Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy tekstowe w Google AdWords jeszcze dłuższe

Jeśli ktoś uważa, że 80 znaków to zdecydowanie za mało na stworzenie skutecznej reklamy tekstowej, to w Google AdWords dostępne jest już dobre rozwiązanie – dodatkowe 80 znaków na tekst reklamy.

Obecnie większość płatnych reklam tekstowych w Google AdWords składa się z dwóch nagłówków, linku, tekstu reklamy oraz ewentualnych rozszerzeń. Tekst reklamy może mieć maksymalnie 80 znaków, ale Google powoli wprowadza możliwość wpisania dodatkowego tekstu, dzięki któremu będzie można stworzyć tekst reklamy o maksymalnej długości 160 znaków.

Informacja o nowych, dłuższych reklamach tekstowych pojawiła się na początku marca 2017 roku na kilku branżowych portalach. Wtedy jeszcze Google poinformowało tylko o testowaniu tego rozwiązania.

Nadal jednak kilka zasad, dotyczących tworzenia płatnych reklam tekstowych, pozostaje niezmiennych, np. umieszczenie w reklamie call to action, czyli wezwania do działania, promowanie konkretnej oferty, a nie ogólnej działalności firmy, używanie rozszerzeń reklam, testowanie kilku różnych wersji reklamy czy stosowanie zasad gramatyki, ortografii i interpunkcji. Każda reklama musi zostać też zaakceptowana przez specjalistów Google AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.