Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Tajemnicze słowa w Google Analytics

W bezpłatnym narzędziu Google Ananytics można znaleźć dość szczegółowe informacje, w jaki sposób użytkownicy, którzy trafili na stronę dzięki m.in. kampanii Google AdWords, zachowują się na tej stronie - ile czasu spędzają w witrynie, ile podstron przeglądają i jakie są to najczęściej podstrony. Niestety, czasem może się okazać, że zamiast informacji dotyczących słów kluczowych w tabelach znajdują się tajemnicze stwierdzenia not set, not provided oraz content targeting.  

Stwierdzenia not set, not provided oraz content targeting wiążą się z kanałami, z jakich użytkownicy weszli na stronę. Kanały, które mogą się wyświetlić, to:

Direct – gdy użytkownik wpisał hasło w pole adresu przeglądarki,
Organic Search – gdy użytkownik wpisał słowo kluczowe, a następnie – po wyświetleniu się witryny wśród wyników organicznych – wszedł na stronę,
Paid Search – gdy użytkownik wpisał słowo kluczowe, a następnie – po wyświetleniu się strony wśród płatnych wyników wyszukiwania – kliknął w reklamę i wszedł na stronę,
Social – gdy użytkownik wszedł na stronę dzięki mediom społecznościowym,
Referral – gdy użytkownik wszedł na stronę dzięki kliknięciu w link umieszczony w innych serwisach (np. na blogach),
Display – gdy użytkownik wszedł na stronę dzięki reklamom Google AdWords w sieci reklamowej, np. gdy kliknął w reklamę graficzną.

Oczywiście, w idealnej sytuacji przy zestawianiu kanału ze słowami kluczowymi, wśród podanych informacji znajdą się konkretne frazy, ale czasem zdarza się, że zamiast wyświetlania słów kluczowych wyświetlą się takie stwierdzenia jak not set, not provided oraz content targeting. 

Stwierdzenie „not set”

Stwierdzenie not set pojawia się wtedy, gdy doszło do jednej z trzech sytuacji: ktoś wszedł na naszą stronę z kanału ,,Direct” (czyli zapamiętał adres lub go gdzieś zapisał, dzięki temu do okna przeglądarki mógł od razu wpisać adres albo go wkleić), wszedł na stronę z kanału „Referral”, czyli dzięki linkowi umieszczonemu na innej stronie lub użytkownik kliknął w reklamę Google AdWords, ale konto Google AdWords nie jest połączone z kontem Google Analytics.

Stwierdzenie „not provided”

Stwierdzenie not provided pojawia się tylko wśród danych dotyczących kanału Organic Search. W takiej sytuacji użytkownik wszedł na stronę dzięki kliknięciu w organiczny wynik wyszukiwania i jednocześnie był zalogowany na swoje konto Google (np. miał otwartą pocztę na Gmailu).

Stwierdzenie „content targeting”

Stwierdzenie content targeting oznacza, że użytkownik wszedł do witryny dzięki kanałowi „Display”, co oznacza, że kliknął w reklamę banerową, która kierowała do danej strony internetowej.

Co można wyczytać ze stwierdzeń not set, not provided oraz content targeting?

Z danych dotyczących stwierdzeń not set, not provided oraz content targeting można wysnuć jeden wniosek – Google AdWords jest coraz bardziej niezbędne przy prowadzeniu działań marketingowych. W większości przypadków wyszukiwania organicznego wizyty są oznaczone jako „not provided”, ponieważ widoczne są tylko te frazy, które wpiszą użytkownicy niezalogowani do Google. W naszej praktyki wynika, że jest to ok. 10-15 proc. wszystkich wyszukiwań organicznych Google oraz fraz wpisanych do innych wyszukiwarek (to także śladowe liczby, ponieważ w rankingu wyszukiwarek w Polsce w 2016 roku Google utrzymało pozycję lidera - korzysta z niej 97,65 proc. użytkowników). Przewaga Google AdWords polega na tym, że w zakładce dotyczącej słów kluczowych można znaleźć wszystkie frazy wyszukiwane przez użytkowników, bez względu na to, czy są zalogowani do Google’a czy nie.

Oznacza to po prostu, że Google AdWords jest coraz bardziej niezbędnym narzędziem do prowadzenia biznesu. Bez kampanii nie ma praktycznie szans na to, by dowiedzieć się, dzięki jakim frazom internauta trafia na stronę, nie wiadomo też, jakie frazy są wpisywane najczęściej i na jakie słowa kluczowe dokonuje się największa konwersja, czyli – mówiąc wprost – dzięki jakim frazom firma ma najwięcej klientów.

 
Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.