Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Weryfikacja tożsamości reklamodawcy w Google Ads

W kwietniu ubiegłego roku Google poinformował reklamodawców korzystających z Google Ads, że rozpoczyna proces weryfikowania ich tożsamości. Na czym on polega? Jakie kroki należy podjąć, aby zweryfikować swoją tożsamość w Google Ads?

Na początku 2020 roku Google ogłosił, że wdraża nowy program służący zwiększeniu przejrzystości systemu reklamowego Google Ads - dzięki niemu odbiorcy reklam będą mogli sprawdzić, kto i dlaczego wyświetla im określoną reklamę. Aby takie informacje były dla wszystkich użytkowników dostępne, Google musi zweryfikować tożsamość każdego reklamodawcy. Proces oczywiście będzie przebiegał stopniowo. Jak wygląda weryfikacja tożsamości w Google Ads?


Jak zweryfikować swoją tożsamość w Google Ads?

Procesu weryfikacji nie da się rozpocząć samodzielnie - informacja o konieczności weryfikacji tożsamości pojawi się w powiadomieniach na koncie Google Ads oraz w mailu, który zostanie wysłany na adres administratora konta.



W mailu Google podaje informację o konieczności przesłania dokumentów umożliwiających zweryfikowanie danych firmy takich, jak jej nazwa i adres. W samej wiadomości brak szczegółów wskazujących, jakie dokładnie mają być to dokumenty, ale informację na ten temat można znaleźć w jednym z artykułów w Centrum Pomocy Google Ads:

Organizacje muszą przesłać jeden z poniższych dokumentów rejestracyjnych, aby przejść weryfikację tożsamości reklamodawcy. Akceptowane dokumenty:
– odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS),
– odpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W ramach procedury weryfikacji osoby fizyczne i upoważnieni przedstawiciele muszą przesłać dokument tożsamości ze zdjęciem wydany przez organ państwowy w jednym z krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub w Szwajcarii. Akceptowane dokumenty:
– prawo jazdy,
– dowód osobisty,
– paszport,
– zezwolenie na pobyt,
– wiza.

Co istotne, Google akceptuje odpisy z KRS oraz CEIDG w wersji PDF, pobrane z tych rejestrów on-line. Odpis z KRS można pobrać po wyszukaniu firmy na stronie https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna/index.html. Kiedy wyświetli się lista z wyszukanymi podmiotami, należy kliknąć obok odpowiedniej pozycji Wyświetl:


Następnie pod wpisem należy kliknąć w przycisk Pobierz wydruk informacji aktualnych. Dokument zostanie pobrany i zapisany na komputerze w formacie PDF.



W podobny sposób można pobrać odpis z CEIDG, również w pliku PDF. Aby to zrobić, należy przejść na stronę https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx i wyszukać wpis swojej firmy.

Pod odpowiednim wynikiem wyszukiwania należy kliknąć w przycisk Szczegóły, a następnie pod wpisem w przycisk Pobierz PDF.



Co ważne, aby weryfikacja przebiegła pomyślnie, dane w centrum płatności Google Ads - adres oraz nazwa firmy - muszą być takie same, jak we wpisie w KRS czy CEIDG. Aby sprawdzić, jakie dane adresowe podano w profilu (mogą się one różnić od tych, które są wpisane w ustawieniach płatności na koncie Google Ads), należy wejść na stronę pay.google.com, logując się tym samym mailem, jakim logujemy się do konta Google Ads, i sprawdzić adres podany w sekcji Ustawienia.

Od niektórych reklamodawców, oprócz potwierdzenia nazwy i adresu firmy, Google będzie wymagał także potwierdzenia własnej tożsamości i przesłania zdjęcia np. dowodu osobistego.

Gdzie będzie widać tożsamość reklamodawcy?

Według zapowiedzi Google, tożsamość reklamodawcy będzie można sprawdzić bezpośrednio przy każdej reklamie. W reklamach tekstowych w wyszukiwarce informację o tym, przez kogo opłacana jest reklama, będzie można sprawdzić, klikając w strzałkę widoczną przy adresie www strony:


Na razie w tym miejscu widać jedynie informację o tym, dlaczego dana reklama wyświetlana jest konkretnemu użytkownikowi:

Podsumowanie

Weryfikacja tożsamości czeka każdego reklamodawcę w Google Ads. Zanim Google nie prześle informacji o konieczności potwierdzenia nazwy i adresu firmy, nie trzeba podejmować żadnych działań w tym kierunku. Dopiero po mailu od Google, w którym pojawi się przycisk Rozpocznij weryfikację, będzie można przesłać wymagane dokumenty - odpis z KRS lub z CEIDG (można je pobrać za darmo z rejestrów dostępnych on-line). Od niektórych reklamodawców Google może wymagać także przesłania skanu (fotografii) dokumentu ze zdjęciem. Weryfikację konta może przeprowadzić tylko jego administrator (a nie np. menedżer). W przypadku wątpliwości lub problemów z weryfikację konta Google Ads, najlepiej zgłosić się do centrum pomocy Google Ads, wypełniając formularz kontaktowy na stronie:  https://support.google.com/google-ads/gethelp

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.