Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Ustawienia języka w kampaniach Google Ads – na co warto zwrócić uwagę?

14—11—2018

Mogłoby się wydawać, że wybór i ustawienie języka jest jednym z najłatwiejszych etapów konfigurowania kampanii Google Ads. Warto jednak wiedzieć o kilku ważnych kwestiach dotyczących ustawień języka, szczególnie wtedy, gdy chcemy wyświetlać reklamy za granicą.

Ustawienia języka w kampanii zwykle nawet nie zauważamy – akceptujemy domyślnie wybrany przez Google język polski (jeśli korzystamy z interfejsu w języku polskim) i przechodzimy dalej. Dopiero przy konfigurowaniu kampanii skierowanej do klienta zagranicznego zatrzymujemy się na ustawieniach języka. Okazuje się, że warto to robić każdorazowo. Dlaczego?

Języki w kampanii Google Ads

Do każdej polskojęzycznej kampanii kierowanej dany obszar lub cały kraj warto dodawać także język angielski. Dotyczy to właściwie każdej kampanii niezależnie od języka reklam i państwa, w którym chcemy je wyświetlać. Wiele osób korzysta dziś z wyszukiwarki w telefonie - bardzo często domyślnie ustawionym językiem wyszukiwarki Google jest wtedy właśnie angielski. Mało kto zmienia te ustawienia, bo jedyną widoczną na pierwszy rzut oka różnicą jest „Search” zamiast „Szukaj” na przycisku (zamiast klikania w button i tak używamy częściej Enter na klawiaturze).

W Google Ads natomiast używanie przez internautów wyszukiwarki z ustawionym językiem angielskim oznacza, że jeśli nie dodamy go do kampanii na etapie jej konfiguracji, reklamy nie będą się po prostu u takich użytkowników wyświetlać, mimo tego, że będą wyszukiwać po polsku na terenie Polski. Dlatego coraz częściej zaleca się, by do każdej kampanii jako drugi język dodawać język angielski.

Ustawienia języka kampanii można w każdej chwili zmienić, wchodząc w daną kampanię (na poziom grup reklam), następnie wybierając z bocznego menu Ustawienia i Języki.


Zmiana języka w planerze słów kluczowych

Co istotne, przed uruchomieniem kampanii obcojęzycznej lub kierowanej na obszar państwa innego, niż Polska, w planerze słów kluczowych możemy sprawdzić, jak kształtowały się historyczne dane dotyczące liczby wyszukań danej frazy na danym terenie i jakie są prognozy na przyszłość. Aby zmienić język w planerze słów kluczowych, należy nad listą z propozycjami słów (lub nad tabelą z podanymi frazami przy wynikach historycznych) wybrać odpowiedni kraj i język:

Dzięki zmianie tych ustawień propozycje nowych słów kluczowych lub wyniki dotyczące wyszukiwań konkretnych fraz będą dotyczyły tych użytkowników, do których kampania naprawdę ma trafić. Jeśli nie zmienimy tych ustawień dane będą podawane dla Polski i języka polskiego (ustawienia domyślne przy korzystaniu z polskojęzycznego interfejsu).

Podsumowanie

Google Ads pozwala na kierowanie reklam w większości języków do użytkowników na terenie wszystkich krajów świata. Przed ustawieniem kampanii obcojęzycznej warto skorzystać z planera słów kluczowych i poznać historyczne oraz prognozowane wyniki dotyczące interesujących nas fraz na terytorium danego państwa. W kampaniach polskojęzycznych warto natomiast każdorazowo dodawać jako drugi język kampanii język angielski - pozwoli to na wyświetlanie reklam także tym, którzy korzystają w wyszukiwarki Google (lub przeglądarki Google Chrome) z angielskim ustawionym jako język interfejsu.

Słowa kluczowe

  • kampania google ads
  • ustawienia języka

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.