Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji. Co się zmieni od lutego?

Program Google Partners przeznaczony jest dla agencji prowadzących kampanie Google Ads dla swoich klientów. Dzięki udziałowi w programie, pracownicy agencji mogą poszerzać swoją wiedzę o Google Ads, korzystając z zaawansowanych szkoleń oraz oferować swoim klientom specjalne oferty promocyjne. Są one niedostępne dla firm bez statusu Partnera Google.

Jakie wymagania spełnia agencja ze statusem Partnera?

Obecnie, aby otrzymać status oficjalnego partnera Google, agencja musi wykazać się wymaganymi osiągnięciami w trzech obszarach:

  1. liczby klientów i wysokości środków wydawanych na reklamy Google Ads,
  2. umiejętności i oficjalnych certyfikatów Google uzyskanych przez specjalistów agencji,
  3. wyników kampanii prowadzonych na kontach klientów.

Jak dokładnie wyglądają te wymagania? Agencje ze statusem Google Partner muszą utrzymywać wynik optymalizacji wszystkich kampanii na poziomie minimum 70 proc. Oznacza to ciągłą pracę nad kampaniami, analizowanie ich wyników i wprowadzanie zmian, które poprawiają ich skuteczność. Wymóg dotyczący wydatków na kontach określa, że w ciągu 90 ostatnich dni agencja musi wydać na kliknięcia na kontach swoich klientów minimum 10 tys. dolarów. Ostatni wymóg dotyczy certyfikatów Google posiadanych przez pracowników prowadzących kampanie. Każdy z nich musi mieć aktualny certyfikat z zakresu reklamy w sieci wyszukiwania, reklamy w sieci reklamowej, reklamy w sieci wideo oraz reklamy produktowej (Google Shopping). Aby uzyskać certyfikat, należy przejść specjalne szkolenie na platformie Google Skillshop oraz uzyskać przynajmniej 80 proc. poprawnych odpowiedzi na teście kończącym szkolenie. Certyfikat przyznawany jest na rok, więc wszyscy pracownicy agencji muszą aktualizować swoją wiedzę.

Korzystając z usług agencji ze statusem Google Partner, mamy więc pewność, że kampanie będą prowadzić osoby kompetentne, z aktualną wiedzą, a sama agencja ma rosnące grono klientów, których kampanie przynoszą wymierne efekty. Jakie jeszcze korzyści daje współpraca z agencją będącą partnerem Google?

Dodatkowe środki na kliknięcia dla klientów agencji partnerskich Google

Niewątpliwą korzyścią płynącą ze współpracy z agencją będącą partnerem Google, jest również dostęp do specjalnych kuponów promocyjnych Google. Dzięki nim można dostać dodatkowe środki na kliknięcia. Warunki są dwa: kupony przysługują tylko nowym kontom Google Ads założonym przez agencję i żeby otrzymać maksymalną dostępną kwotę, należy w określonym czasie wydać jej równowartość na kliknięcia.

To właśnie tutaj od lutego zacznie obowiązywać największa zmiana w programie Google Partners. Do tej pory maksymalna dodatkowa kwota na kliknięcia, jaka mogła trafić na nowe konto założone przez agencję, wynosiła 375 zł. Przyznawana była pod warunkiem, że w tyle samo reklamodawca wyda na kliknięcia w ciągu 30 dni. Od lutego maksymalna kwota kuponu przeznaczona do wydania na kliknięcia będzie wynosiła aż 1200 zł. Dla niektórych reklamodawców oznacza to niemal miesiąc prowadzenia kampanii zupełnie za darmo. Co ważne, do 60 dni wydłużony zostaje również czas, w którym na koncie trzeba wydać najpierw 1200 zł, aby otrzymać drugie tyle z kuponu.

Podsumowanie

Zmiany w programie Google Partners spowodują większe korzyści dla klientów agencji ze statusem partnera - mogą oni zyskać dodatkowo aż 1200 zł do wydania na kliknięcia. Ponadto współpraca z agencją partnerską Google daje gwarancje, że zlecone kampanie poprowadzą specjaliści z odpowiednimi kwalifikacjami. Jeśli chcesz rozpocząć promowanie swojej działalności w internecie i myślisz o uruchomieniu kampanii Google Ads, skontaktuj się z agencją Adpresso posiadającą status Google Partner i zyskaj dodatkowe 1200 zł na kliknięcia. Zadzwoń pod numer 538-101-900 lub wyślij wiadomość na adres kontakt@adpresso.pl, aby otrzymać pełną ofertę.


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.