Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Teraz na Facebooku firmy mogą budować swoje grupy

25—07—2017

Administratorzy firmowych stron na Facebooku mogą teraz tworzyć grupy związane z działalnością firmy, co pozwala na sprawną komunikację z klientami oraz umożliwia budowanie prężnej społeczności skupionej wokół marki.

Grupy na Facebooku widoczne są już od dawna. Należą do nich użytkownicy, zainteresowani konkretnym tematem (np. kupnem lub sprzedażą określonych produktów, miłośnicy filmów czy konkretnej marki samochodu), lokalizacją (np. grupy związane z dzielnicami czy miastami) lub branżą zawodową (np. grupy związane z reklamą czy marketingiem). Do tej pory jednak grupy kojarzone były z prywatnymi kontami, teraz jednak Facebook poszedł o krok dalej i zapowiedział możliwość tworzenia grup także dla kont firmowych, co zdecydowanie ułatwi komunikację z klientami, a w przyszłości pozwoli na wzmocnienie marki firmy.

Obecność na Facebooku przynosi firmie korzyści

Kilkakrotnie pisaliśmy już, że odpowiednio prowadzone działania na Facebooku przynoszą firmie korzyści. Obecnie na Facebooku istnieje ponad 70 milionów stron, z czego spora grupa to strony firmowe, związane z konkretnym biznesem. Można dzięki temu komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami – przekazywać nowości, odpowiadać na pytania czy wyjaśniać wątpliwości w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej. Takie działania – zwłaszcza w porównaniu z innymi działaniami promocyjnymi – nie są drogie, a mogą przynieść korzyści, zwłaszcza w długiej perspektywie, ponieważ pozwalają na budowanie lojalności klientów, budowanie świadomości marki i zarządzanie swoim wizerunkiem w sieci. Ponadto prowadzenie działań na Facebooku daje dużą szansę trafienia do klientów, którzy nic o oferowanych produktach i usługach nie widzą, ale potencjalnie mogą być nimi zainteresowani.

Tworzenie grup to nowe narzędzie na firmowych stronach

Teraz Facebook zaproponował firmowym stronom kolejne narzędzie – możliwość zakładania wewnętrznych grup, które będą gromadzić użytkowników zainteresowanych np. z konkretnym tematem. Jak przyznali szefowie Facebooka, wzorem i inspiracją był dla nich dziennik The Washington Post, który założył swoją grupę PostThis. Dziennikarze mogli tam bezpośrednio rozmawiać z czytelnikami gazety.

Grupa nie musi się bezpośrednio wiązać z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami – mogą one dotyczyć np. działalności społecznej firmy czy nawet całej branży, w której firma działa. Na firmowej stronie będzie można utworzyć więcej niż tylko jedną grupę. Testy nowej opcji trwały już od kilku miesięcy, teraz korzystać z niej mogą administratorzy grup z całego świata.

Podsumowanie

Grupy na Facebooku widoczne są już od dawna. Należą do nich użytkownicy, zainteresowani np. konkretnym tematem, lokalizacją czy branżą zawodową. Teraz Facebook umożliwia także tworzenie ,,firmowych grup” przez administratorów stron. Grupy związane z działalnością firmy czy branżą zdecydowanie mogą ułatwić komunikację z klientami oraz pozwalają na budowanie silnej społeczności wokół marki firmy.

Warto jednak pamiętać, że sama obecność w mediach społecznościowych to za mało – aby spełniać tam biznesowe cele, warto przyjąć odpowiednią strategię działania na Facebooku.

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • Groups for Pages

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.