Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

YouTube zmienia wygląd. Jak wypróbować nową wersję?

Google zmienia wygląd YouTube’a. Na razie zmiany są w fazie testów, ale już teraz można sprawdzić, jak będzie wyglądała nowa wersja i przekazać swoje uwagi.

Udostępnienie nowej wersji YouTube’a to niewątpliwie duże wydarzenie – YouTube jest bowiem jednym z najpopularniejszych narzędzi Google'a. Z danych opublikowanych w lutym 2017 roku wynika, że użytkownicy na całym świecie oglądają na YouTube’ie miliard godzin treści na dobę. W nowej wersji można zobaczyć nieco zmodyfikowany układ strony i ustawić ciemny motyw, który przydaje się zwłaszcza podczas oglądania filmów w nocy. Strona stworzona została też na szybszej technologii, co pozwala na szybsze wprowadzenie nowych funkcji. Z nowym wyglądem nie wiążą się jednak zmiany w systemie reklamowym Google AdWords, więc reklamodawcy, którzy realizują obecnie kampanie video, nie muszą się martwić.

Jak wypróbować nową wersję YouTube'a?

Nowa wersja nie jest ustawiona automatycznie – aby ją wypróbować należy wejść na stronę https://www.youtube.com/new i kliknąć na niebieski przycisk „Przejdź do YouTube”. Na specjalnie przygotowanej landing page Google informuje, jakie istotne zmiany zostały wprowadzone nowy przejrzysty układ strony (dotyczy to zarówno menu, jak i prezentowanych filmów), stworzenie strony opartej na szybszej technologii, co pozwala na szybsze wprowadzenie nowych funkcji oraz ciemny motyw, który przydaje się zwłaszcza podczas oglądania filmów w nocy. Prócz nowego wyglądu to właśnie wprowadzenie ciemnego motywu wydaje się najbardziej istotną zmianą, choć na razie wprowadzoną w okrojonej wersji – nie ma jej jeszcze na wersji mobilnej, a ustawienie ciemnego motywu dotyczy tylko tej przeglądarki, na której dokonano ustawień. 

Najnowsza wersja YouTube'a działa już w przeglądarkach Chrome, Firefox, Opera, Safari oraz Edge.

Zmiany w YouTubie oznaczają zmiany w systemie reklamowym?

Za nowym wyglądem Youtube’a nie idą zmiany w systemie reklamowym Google Adwords, więc reklamodawcy, którzy realizują obecnie kampanie video, nie muszą się martwić. 

Warto jednak przygotować się do innych zmian, które kilka dni temu zapowiedział Google. W zapomnienie mają pójść półminutowe reklamy, które teraz można obejrzeć przed wieloma materiałami filmowymi. W planach jest wprowadzenie tzw. reklam Bumper Ads, które trwają tylko 6 sekund, nie będzie można ich pominąć, a płatność za kampanię nastąpi za każde 1000 wyświetleń. Zobacz artykuł ,,Google planuje rewolucję w reklamach video na Youtubie" o planowanych zmianach w reklamach video.

Podsumowanie

Google zmienia wygląd Youtube’a. Na razie zmiany są w fazie testów, ale już teraz można sprawdzić, jak będzie wyglądała nowa wersja i przekazać swoje uwagi. W nowej wersji można zobaczyć nieco zmodyfikowany układ strony i ustawić ciemny motyw, który przydaje się zwłaszcza podczas oglądania filmów w nocy. Strona stworzona została też na szybszej technologii, co pozwala na szybsze wprowadzenie nowych funkcji.

Nowa wersja nie jest ustawiona automatycznie – aby ją wypróbować należy wejść na stronę https://www.youtube.com/new.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.