Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Workplace, czyli Facebook dla firm, teraz także w darmowej wersji

31—05—2017

Workplace – serwis Facebooka skierowany do firm i klientów biznesowych – ma być wkrótce dostępny także w darmowej wersji.

Workplace to narzędzie pomagające w codziennej pracy, do niedawna jeszcze płatne. Teraz Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a druga – płatna, ale za to wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności np. związane z administrowaniem społecznością.

Facebook dla rodziny i przyjaciół, Workplace – dla współpracowników

Idea Workplace jest prosta – podobnie jak Facebook pomaga utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi, tak Workplace może pełnić tę samą funkcję w gronie współpracowników. Kilka miesięcy temu Facebook poinformował, że od jakiegoś czasu testował swoją wewnętrzną aplikację we współpracy z kilkoma innymi firmami. Już w październiku 2016 roku z serwisu Workplace, wcześniej znanego pod nazwą Facebook at Work, korzystało ponad 1000 firm i organizacji z całego świata, np. z Indii, Stanów Zjednoczonych, Norwegii, Wielkiej Brytanii oraz Francji. W ciągu roku utworzonych zostało 100 tys. grup. 

Po przeprowadzonych testach Facebook zdecydował się udostępnić narzędzie każdej chętniej firmie czy organizacji, ale za możliwość używania go trzeba było zapłacić (od 1 do 3 dolara za użytkownika, który aktywnie korzysta z serwisu). Teraz Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a za drugą trzeba będzie zapłacić, ale za to będzie można korzystać z dodatkowych funkcjonalności.

Różnice między wersją Standard i Premium

Istnieje kilka ważnych różnic między wersjami Standard i Premium. Wśród dostępnych w wersji Standard funkcji dostępne są aktualności, grupy, czat i wideo na żywo. Wersje Premium wzbogacone są o pulpit firmowy, integrację z usługą dostawcy tożsamości oraz funkcje administracyjne (materiały są sprawdzane przez administratorów społeczności, administrator może bezpośrednio tworzyć i usuwać konta). Różnice dotyczą także administrowania danymi – w przypadku wersji  Standard administratorem danych jest Facebook, a pracownik jest właścicielem treści, które publikuje i udostępnia, natomiast w wersji Premium firma zarządza danymi i jest ich właścicielem, administrator zarządza społecznością, może zmieniać, usuwać lub eksportować dane. 

W przypadku korzystania z Workplace Standard publikowane treści widzi użytkownik, osoby z grupy (gdzie post jest publikowany) lub spoza grupy (jeśli grupa jest otwarta). W wersji Premium administratorzy widzą wszystkie opublikowane informacje – także w tajnych grupach.

Podsumowanie

Workplace – serwis Facebooka skierowany do firm i klientów biznesowych – ma być wkrótce dostępny także w darmowej wersji. Idea Workplace jest prosta – podobnie jak Facebook pomaga utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi, tak Workplace może pełnić tę samą funkcję w gronie współpracowników. Początkowo było to wewnętrzne narzędzie Facebooka, dopiero w październiku 2016 roku amerykański gigant poinformował, że udostępnia narzędzie każdej chętniej firmie czy organizacji, ale za możliwość używania go trzeba było zapłacić (od 1 do 3 dolara za użytkownika, który aktywnie korzysta z serwisu). Teraz jednak Workplace dostępny będzie w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza będzie bezpłatna, a za drugą trzeba będzie zapłacić, za to jednak będzie można korzystać z dodatkowych funkcjonalności, związanych np. z administrowaniem społecznością.


Słowa kluczowe

  • Facebook
  • media społecznościowe
  • social media
  • Workplace

Najnowsze artykuły

Śledzenie równoległe w kolejnych kampaniach Google Ads

Śledzenie równoległe będzie wkrótce dostępne także w kampaniach w sieci reklamowej (tzw. bannerowych) oraz w kampaniach video. A od lipca ma być obowiązkowo wprowadzone u wszystkich reklamodawców.

Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

Udział w kliknięciach w kampaniach Google Ads pomoże ocenić, jak duży jest potencjał na uzyskanie dodatkowych kliknięć w reklamę w sieci wyszukiwania.

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie dla programistów i webmasterów pozwalające zwiększyć skuteczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. W jaki sposób?