Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Sposób doładowania konta Google Ads wpływa na kampanie

20—03—2019

Okazuje się, że częstotliwość oraz wysokość wpłat dokonywanych na konto Google Ads nie pozostają obojętne dla wyników kampanii prowadzonych na koncie.

Większość reklamodawców przy zakładaniu konta decyduje się na tzw. płatności ręczne, ponieważ zapewniają one pełną kontrolę nad wydatkami i kosztami kliknięć. Środki przelewane są na konto jako przedpłata – dopiero, gdy zostaną zaksięgowane, saldo konta jest aktualizowane i reklamy mogą się wyświetlać. Powoduje to konieczność zaplanowania regularnych doładowań konta i pamiętania o nich. Administratorzy kont dostają co prawda od Google maila z przypomnieniem, gdy saldo jest bliskie wyczerpania (czyli środków na koncie będzie mniej, niż wynosi 7-dniowy koszt kampanii), ale z doświadczenia wiemy, że regularne doładowywanie konta stanowi dla wielu reklamodawców kłopot.

Wahania salda wpływają na wyniki kampanii

W artykule Pomocy Google Ads dotyczącym ustawień płatności Google pośrednio informuje, że stan konta może wpływać na wyniki kampanii zalecając, by środki na konto wpłacać raz na miesiąc:

Dokonaj płatności, aby reklamy wyświetlały się przez pewien czas. Sugerujemy, by wpłacić 30-krotność sumy budżetów dziennych Twojej kampanii reklamowej.

Z czego wynika to zalecenie? Każdy, kto prowadzi kampanię Google Ads, przynajmniej raz zaobserwował swoisty „skok” wyników kampanii po doładowaniu konta – wzrasta liczba wyświetleń i kliknięć, a ich rzeczywisty koszt przekracza zwykle ustawiony budżet dzienny (Google dopuszcza nawet 200-procentowe przekroczenie wyznaczonego budżetu dziennego). Jeśli przed doładowaniem konta jego saldo było bliskie wyczerpania, nagły i stosunkowo duży wzrost dostępnych na koncie środków powoduje, że kampania niejako nadrabia słabsze dni spowodowane ograniczonym budżetem (oczywiście tylko w przypadku, gdy zainteresowanie kampanią jest wystarczające).

Mała ilość środków na koncie jest dla systemu wskazówką, żeby nie wyświetlać reklam tak często, jak mogłyby być wyświetlane, ale ograniczyć się tylko do wyświetleń w sytuacji, gdy szansa na kliknięcie jest największa. Nawet jeśli stawki dla grupy reklam, poszczególnych słów kluczowych czy budżety kampanii pozostaną niezmienne, samo saldo konta jest również jednym z czynników wpływających na częstotliwość wyświetlania reklam (a co za tym idzie – na liczbę kliknięć).

Częste doprowadzanie do bardzo niskiego poziomu środków na koncie lub ich całkowitego wyczerpania będzie więc wpływało negatywnie na wyniki kampanii – coraz więcej czasu będzie zajmowało ponowne „rozkręcenie kampanii” i doprowadzenie jej do poziomu sprzed niskiego salda.

Podsumowanie

W przypadku ustawienia na koncie płatności ręcznych warto wybrać jeden, stały dzień w miesiącu na wykonywanie kolejnych przelewów na konto Google Ad w taki sposób, by środki wpływały na konto jeszcze przed powiadomieniem o niskim saldzie (wyświetlane w panelu Google Ads oraz wysyłane mailowo do administratora konta – jeśli powiadomienia mailowe nie zostały wyłączone). Regularność sprawi, że zmiany salda nie będą miały tak dużego wpływu na wyniki kampanii (przede wszystkim ograniczenie liczby wyświetleń). Kwotę przeznaczoną na wyświetlanie reklam w danym miesiącu warto przelać za jednym razem – dzielenie jej na mniejsze transze sprawia, że powiadomienie o niskim saldzie pojawia się częściej, więc konto przez większość dni w miesiącu funkcjonuje z ryzykiem całkowitego wyczerpania dostępnych środków.

Słowa kluczowe

  • budżet kampanii
  • kampania Google Ads

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.