Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Wraca pomysł na reklamy Google Ads w formacie karuzeli

26—02—2019

Jeden z branżowych portali poinformował o nowych testach Googlea - reklama tekstowa w wyszukiwarce została wzbogacona o zdjęcia reklamowanego produktu. Czy to oznacza, że po testach w branży motoryzacyjnej nowy typ reklamy będzie też dostępny dla reklamodawców z innych branż?

Pomysł dodania karuzeli zdjęć do reklam Google Ads w wyszukiwarce pojawił się w połowie 2017 roku i dotyczył wtedy branży motoryzacyjnej - nad reklamami tekstowymi pojawiła się reklama Volvo xc90. W ostatnich dniach w wyszukiwarce widoczna była także reklama butów Nike, co może oznaczać wprowadzenie nowych formatów reklam także do innych branż, a nie tylko motoryzacyjnej.

Jak podaje w swoim artykule portal Search Engine Land, Google na razie odmówił podania szczegółów - zastrzegł, że rozwiązania są jeszcze w fazie testów, dlatego trudno mówić o jakichkolwiek konkretach.

Reklamy w formie karuzeli pojawiają się nad reklamami tekstowymi Google Ads

Po raz pierwszy reklamy graficzne w wyszukiwarce Google pojawiły się kilkanaście miesięcy temu - to wtedy nad reklamami tekstowymi pojawiła się reklama Volvo xc90. Użytkownik na ekranie smartfona może zobaczyć zdjęcie samochodu (zdjęcia można przesuwać w poziomie), poniżej znajduje się nagłówek reklamy oraz adres docelowej podstrony w firmowej witrynie. W urządzeniu mobilnym reklama zajmuje większą część ekranu, niejako ,,spychając" w ten sposób reklamy tekstowe.

Rozwiązanie to identycznie wygląda w przypadku reklamy butów Nike - co więc w praktyce może to oznaczać dla reklamodawców?

Nowy format reklam Google Ads okazją do przeprowadzenia testów

Trudno na razie oszacować skuteczność nowych reklam, jednak z całą pewnością można stwierdzić, że spokojnie o poziom wskaźnika klikalności mogą rywalizować z reklamami tekstowymi, które obecnie cieszą się lepszą znacznie skutecznością niż reklamy graficzne (bannerowe). Stanie się tak z dwóch powodów:

  • nowe reklamy łączą w sobie zalety reklam graficznych (obrazki - szczególnie jeśli będą to fotografie wysokiej jakości - przyciągają wzrok, pozwalają zaprezentować produkt już w wyszukiwarce, wydaje się też, że nie trzeba przy tym spełniać wyśrubowanych wymagań, tak jako jest w przypadku kampanii Google Zakupy, gdzie wymagane jest np. białe tło zdjęcia) oraz reklam tekstowych (reklamy widoczne są w wyszukiwarce i wyświetlane są na konkretne zapytanie potencjalnego klienta - co oznacza odpowiedź na konkretną potrzebę);
  • widoczność nowych reklam, które obecnie wyświetlane są na samym szczycie wyników wyszukiwania, a więc jeszcze nad reklamami tekstowymi Google Ads.

Wyniki organiczne będą wyświetlane w wyszukiwarce jeszcze niżej?

Drugi powód wiąże się też bardzo mocno z pozycjonowaniem i wynikami organicznymi. Już teraz znaczenie pozycjonowania spada, a jeśli firma chce zaistnieć w wyszukiwarce, powinna stawiać raczej na reklamy Google Ads, stronę pozycjonując dodatkowo. Jeśli reklamy graficzne zostaną wprowadzone do wyszukiwarki, pod nimi widoczne będą płatne linki, to wyniki organiczne pojawią się jeszcze niżej niżej niż obecnie. Na urządzeniach mobilnych duża część potencjalnych klientów może do nich w ogóle nie dotrzeć i nie dowiedzieć się o ofercie.

Prowadzenie kampanii Google Ads jest dziś koniecznością, a nie wyborem - jak pisaliśmy już wielokrotnie. Wprowadzenie reklam graficznych do wyszukiwarki sprawi, że takie podejście stanie się jeszcze istotniejsze dla promocji biznesu w Internecie.

 Czytaj także: Nowe reklamy Google AdWords w wynikach wyszukiwania?

Słowa kluczowe

  • google ads
  • reklama tekstowa

Najnowsze artykuły

Nowość w Google Ads: zmiany w ustawieniach raportu połączeń telefonicznych

Raport połączeń telefonicznych będzie można ustawić teraz wyłącznie na poziomie konta Google Ads. Zmiana ma zostać wprowadzona 9 września.

Nowość: reklamy Google Ads z galerią grafik

Reklamodawcy z jedenastu krajów (w tym Polski) już niedługo będą mogli wyświetlać na samym szczycie wyników wyszukiwania reklamy ze zdjęciami

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Nowa funkcja w Google Moja Firma dostępna jest już także dla niektórych polskich użytkowników aplikacji. Jak umożliwić użytkownikom wysyłanie wiadomości do firmy przez jej wizytówkę na Mapach Google?