Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sposób doładowania konta Google Ads wpływa na kampanie

Okazuje się, że częstotliwość oraz wysokość wpłat dokonywanych na konto Google Ads nie pozostają obojętne dla wyników kampanii prowadzonych na koncie.

Większość reklamodawców przy zakładaniu konta decyduje się na tzw. płatności ręczne, ponieważ zapewniają one pełną kontrolę nad wydatkami i kosztami kliknięć. Środki przelewane są na konto jako przedpłata – dopiero, gdy zostaną zaksięgowane, saldo konta jest aktualizowane i reklamy mogą się wyświetlać. Powoduje to konieczność zaplanowania regularnych doładowań konta i pamiętania o nich. Administratorzy kont dostają co prawda od Google maila z przypomnieniem, gdy saldo jest bliskie wyczerpania (czyli środków na koncie będzie mniej, niż wynosi 7-dniowy koszt kampanii), ale z doświadczenia wiemy, że regularne doładowywanie konta stanowi dla wielu reklamodawców kłopot.

Wahania salda wpływają na wyniki kampanii

W artykule Pomocy Google Ads dotyczącym ustawień płatności Google pośrednio informuje, że stan konta może wpływać na wyniki kampanii zalecając, by środki na konto wpłacać raz na miesiąc:

Dokonaj płatności, aby reklamy wyświetlały się przez pewien czas. Sugerujemy, by wpłacić 30-krotność sumy budżetów dziennych Twojej kampanii reklamowej.

Z czego wynika to zalecenie? Każdy, kto prowadzi kampanię Google Ads, przynajmniej raz zaobserwował swoisty „skok” wyników kampanii po doładowaniu konta – wzrasta liczba wyświetleń i kliknięć, a ich rzeczywisty koszt przekracza zwykle ustawiony budżet dzienny (Google dopuszcza nawet 200-procentowe przekroczenie wyznaczonego budżetu dziennego). Jeśli przed doładowaniem konta jego saldo było bliskie wyczerpania, nagły i stosunkowo duży wzrost dostępnych na koncie środków powoduje, że kampania niejako nadrabia słabsze dni spowodowane ograniczonym budżetem (oczywiście tylko w przypadku, gdy zainteresowanie kampanią jest wystarczające).

Mała ilość środków na koncie jest dla systemu wskazówką, żeby nie wyświetlać reklam tak często, jak mogłyby być wyświetlane, ale ograniczyć się tylko do wyświetleń w sytuacji, gdy szansa na kliknięcie jest największa. Nawet jeśli stawki dla grupy reklam, poszczególnych słów kluczowych czy budżety kampanii pozostaną niezmienne, samo saldo konta jest również jednym z czynników wpływających na częstotliwość wyświetlania reklam (a co za tym idzie – na liczbę kliknięć).

Częste doprowadzanie do bardzo niskiego poziomu środków na koncie lub ich całkowitego wyczerpania będzie więc wpływało negatywnie na wyniki kampanii – coraz więcej czasu będzie zajmowało ponowne „rozkręcenie kampanii” i doprowadzenie jej do poziomu sprzed niskiego salda.

Podsumowanie

W przypadku ustawienia na koncie płatności ręcznych warto wybrać jeden, stały dzień w miesiącu na wykonywanie kolejnych przelewów na konto Google Ad w taki sposób, by środki wpływały na konto jeszcze przed powiadomieniem o niskim saldzie (wyświetlane w panelu Google Ads oraz wysyłane mailowo do administratora konta – jeśli powiadomienia mailowe nie zostały wyłączone). Regularność sprawi, że zmiany salda nie będą miały tak dużego wpływu na wyniki kampanii (przede wszystkim ograniczenie liczby wyświetleń). Kwotę przeznaczoną na wyświetlanie reklam w danym miesiącu warto przelać za jednym razem – dzielenie jej na mniejsze transze sprawia, że powiadomienie o niskim saldzie pojawia się częściej, więc konto przez większość dni w miesiącu funkcjonuje z ryzykiem całkowitego wyczerpania dostępnych środków.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.