Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Workplace, czyli Facebook dla firm, teraz także w darmowej wersji

31—05—2017

Workplace – serwis Facebooka skierowany do firm i klientów biznesowych – ma być wkrótce dostępny także w darmowej wersji.

Workplace to narzędzie pomagające w codziennej pracy, do niedawna jeszcze płatne. Teraz Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a druga – płatna, ale za to wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności np. związane z administrowaniem społecznością.

Facebook dla rodziny i przyjaciół, Workplace – dla współpracowników

Idea Workplace jest prosta – podobnie jak Facebook pomaga utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi, tak Workplace może pełnić tę samą funkcję w gronie współpracowników. Kilka miesięcy temu Facebook poinformował, że od jakiegoś czasu testował swoją wewnętrzną aplikację we współpracy z kilkoma innymi firmami. Już w październiku 2016 roku z serwisu Workplace, wcześniej znanego pod nazwą Facebook at Work, korzystało ponad 1000 firm i organizacji z całego świata, np. z Indii, Stanów Zjednoczonych, Norwegii, Wielkiej Brytanii oraz Francji. W ciągu roku utworzonych zostało 100 tys. grup. 

Po przeprowadzonych testach Facebook zdecydował się udostępnić narzędzie każdej chętniej firmie czy organizacji, ale za możliwość używania go trzeba było zapłacić (od 1 do 3 dolara za użytkownika, który aktywnie korzysta z serwisu). Teraz Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a za drugą trzeba będzie zapłacić, ale za to będzie można korzystać z dodatkowych funkcjonalności.

Różnice między wersją Standard i Premium

Istnieje kilka ważnych różnic między wersjami Standard i Premium. Wśród dostępnych w wersji Standard funkcji dostępne są aktualności, grupy, czat i wideo na żywo. Wersje Premium wzbogacone są o pulpit firmowy, integrację z usługą dostawcy tożsamości oraz funkcje administracyjne (materiały są sprawdzane przez administratorów społeczności, administrator może bezpośrednio tworzyć i usuwać konta). Różnice dotyczą także administrowania danymi – w przypadku wersji  Standard administratorem danych jest Facebook, a pracownik jest właścicielem treści, które publikuje i udostępnia, natomiast w wersji Premium firma zarządza danymi i jest ich właścicielem, administrator zarządza społecznością, może zmieniać, usuwać lub eksportować dane. 

W przypadku korzystania z Workplace Standard publikowane treści widzi użytkownik, osoby z grupy (gdzie post jest publikowany) lub spoza grupy (jeśli grupa jest otwarta). W wersji Premium administratorzy widzą wszystkie opublikowane informacje – także w tajnych grupach.

Podsumowanie

Workplace – serwis Facebooka skierowany do firm i klientów biznesowych – ma być wkrótce dostępny także w darmowej wersji. Idea Workplace jest prosta – podobnie jak Facebook pomaga utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi, tak Workplace może pełnić tę samą funkcję w gronie współpracowników. Początkowo było to wewnętrzne narzędzie Facebooka, dopiero w październiku 2016 roku amerykański gigant poinformował, że udostępnia narzędzie każdej chętniej firmie czy organizacji, ale za możliwość używania go trzeba było zapłacić (od 1 do 3 dolara za użytkownika, który aktywnie korzysta z serwisu). Teraz jednak Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a za drugą trzeba będzie zapłacić, za to jednak będzie można korzystać z dodatkowych funkcjonalności, związanych np. z administrowaniem społecznością.


Słowa kluczowe

  • Facebook
  • media społecznościowe
  • social media
  • Workplace

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.