Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy tekstowe w Google AdWords jeszcze dłuższe

Jeśli ktoś uważa, że 80 znaków to zdecydowanie za mało na stworzenie skutecznej reklamy tekstowej, to w Google AdWords dostępne jest już dobre rozwiązanie – dodatkowe 80 znaków na tekst reklamy.

Obecnie większość płatnych reklam tekstowych w Google AdWords składa się z dwóch nagłówków, linku, tekstu reklamy oraz ewentualnych rozszerzeń. Tekst reklamy może mieć maksymalnie 80 znaków, ale Google powoli wprowadza możliwość wpisania dodatkowego tekstu, dzięki któremu będzie można stworzyć tekst reklamy o maksymalnej długości 160 znaków.

Informacja o nowych, dłuższych reklamach tekstowych pojawiła się na początku marca 2017 roku na kilku branżowych portalach. Wtedy jeszcze Google poinformowało tylko o testowaniu tego rozwiązania.

Nadal jednak kilka zasad, dotyczących tworzenia płatnych reklam tekstowych, pozostaje niezmiennych, np. umieszczenie w reklamie call to action, czyli wezwania do działania, promowanie konkretnej oferty, a nie ogólnej działalności firmy, używanie rozszerzeń reklam, testowanie kilku różnych wersji reklamy czy stosowanie zasad gramatyki, ortografii i interpunkcji. Każda reklama musi zostać też zaakceptowana przez specjalistów Google AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.