Administratorzy firmowych stron na Facebooku mogą teraz tworzyć grupy związane z działalnością firmy, co pozwala na sprawną komunikację z klientami oraz umożliwia budowanie prężnej społeczności skupionej wokół marki.
Grupy na Facebooku widoczne są już od dawna. Należą do nich użytkownicy, zainteresowani konkretnym tematem (np. kupnem lub sprzedażą określonych produktów, miłośnicy filmów czy konkretnej marki samochodu), lokalizacją (np. grupy związane z dzielnicami czy miastami) lub branżą zawodową (np. grupy związane z reklamą czy marketingiem). Do tej pory jednak grupy kojarzone były z prywatnymi kontami, teraz jednak Facebook poszedł o krok dalej i zapowiedział możliwość tworzenia grup także dla kont firmowych, co zdecydowanie ułatwi komunikację z klientami, a w przyszłości pozwoli na wzmocnienie marki firmy.
Kilkakrotnie pisaliśmy już, że odpowiednio prowadzone działania na Facebooku przynoszą firmie korzyści. Obecnie na Facebooku istnieje ponad 70 milionów stron, z czego spora grupa to strony firmowe, związane z konkretnym biznesem. Można dzięki temu komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami – przekazywać nowości, odpowiadać na pytania czy wyjaśniać wątpliwości w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej. Takie działania – zwłaszcza w porównaniu z innymi działaniami promocyjnymi – nie są drogie, a mogą przynieść korzyści, zwłaszcza w długiej perspektywie, ponieważ pozwalają na budowanie lojalności klientów, budowanie świadomości marki i zarządzanie swoim wizerunkiem w sieci. Ponadto prowadzenie działań na Facebooku daje dużą szansę trafienia do klientów, którzy nic o oferowanych produktach i usługach nie widzą, ale potencjalnie mogą być nimi zainteresowani.
Teraz Facebook zaproponował firmowym stronom kolejne narzędzie – możliwość zakładania wewnętrznych grup, które będą gromadzić użytkowników zainteresowanych np. z konkretnym tematem. Jak przyznali szefowie Facebooka, wzorem i inspiracją był dla nich dziennik The Washington Post, który założył swoją grupę PostThis. Dziennikarze mogli tam bezpośrednio rozmawiać z czytelnikami gazety.
Grupa nie musi się bezpośrednio wiązać z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami – mogą one dotyczyć np. działalności społecznej firmy czy nawet całej branży, w której firma działa. Na firmowej stronie będzie można utworzyć więcej niż tylko jedną grupę. Testy nowej opcji trwały już od kilku miesięcy, teraz korzystać z niej mogą administratorzy grup z całego świata.
Grupy na Facebooku widoczne są już od dawna. Należą do nich użytkownicy, zainteresowani np. konkretnym tematem, lokalizacją czy branżą zawodową. Teraz Facebook umożliwia także tworzenie ,,firmowych grup” przez administratorów stron. Grupy związane z działalnością firmy czy branżą zdecydowanie mogą ułatwić komunikację z klientami oraz pozwalają na budowanie silnej społeczności wokół marki firmy.
Warto jednak pamiętać, że sama obecność w mediach społecznościowych to za mało – aby spełniać tam biznesowe cele, warto przyjąć odpowiednią strategię działania na Facebooku.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy