Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

W jaki sposób zmierzyć sukces kampanii na Facebooku?

Choć Facebook bez wątpienia jest najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie i wydaje się idealnym miejscem do promowania swojej oferty, to jednak większość właścicieli małych firm twierdzi, że kampanie tam prowadzone nie spełniają ich celów biznesowych. Niekoniecznie tak jednak musi być.

Choć wiele razy prognozowano spadek popularności Facebooka,to jednak publikowane co jakiś czas statystyki temu zdecydowanie przeczą – na początku 2017 roku korzystało z niego ponad 1,8 miliarda użytkowników na całym świecie, z czego w Polsce 15 milionów użytkowników w Polsce. Potencjał reklamowy Facebooka wydaje się więc oczywisty, potwierdza to też fakt, że reklama w mediach społecznościowych jest obecnie jednym z najszybciej rosnących segmentów w reklamie internetowej. Niestety, jak wynika z informacji opublikowanych w serwisie Small Business Trends, aż 62 procent właścicieli małych firm uważa, że działania na Facebooku nie przekładają się na późniejszą sprzedaż. Z naszych doświadczeń wynika, że przyczyną takich opinii mogą być dwie kwestie:

Kiedy warto prowadzić kampanię na Facebooku?

Zanim rozpocznie się prowadzenie kampanii trzeba się zastanowić, z jakich powodów warto prowadzić kampanię na Facebooku. W przeciwieństwie do Google AdWords, gdzie płatne linki są publikowane osobom,które szukają konkretnej oferty, na Facebooku posty sponsorowane czy inne reklamy pojawiają się niejako „przy okazji”, gdy użytkownik przegląda zupełnie inne treści. Oczywiście, może się okazać to wadą - jeśli internauta szuka na Facebooku informacji o tym, co słychać u jego znajomych, to może nie być przy tym zainteresowany ofertami. W takim przypadku – jeśli użytkownik nie jest na samym początku zdecydowany skorzystanie z oferty - to sam proces zakupu może być dłuższy. Z drugiej jednak strony dzięki temu istnieje szansa trafienia do klientów, którzy nic o ofercie nie wiedzą, ale potencjalnie mogą być nią zainteresowani – tak może być np. w przypadku gadżetów, zabawek, rzeczy związanych z mieszkaniem czy ofert wakacyjnych wyjazdów. W takim wypadku internauci wejdą na promowaną stronę i raczej nie będą szukały konkurencyjnych ofert. W Google AdWords jest natomiast inaczej – użytkownik szuka, więc chce wybrać najlepszą dla siebie ofertę. Dlatego istnieje większe prawdopodobieństwo, że kliknie w kilka reklam.

Jak można zmierzyć statystyki kampanii na Facebooku 

Aby zmierzyć statystyki kampanii na Facebooku można oczywiście sprawdzić dane w menedżerze reklam, a prócz tego warto skorzystać też z dwóch narzędzi:

Podsumowanie

Większość właścicieli małych firm twierdzi, że kampanie prowadzone na Facebooku nie spełniają ich biznesowych celów. Oczywiście, w niektórych branżach kampania w mediach społecznościowych się nie sprawdzi i trzeba szukać innych rozwiązań promocyjnych. Zanim to jednak nastąpi, trzeba pamiętać, że przypadku kampanii na Facebooku proces zakupowy jest wydłużony, ponieważ internauci klikając w reklamę nie są od razu zdecydowani na zakup – w odróżnieniu od kampanii Google AdWords, gdzie internauci sami poszukują oferty. Istotne jest także odpowiednie ustawienie kampanii, a następnie umiejętne zmierzenie jej wyników.
Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.