Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Tajniki przygotowania skutecznego CTA

29—03—2017

Call to action, czyli inaczej mówiąc wezwanie do działania, to jeden z ważniejszych elementów reklamy, który może decydować nawet o sukcesie całej kampanii Google AdWords. W jaki sposób stworzyć komunikat, który skutecznie zachęci potencjalnego klienta do kliknięcia w reklamę?

Call to action to wyraźne napisanie tego, co chcemy, by czytelnik zrobił. Jeśli więc chcemy, by czytelnik coś pobrał, kupił, gdzieś zadzwonił albo wpisał swój adres mailowy, musimy mu o tym wyraźnie powiedzieć - nie można bowiem liczyć na to, że czytelnik sam się tego domyśli.

Nie ma jednej recepty na stworzenie skutecznego wezwania do działania. Ile działań, ile promowanych ofert, tyle różnych rozwiązań, które mogą przełożyć się na biznesowy sukces. Istnieje jednak kilka uniwersalnych zasad, o których z pewnością warto pamiętać przy tworzeniu reklamy tekstowej Google AdWords:

  • zwrócenie się do użytkownika bezpośrednio - w drugiej osobie, np. „Zobacz więcej”, „Sprawdź teraz”, „Zapisz się do newslettera”; komunikaty w pierwszej osobie (np. „Chcę skorzystać z oferty”, „Kupuję”) można też spotkać w kampaniach, ale raczej nie w reklamach tekstowych;
  • zawarcie szczegółowych informacji o ofercie i unikanie ogólnych komunikatów typu „Kliknij tutaj” lub „Odwiedź nasz sklep”;
  • zawarcie obietnicy, np. „Zwiększ swoją sprzedaż” lub „Pozyskuj nowych klientów” – przy czym ważne jest, by obietnica ta została także spełniona - tak, by klient ostatecznie nie poczuł się oszukany;
  • zawarcie informacji o korzyściach, np. Skorzystaj z promocji”, „Naucz się ekspresowo języka” czy „Sprawdź aktualne rabaty”; dzięki temu użytkownik musi co prawda wykonać wysiłek (kliknąć w reklamę i przejrzeć informacje na stronie), ale wie, że dzięki korzyściom może mu się to opłacać.

Na koniec warto pamiętać o przeprowadzaniu testów A/B, czyli przygotowaniu kilka różnych wersji reklamy Adwords i sprawdzaniu, w którą z nich chętniej klikają użytkownicy. Dzięki temu można określić, który wariant reklamy prowadzi do wyższej realizacji zamierzonego celu (konwersji), a w efekcie - do zwiększenia przychodów.

Słowa kluczowe

  • CTA
  • call to action
  • wezwanie do działania
  • Google Adwords
  • SEM
  • kampania
  • reklama

Najnowsze artykuły

Więcej klientów w tradycyjnych sklepach? Pomogą algorytmy Googlea

Strategie oparte na inteligentnym określaniu stawek w Google Ads, uwzględnią także cele, związane z ruchem klientów w tradycyjnych sklepach offline - poinformował Google.

Poradnik: jak przygotować się do wyborów z Google i Facebookiem?

Partie polityczne stoją teraz przed dużym wyzwaniem prowadzenia kampanii promocyjnych przez wyborami parlamentarnymi. W jaki sposób odpowiednio się do nich przygotować?

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność