Google zapowiedział integrację swojego systemu reklamowego Google AdWords z narzędziami Google Surveys 360 i Google Optimize, które umożliwiają zbadanie oczekiwań i potrzeb użytkowników oraz ocenę skuteczności kampanii AdWords.
Wśród licznych narzędzi oferowanych przez Google’a znajdują się także Google Surveys 360 i Google Optimize, które pozwalają na zbadanie zachowań klientów na stronach internetowych. Dzięki integracji z Google AdWords reklamodawcy będą mogli sprawdzić, jakie są oczekiwania i potrzeby użytkowników strony internetowej, użytej w kampanii Google AdWords, będzie też można przeprowadzać ankiety wśród użytkowników z list remarketingowych.
Opcja integracji Google Optimize z kontem Google AdWords ma być dostępna w najbliższych tygodniach, możliwość połączenia z kontem Google Surveys 360 na razie dostępna jest w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Google zapowiedziało możliwość połączenia konta Google Optimize z kontem Google AdWords. Google Optimize to darmowa platforma przeznaczona do testów A/B – dzięki niej istnieje możliwość testowania i dostosowania strony pod kątem oczekiwań i potrzeb użytkowników, co w efekcie zwiększa szanse na spełnienie biznesowych celów kampanii. Zapowiadana integracja kont pozwoli na łatwe tworzenie i testowanie kilku wersji Landing Page, wykorzystanych w kampanii Google AdWords. Reklamodawcy będą mogli tworzyć różne wersje stron docelowych, nawet bez pomocy informatyków czy znajomości kodowania. Różne wersje można dostosować do użytych w kampanii słów kluczowych, do grup reklam lub kampanii.
Dzięki temu będzie wiadomo, która wersja strony daje najlepsze efekty i skutecznej sprzedaje promowaną usługę lub produkt. Google AdWords zostanie wkrótce zintegrowany z Google Surveys 360.
Google Surveys 360 to narzędzie służące do przeprowadzania ankiet wśród użytkowników, stanowi część pakietu Google Analytics 360 Suite. Umożliwia tworzenie zestawów pytań, przeprowadzanie sondaży czy znalezienie odpowiedniej grupy odbiorców Internecie. Wyniki badania są znane zaledwie w ciągu kilku dni. Po integracji z kontem Google AdWords pytania będzie można zadać użytkownikom z list remarketingowych, ponieważ będą one też dostępne w Google Surveys 360. Reklamodawcy będą mogli więc sprawdzić, jak użytkownicy reagują na różne działania marketingowe, co zwraca ich uwagę i które reklamy są najskuteczniejsze.
Na razie to rozwiązanie dostępne jest w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Google zapowiedział integrację swojego systemu reklamowego z narzędziami Google Surveys 360 i Google Optimize, które umożliwiają zbadanie oczekiwań i potrzeb użytkowników oraz ocenę skuteczności kampanii AdWords. Dzięki integracji Google Optimize z Google AdWords reklamodawcy będą mogli tworzyć różne wersje stron docelowych, nawet bez pomocy informatyków czy znajomości kodowania. Różne wersje można dostosować do użytych w kampanii słów kluczowych, do grup reklam lub kampanii. Dzięki temu będzie wiadomo, która wersja strony daje najlepsze efekty i skutecznej sprzedaje promowaną usługę lub produkt.
Po integracji Google Surveys 360 z kontem Google AdWords pytania będzie można zadać użytkownikom z list remarketingowych, ponieważ będą one też dostępne w Google Surveys 360. Reklamodawcy będą mogli więc sprawdzić, jak użytkownicy reagują na różne działania marketingowe, co zwraca ich uwagę i które reklamy są najskuteczniejsze.
Opcja integracji Google Optimize z kontem Google AdWords ma być dostępna w najbliższych tygodniach, możliwość połączenia z kontem Google Surveys 360 na razie dostępna jest w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Google zapowiedziało nowe rozwiązanie podczas Google Marketing Next 2017. Przeczytaj nasz artykuł „Jakie nowości szykuje Google? Relacja z Google Marketing Next 2017” i dowiedz się więcej o zapowiedzianych rozwiązaniach.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy