Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ustawienia języka w kampaniach Google Ads – na co warto zwrócić uwagę?

Mogłoby się wydawać, że wybór i ustawienie języka jest jednym z najłatwiejszych etapów konfigurowania kampanii Google Ads. Warto jednak wiedzieć o kilku ważnych kwestiach dotyczących ustawień języka, szczególnie wtedy, gdy chcemy wyświetlać reklamy za granicą.

Ustawienia języka w kampanii zwykle nawet nie zauważamy – akceptujemy domyślnie wybrany przez Google język polski (jeśli korzystamy z interfejsu w języku polskim) i przechodzimy dalej. Dopiero przy konfigurowaniu kampanii skierowanej do klienta zagranicznego zatrzymujemy się na ustawieniach języka. Okazuje się, że warto to robić każdorazowo. Dlaczego?

Języki w kampanii Google Ads

Do każdej polskojęzycznej kampanii kierowanej dany obszar lub cały kraj warto dodawać także język angielski. Dotyczy to właściwie każdej kampanii niezależnie od języka reklam i państwa, w którym chcemy je wyświetlać. Wiele osób korzysta dziś z wyszukiwarki w telefonie - bardzo często domyślnie ustawionym językiem wyszukiwarki Google jest wtedy właśnie angielski. Mało kto zmienia te ustawienia, bo jedyną widoczną na pierwszy rzut oka różnicą jest „Search” zamiast „Szukaj” na przycisku (zamiast klikania w button i tak używamy częściej Enter na klawiaturze).

W Google Ads natomiast używanie przez internautów wyszukiwarki z ustawionym językiem angielskim oznacza, że jeśli nie dodamy go do kampanii na etapie jej konfiguracji, reklamy nie będą się po prostu u takich użytkowników wyświetlać, mimo tego, że będą wyszukiwać po polsku na terenie Polski. Dlatego coraz częściej zaleca się, by do każdej kampanii jako drugi język dodawać język angielski.

Ustawienia języka kampanii można w każdej chwili zmienić, wchodząc w daną kampanię (na poziom grup reklam), następnie wybierając z bocznego menu Ustawienia i Języki.


Zmiana języka w planerze słów kluczowych

Co istotne, przed uruchomieniem kampanii obcojęzycznej lub kierowanej na obszar państwa innego, niż Polska, w planerze słów kluczowych możemy sprawdzić, jak kształtowały się historyczne dane dotyczące liczby wyszukań danej frazy na danym terenie i jakie są prognozy na przyszłość. Aby zmienić język w planerze słów kluczowych, należy nad listą z propozycjami słów (lub nad tabelą z podanymi frazami przy wynikach historycznych) wybrać odpowiedni kraj i język:

Dzięki zmianie tych ustawień propozycje nowych słów kluczowych lub wyniki dotyczące wyszukiwań konkretnych fraz będą dotyczyły tych użytkowników, do których kampania naprawdę ma trafić. Jeśli nie zmienimy tych ustawień dane będą podawane dla Polski i języka polskiego (ustawienia domyślne przy korzystaniu z polskojęzycznego interfejsu).

Podsumowanie

Google Ads pozwala na kierowanie reklam w większości języków do użytkowników na terenie wszystkich krajów świata. Przed ustawieniem kampanii obcojęzycznej warto skorzystać z planera słów kluczowych i poznać historyczne oraz prognozowane wyniki dotyczące interesujących nas fraz na terytorium danego państwa. W kampaniach polskojęzycznych warto natomiast każdorazowo dodawać jako drugi język kampanii język angielski - pozwoli to na wyświetlanie reklam także tym, którzy korzystają w wyszukiwarki Google (lub przeglądarki Google Chrome) z angielskim ustawionym jako język interfejsu.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.