Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Teraz łatwiej analizować skuteczność kampanii na Facebooku

Można już korzystać z menedżera reklam na Facebooku dla programu Excel, który umożliwia pobieranie z kont reklamowych na Facebooku danych, dotyczących skuteczności reklam. Pozwala to zaoszczędzić czas poświęcony na pozyskiwanie statystyk prowadzonych kampanii.

Od kilku tygodni ocena skuteczności kampanii w mediach społecznościowych może być znacznie łatwiejsza i szybsza dzięki nowemu narzędziu – menedżerowi reklam na Facebooku dla programu Excel. Umożliwia on pobieranie z kont reklamowych na Facebooku danych, dotyczących skuteczności reklam. Dane można następnie analizować w programie Microsoft Excel 2016.

Nowe narzędzie to efekt współpracy Microsoftu i Facebooka

Facebook Ads Manager for Excel (zwany także w skrócie FAME) to efekt współpracy Microsoftu i Facebooka. Bardzo często zdarza się, że reklamodawcy używają programu Excel, by analizować i oceniać skuteczność kampanii prowadzonych na Facebooku. Pobranie danych z wielu kont reklamowych do tej pory wymagało jednak dużo czasu i wysiłku, stąd pomysł na przygotowanie rozwiązania, które uprości i skróci cały ten proces. Dane w raportach można odświeżać tak często, jak tylko jest taka potrzeba – nawet co kwadrans.

Za menedżera reklam na Facebooku dla programu Excel nie trzeba nic trzeba nic płacić. Od kilku tygodni jest już dostępne w sklepie Microsoft Office. 

Funkcje menedżera reklam na Facebooku dla programu Excel

Menedżer reklam na Facebooku dla programu Excel pozwala na sprawdzenie skuteczności kampanii, zestawów reklam oraz samych reklam. Dane będzie można filtrować m.in. według dat, celów reklamy, miejsc docelowych, itp. Będzie można także utworzyć jeden raport, by pobrać dane o skuteczności reklam z wielu kont – nie trzeba będzie już eksportować danych z każdego konta oddzielnie. Nowe narzędzie umożliwia też tworzenie i zapisywanie niestandardowych szablonów, dzięki czemu można szybko uruchamiać potrzebne raporty. Można też używać gotowych szablonów.

Podsumowanie 

Menedżer reklam na Facebooku dla programu Excel (zwany także w skrócie FAME, czyli Facebook Ads Manager for Excel) to efekt współpracy Microsoftu i Facebooka. Nowe narzędzie pozwala na uproszczenie i skrócenie procesu pobierania danych z wielu kont reklamowych Facebooka. Będzie można bowiem utworzyć jeden raport, by pobrać dane o skuteczności reklam z wielu kont – nie trzeba będzie już eksportować danych z każdego konta oddzielnie. Nowe narzędzie umożliwia też tworzenie i zapisywanie niestandardowych szablonów, dzięki czemu można szybko uruchamiać potrzebne raporty. Dane w raportach można odświeżać nawet co kwadrans. 

Bezpłatne narzędzie jest już dostępne w sklepie Microsoft Office.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.