Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Workplace, czyli Facebook dla firm, teraz także w darmowej wersji

Workplace – serwis Facebooka skierowany do firm i klientów biznesowych – ma być wkrótce dostępny także w darmowej wersji.

Workplace to narzędzie pomagające w codziennej pracy, do niedawna jeszcze płatne. Teraz Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a druga – płatna, ale za to wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności np. związane z administrowaniem społecznością.

Facebook dla rodziny i przyjaciół, Workplace – dla współpracowników

Idea Workplace jest prosta – podobnie jak Facebook pomaga utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi, tak Workplace może pełnić tę samą funkcję w gronie współpracowników. Kilka miesięcy temu Facebook poinformował, że od jakiegoś czasu testował swoją wewnętrzną aplikację we współpracy z kilkoma innymi firmami. Już w październiku 2016 roku z serwisu Workplace, wcześniej znanego pod nazwą Facebook at Work, korzystało ponad 1000 firm i organizacji z całego świata, np. z Indii, Stanów Zjednoczonych, Norwegii, Wielkiej Brytanii oraz Francji. W ciągu roku utworzonych zostało 100 tys. grup. 

Po przeprowadzonych testach Facebook zdecydował się udostępnić narzędzie każdej chętniej firmie czy organizacji, ale za możliwość używania go trzeba było zapłacić (od 1 do 3 dolara za użytkownika, który aktywnie korzysta z serwisu). Teraz Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a za drugą trzeba będzie zapłacić, ale za to będzie można korzystać z dodatkowych funkcjonalności.

Różnice między wersją Standard i Premium

Istnieje kilka ważnych różnic między wersjami Standard i Premium. Wśród dostępnych w wersji Standard funkcji dostępne są aktualności, grupy, czat i wideo na żywo. Wersje Premium wzbogacone są o pulpit firmowy, integrację z usługą dostawcy tożsamości oraz funkcje administracyjne (materiały są sprawdzane przez administratorów społeczności, administrator może bezpośrednio tworzyć i usuwać konta). Różnice dotyczą także administrowania danymi – w przypadku wersji  Standard administratorem danych jest Facebook, a pracownik jest właścicielem treści, które publikuje i udostępnia, natomiast w wersji Premium firma zarządza danymi i jest ich właścicielem, administrator zarządza społecznością, może zmieniać, usuwać lub eksportować dane. 

W przypadku korzystania z Workplace Standard publikowane treści widzi użytkownik, osoby z grupy (gdzie post jest publikowany) lub spoza grupy (jeśli grupa jest otwarta). W wersji Premium administratorzy widzą wszystkie opublikowane informacje – także w tajnych grupach.

Podsumowanie

Workplace – serwis Facebooka skierowany do firm i klientów biznesowych – ma być wkrótce dostępny także w darmowej wersji. Idea Workplace jest prosta – podobnie jak Facebook pomaga utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi, tak Workplace może pełnić tę samą funkcję w gronie współpracowników. Początkowo było to wewnętrzne narzędzie Facebooka, dopiero w październiku 2016 roku amerykański gigant poinformował, że udostępnia narzędzie każdej chętniej firmie czy organizacji, ale za możliwość używania go trzeba było zapłacić (od 1 do 3 dolara za użytkownika, który aktywnie korzysta z serwisu). Teraz jednak Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a za drugą trzeba będzie zapłacić, za to jednak będzie można korzystać z dodatkowych funkcjonalności, związanych np. z administrowaniem społecznością.


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.