Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sposób doładowania konta Google Ads wpływa na kampanie

Okazuje się, że częstotliwość oraz wysokość wpłat dokonywanych na konto Google Ads nie pozostają obojętne dla wyników kampanii prowadzonych na koncie.

Większość reklamodawców przy zakładaniu konta decyduje się na tzw. płatności ręczne, ponieważ zapewniają one pełną kontrolę nad wydatkami i kosztami kliknięć. Środki przelewane są na konto jako przedpłata – dopiero, gdy zostaną zaksięgowane, saldo konta jest aktualizowane i reklamy mogą się wyświetlać. Powoduje to konieczność zaplanowania regularnych doładowań konta i pamiętania o nich. Administratorzy kont dostają co prawda od Google maila z przypomnieniem, gdy saldo jest bliskie wyczerpania (czyli środków na koncie będzie mniej, niż wynosi 7-dniowy koszt kampanii), ale z doświadczenia wiemy, że regularne doładowywanie konta stanowi dla wielu reklamodawców kłopot.

Wahania salda wpływają na wyniki kampanii

W artykule Pomocy Google Ads dotyczącym ustawień płatności Google pośrednio informuje, że stan konta może wpływać na wyniki kampanii zalecając, by środki na konto wpłacać raz na miesiąc:

Dokonaj płatności, aby reklamy wyświetlały się przez pewien czas. Sugerujemy, by wpłacić 30-krotność sumy budżetów dziennych Twojej kampanii reklamowej.

Z czego wynika to zalecenie? Każdy, kto prowadzi kampanię Google Ads, przynajmniej raz zaobserwował swoisty „skok” wyników kampanii po doładowaniu konta – wzrasta liczba wyświetleń i kliknięć, a ich rzeczywisty koszt przekracza zwykle ustawiony budżet dzienny (Google dopuszcza nawet 200-procentowe przekroczenie wyznaczonego budżetu dziennego). Jeśli przed doładowaniem konta jego saldo było bliskie wyczerpania, nagły i stosunkowo duży wzrost dostępnych na koncie środków powoduje, że kampania niejako nadrabia słabsze dni spowodowane ograniczonym budżetem (oczywiście tylko w przypadku, gdy zainteresowanie kampanią jest wystarczające).

Mała ilość środków na koncie jest dla systemu wskazówką, żeby nie wyświetlać reklam tak często, jak mogłyby być wyświetlane, ale ograniczyć się tylko do wyświetleń w sytuacji, gdy szansa na kliknięcie jest największa. Nawet jeśli stawki dla grupy reklam, poszczególnych słów kluczowych czy budżety kampanii pozostaną niezmienne, samo saldo konta jest również jednym z czynników wpływających na częstotliwość wyświetlania reklam (a co za tym idzie – na liczbę kliknięć).

Częste doprowadzanie do bardzo niskiego poziomu środków na koncie lub ich całkowitego wyczerpania będzie więc wpływało negatywnie na wyniki kampanii – coraz więcej czasu będzie zajmowało ponowne „rozkręcenie kampanii” i doprowadzenie jej do poziomu sprzed niskiego salda.

Podsumowanie

W przypadku ustawienia na koncie płatności ręcznych warto wybrać jeden, stały dzień w miesiącu na wykonywanie kolejnych przelewów na konto Google Ad w taki sposób, by środki wpływały na konto jeszcze przed powiadomieniem o niskim saldzie (wyświetlane w panelu Google Ads oraz wysyłane mailowo do administratora konta – jeśli powiadomienia mailowe nie zostały wyłączone). Regularność sprawi, że zmiany salda nie będą miały tak dużego wpływu na wyniki kampanii (przede wszystkim ograniczenie liczby wyświetleń). Kwotę przeznaczoną na wyświetlanie reklam w danym miesiącu warto przelać za jednym razem – dzielenie jej na mniejsze transze sprawia, że powiadomienie o niskim saldzie pojawia się częściej, więc konto przez większość dni w miesiącu funkcjonuje z ryzykiem całkowitego wyczerpania dostępnych środków.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.