Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

W jaki sposób warto korzystać z planera słów kluczowych?

Planer słów kluczowych – znany także jako Google Keyword Planner – umożliwia dobranie takich słów kluczowych, dzięki którym kampania Google Ads (AdWords) będzie skuteczniejsza. W jaki sposób z niego korzystać, by nie popełnić błędu przy ustawieniach kampanii?

Google Planer to bezpłatne narzędzie, które podpowiada, jakich słów szukają użytkownicy, którzy mogliby być zainteresowani konkretną ofertą. Prócz samych słów kluczowych można zobaczyć także, jak często dana fraza jest wyszukiwana przez internautów oraz ile w przybliżeniu kosztuje jedno kliknięcie na dane słowo kluczowe. W teorii więc dzięki planerowi można skuteczniej i efektywniej planować swoją kampanię Google Ads (AdWords) - tak aby docierać wyłącznie do swoich potencjalnych klientów. Ważne jest jednak, by z planera – tak jak z każdego innego narzędzia – korzystać w odpowiedni sposób.

Nie zawsze trzeba kierować się sugestiami Google’a

Nie zawsze trzeba kierować się sugestiami Google’a, podanymi w planerze słów kluczowych. Korzystanie z planera można zacząć od wpisania przykładowych kilku fraz, które są związane z ofertą i które mogą wpisywać do wyszukiwarki klienci. Na podstawie tych propozycji planer wygeneruje nowe słowa kluczowe. Można je wykorzystać przy prowadzeniu kampanii Ads – ale niekoniecznie trzeba wybierać wszystkie sugestie. Znając swój biznes od podszewki należy samemu ocenić wszystkie podpowiedzi Google i skupić się wyłącznie na tych frazach, które są najbardziej dopasowane do oferty i tylko te stwierdzenia wykorzystać w kampanii. Jeśli na przykład firma zajmuje się sprzedażą mebli ogrodowych, to w kampanii niepotrzebne jej będą słowa kluczowe dotyczące mebli do mieszkania – a czasem na takie podpowiedzi Google’a można też trafić.

Budżety podawane przez Google nie są ostateczne

Nie trzeba się też sugerować budżetami podanymi przez Google’a – nie muszą być one tak ogromne, jak wynika z propozycji. Z podsumowania wynika czasem, że na kampanię Google Ads trzeba będzie wydać kwoty rzędu kilkunastu tysięcy. Tymczasem z naszych doświadczeń wynika, że dobre wyniki przy kampaniach lokalnych, a więc wyświetlanych tylko w obrębie danego miasta, można osiągnąć nawet przy budżecie 1000 zł.

Statystyki w planerze słów kluczowych mogą się zmieniać

Statystyki w planerze nie są stałe – najczęściej są to dane ostatniego roku. Tymczasem warto zerknąć, jak przedstawiają się wyniki również z ostatnich miesięcy. Niektóre produkty czy usługi mają charakter sezonowy, kupowane są tylko w określonych miesiącach, więc średnie wyniki z ostatniego roku nie będą do końca miarodajne.

Z planera warto też korzystać już po uruchomieniu kampanii Google Ads. Jeśli wcześniej produkt był nowy, to szukało go mało osób i statystyki nie były imponujące. Nie oznacza to jednak, że taka sytuacja się nie zmieni. W ten sposób można wykryć trend, którego inne firmy jeszcze nie zauważyły i wyprzedzić w ten sposób konkurencję.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.