Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Weryfikacja tożsamości reklamodawcy w Google Ads

W kwietniu ubiegłego roku Google poinformował reklamodawców korzystających z Google Ads, że rozpoczyna proces weryfikowania ich tożsamości. Na czym on polega? Jakie kroki należy podjąć, aby zweryfikować swoją tożsamość w Google Ads?

Na początku 2020 roku Google ogłosił, że wdraża nowy program służący zwiększeniu przejrzystości systemu reklamowego Google Ads - dzięki niemu odbiorcy reklam będą mogli sprawdzić, kto i dlaczego wyświetla im określoną reklamę. Aby takie informacje były dla wszystkich użytkowników dostępne, Google musi zweryfikować tożsamość każdego reklamodawcy. Proces oczywiście będzie przebiegał stopniowo. Jak wygląda weryfikacja tożsamości w Google Ads?


Jak zweryfikować swoją tożsamość w Google Ads?

Procesu weryfikacji nie da się rozpocząć samodzielnie - informacja o konieczności weryfikacji tożsamości pojawi się w powiadomieniach na koncie Google Ads oraz w mailu, który zostanie wysłany na adres administratora konta.



W mailu Google podaje informację o konieczności przesłania dokumentów umożliwiających zweryfikowanie danych firmy takich, jak jej nazwa i adres. W samej wiadomości brak szczegółów wskazujących, jakie dokładnie mają być to dokumenty, ale informację na ten temat można znaleźć w jednym z artykułów w Centrum Pomocy Google Ads:

Organizacje muszą przesłać jeden z poniższych dokumentów rejestracyjnych, aby przejść weryfikację tożsamości reklamodawcy. Akceptowane dokumenty:
– odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS),
– odpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W ramach procedury weryfikacji osoby fizyczne i upoważnieni przedstawiciele muszą przesłać dokument tożsamości ze zdjęciem wydany przez organ państwowy w jednym z krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub w Szwajcarii. Akceptowane dokumenty:
– prawo jazdy,
– dowód osobisty,
– paszport,
– zezwolenie na pobyt,
– wiza.

Co istotne, Google akceptuje odpisy z KRS oraz CEIDG w wersji PDF, pobrane z tych rejestrów on-line. Odpis z KRS można pobrać po wyszukaniu firmy na stronie https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna/index.html. Kiedy wyświetli się lista z wyszukanymi podmiotami, należy kliknąć obok odpowiedniej pozycji Wyświetl:


Następnie pod wpisem należy kliknąć w przycisk Pobierz wydruk informacji aktualnych. Dokument zostanie pobrany i zapisany na komputerze w formacie PDF.



W podobny sposób można pobrać odpis z CEIDG, również w pliku PDF. Aby to zrobić, należy przejść na stronę https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx i wyszukać wpis swojej firmy.

Pod odpowiednim wynikiem wyszukiwania należy kliknąć w przycisk Szczegóły, a następnie pod wpisem w przycisk Pobierz PDF.



Co ważne, aby weryfikacja przebiegła pomyślnie, dane w centrum płatności Google Ads - adres oraz nazwa firmy - muszą być takie same, jak we wpisie w KRS czy CEIDG. Aby sprawdzić, jakie dane adresowe podano w profilu (mogą się one różnić od tych, które są wpisane w ustawieniach płatności na koncie Google Ads), należy wejść na stronę pay.google.com, logując się tym samym mailem, jakim logujemy się do konta Google Ads, i sprawdzić adres podany w sekcji Ustawienia.

Od niektórych reklamodawców, oprócz potwierdzenia nazwy i adresu firmy, Google będzie wymagał także potwierdzenia własnej tożsamości i przesłania zdjęcia np. dowodu osobistego.

Gdzie będzie widać tożsamość reklamodawcy?

Według zapowiedzi Google, tożsamość reklamodawcy będzie można sprawdzić bezpośrednio przy każdej reklamie. W reklamach tekstowych w wyszukiwarce informację o tym, przez kogo opłacana jest reklama, będzie można sprawdzić, klikając w strzałkę widoczną przy adresie www strony:


Na razie w tym miejscu widać jedynie informację o tym, dlaczego dana reklama wyświetlana jest konkretnemu użytkownikowi:

Podsumowanie

Weryfikacja tożsamości czeka każdego reklamodawcę w Google Ads. Zanim Google nie prześle informacji o konieczności potwierdzenia nazwy i adresu firmy, nie trzeba podejmować żadnych działań w tym kierunku. Dopiero po mailu od Google, w którym pojawi się przycisk Rozpocznij weryfikację, będzie można przesłać wymagane dokumenty - odpis z KRS lub z CEIDG (można je pobrać za darmo z rejestrów dostępnych on-line). Od niektórych reklamodawców Google może wymagać także przesłania skanu (fotografii) dokumentu ze zdjęciem. Weryfikację konta może przeprowadzić tylko jego administrator (a nie np. menedżer). W przypadku wątpliwości lub problemów z weryfikację konta Google Ads, najlepiej zgłosić się do centrum pomocy Google Ads, wypełniając formularz kontaktowy na stronie:  https://support.google.com/google-ads/gethelp

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.