Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trzy praktyczne narzędzia niezbędne w Google AdWords

Przy planowaniu lub optymalizacji kampanii Google AdWords można zdać się na swoją intuicję, ale warto też skorzystać z podpowiedzi, które znaleźć można w trzech bezpłatnych narzędziach Google’a. Te narzędzia to planer słów kluczowych, planer kampanii w sieci reklamowej oraz podgląd i diagnostyka reklam.

Planer słów kluczowych, planer kampanii w sieci reklamowej oraz podgląd i diagnostyka reklam to bezpłatne narzędzia Google'a, które mogą bardzo pomóc przy pracach nad skuteczną kampanią Google AdWords. Wszystkie te narzędzia można znaleźć w panelu Google AdWords, w „Narzędziach”. Warto jednak przy tym pamiętać, że z pewnością nie wszystkie podpowiedzi prezentowane w narzędziach Google będą przydatne przy prowadzeniu kampanii, dlatego nie należy podchodzić do nich bezkrytycznie i korzystać tylko z tych propozycji, które są przydatne przy promowaniu oferty.

Planer kampanii w sieci reklamowej, czyli Google Display Planner

Planer kampanii w sieci reklamowej, znany także pod nazwą Google Display Planner, to bezpłatne narzędzie, które może wspomóc przeprowadzenie kampanii w sieci reklamowej Google AdWords.  Podpowiada według jakich kryteriów można kierować kampanię w sieci, np. według zainteresowań klientów, konkretnych stron internetowych, itp. Aby zacząć korzystanie z Google Display Plannera należy wejść do zakładki „Narzędzia” i wybrać „Planer kampanii w sieci reklamowej”. Wtedy użytkownik zostanie przeniesiony do oddzielnej podstrony, gdzie po wypełnieniu kilku pól można poznać pomysły nowych grup reklam. Propozycje można zapisać na koncie i dodać do odpowiedniej kampanii.

W plannerze można również poznać nowe propozycje konkretnych witryn internetowych, na których publikowane mogą być reklamy.

Planer słów kluczowych, czyli Google Keyword Planner

Planer słów kluczowych, znane także pod nazwą Google Keyword Planner to narzędzie pomocne przy prowadzeniu kampanii w wyszukiwarce (to najpopularniejsza forma reklamy w Google AdWords). Podpowiada, jakich słów szukają użytkownicy, którzy mogliby być zainteresowani konkretną ofertą. Pokazuje również m.in. ile średnio miesięcznie dana fraza jest wyszukiwana oraz wskazuje przybliżony koszt za jedno kliknięcie na dane słowo kluczowe.

Aby zacząć z niego korzystać, należy wejść do zakładki „Narzędzia” i wybrać „Planer słów kluczowych”. Po wpisaniu przykładowych słów kluczowych lub podaniu adresu witryny można sprawdzić propozycje nowych fraz. Te, które przydadzą się w kampanii AdWords, można od razu dodać do swojego konta.

Podgląd i diagnostyka reklam

Na podstronie „Podgląd i diagnostyka reklam” można znaleźć bezpłatne narzędzie służące do testowania reklam. Aby z niego skorzystać należy wpisać odpowiednie hasło, czyli wybrane słowo kluczowe, a następnie sprawdzić, czy po wpisaniu danej frazy reklama jest wyświetlana wśród płatnych wyników wyszukiwania, uwzględniając przy tym takie opcje jak lokalizacja, język, domena oraz urządzenia. Google może potwierdzić, że reklama wyświetla się dla danego słowa kluczowego lub nie. Jeśli z jakiegoś powodu reklama nie będzie się wyświetlała, to Google poda od razu powód (np. niski ranking reklamy), obok znajdzie się też link do odpowiedniej podstrony, gdzie będzie można znaleźć bardziej propozycję rozwiązania problemu.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.