blogu Google „W teście beta przeprowadzonym przez 30 reklamodawców ze Stanów Zjednoczonych dodanie linków do podstron doprowadziło do zwiększenia liczby konwersji o 23 proc. i liczby kliknięć o 50 proc.”.

Nowe rozszerzenia bez tajemnic

W jaki sposób nowe rozszerzenia mogą się przydać reklamodawcom?

  • podanie lokalizacji sklepu przyda się szczególnie w tych przypadkach, gdy ktoś prowadzi biznes lokalnie - może to być np. sieć restauracji czy klinika medyczna; z tej okazji mogą też skorzystać właściciele czy menedżerowie sklepów, którym zależy na tym, by dotrzeć do internautów ze swoją ofertą i zachęcić ich do wizyty osobistej w sklepie;
  • formularz kontaktowy pozwala na pozyskiwanie danych kontaktowych do użytkowników, którzy już zobaczyli naszą reklamę wideo i chcieliby się o niej dowiedzieć więcej - jednocześnie samo wypełnianie formularza nie przerywa emisji samej reklamy (formularz rozwija się pod samą reklamą); z takiej opcji mogą skorzystać np. dealerzy samochodowi, którzy prezentują za pomocą ciekawego filmu promocyjnego swój najnowszy model i jednocześnie zachęcają go do przetestowania podczas jazdy próbnej;
  • umieszczenie w reklamach wezwania do działania - ta nowość dotyczy 6-sekundowych bumperów reklamowych; to krótkie formy - z jednej strony ich zaletą jest fakt, że nie można ich pominąć i trzeba obejrzeć do końca, z drugiej strony 6 sekund to stanowczo za mało, by zaprezentować wszystkie informacje o naszej ofercie; z pomocą może więc przyjść wezwanie do działania - np. zachęcenie do przejścia na stronę; dzięki temu w ciągu 6 sekund możemy zachęcić i zaintrygować potencjalnego klienta, a pozostałe informacje - zaprezentować na swojej stronie.

Nowe rozszerzenia powiązane z inną nowością

Nowe rozszerzenia powiązane są mocno z inną nowością, o której już pisaliśmy na naszym blogu kilka dni temu - Google postanowiło bowiem wprowadzić do YouTube także reklamy produktowe (czyli tzw. Google Shopping). Wyświetlenia reklam mają być ściśle powiązane z tym, czego szukają potencjalni klienci, co przeglądają lub czy czym się interesują. Przykładowo - jeśli ktoś szuka informacji o technikach biegania, można mu zaproponować odpowiednią odzież czy buty.

Oznacza to, że reklamy produktowe na YouTube mają działać podobnie jak reklamy w wyszukiwarce - będą ściśle powiązane z tym, co wpisują użytkownicy w oknie wyszukiwania. 

Czytaj więcej: Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Słowa kluczowe

  • youtube
  • google shopping

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.