Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Zmiany w strategiach ustalania stawek w kampaniach Google Ads

31—05—2019

Dwie strategie „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” i „Docelowy udział w wygranych aukcjach” zostaną wkrótce wycofane z kampanii Google Ads, a ich cele ma teraz przejąć wprowadzona kilka miesięcy temu strategia ,,Docelowy udział w wyświetleniach".

Już za kilka tygodni w nowych kampaniach Google Ads reklamodawcy nie będą mogli wybrać strategii „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” i „Docelowy udział w wygranych" - ich miejsce zajmie strategia oparta na docelowym udziale reklamy w wyświetleniach. W istniejących już kampaniach Google chce wprowadzić zmiany automatycznie, bez udziału reklamodawców.

Zmiany, które mają zostać wprowadzone już pod koniec czerwca, ściśle związane są z innymi nowościami, dotyczącymi średniej pozycji reklamy Google Ads wśród innych płatnych wyników wyszukiwania.

Średnia pozycja reklamy Google Ads powoli odchodzi do lamusa

Od kilku tygodni wiadomo już, że reklamodawcy będą musieli pożegnać się ze średnią pozycją reklamy. Na razie wciąż jest ona widoczna w statystykach kampanii Google Ads (AdWords), ale równolegle w panelu widoczne są już także inne rodzaje danych, związane z pozycją wyświetlanych reklam:

  • procent wyświetleń na najwyższej pozycji - podana w procentach ilość wyświetleń reklamy na pierwszej pozycji płatnych wyników, także nad wynikami organicznymi; to absolutny top wśród wyników wyszukiwania Google - miejsce najbardziej pożądane przez reklamodawców;
  • procent wyświetleń u góry strony - podana w procentach ilość wyświetleń reklamy nad bezpłatnymi (organicznymi) wynikami wyszukiwania, a więc na samej górze wyszukiwarki Google - co niekoniecznie oznacza pierwszą pozycję (tak jak to jest w przypadku danych powyżej);
  • udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji - iloraz liczby wyświetleń na najwyższej pozycji (pierwsza reklama nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania) i potencjalnej liczby możliwych wyświetleń na tej pozycji
  • udział w wyświetleniach na górze strony z wynikami wyszukiwania - iloraz liczby wyświetleń reklamy u góry strony (w dowolnym miejscu powyżej bezpłatnych wyników wyszukiwania, a więc niekoniecznie na pierwszej pozycji) oraz szacowanej liczby możliwych wyświetleń na tej pozycji.

Średnią pozycję reklamy Google Ads, oznaczającą kolejność wyświetlania reklamy wśród płatnych wyników wyszukiwania, można wciąż znaleźć w zakładce ,,Konkurencja", ale - jak zapewnia Google - jej dni są już w zasadzie policzone, a samo rozwiązanie już wkrótce przejdzie do historii.

Reklamodawcy postawią teraz na docelowy udział w wyświetleniach

Wycofanie dwóch strategii ustalania stawek: wybranej lokalizacji na stronie wyszukiwania oraz docelowego udziału w wyświetleniach powiązane jest właśnie z usunięciem średniej pozycji reklamy i wprowadzeniem nowych statystyk do kampanii Google Ads

Jak argumentuje to Google, dzięki docelowemu udziałowi w wyświetlaniach reklamodawca ma pewność, że reklama pojawi się wśród wyników wyszukiwania, które widzą klienci. Aby odpowiednio zoptymalizować kampanię pod kątem udziału w wyświetleniach, trzeba będzie więc śledzić dwa ważne wskaźniki „Udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji na stronie” lub „Udział w wyświetleniach u góry strony”, o których już pisaliśmy we wcześniejszej części artykułu.

(więcej można przeczytać w artykule na blogu Google Przejście od strategii „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” i „Docelowy udział w wygranych aukcjach” do strategii „Docelowy udział w wyświetleniach”)

Kiedy Google wprowadzi zmiany?

Jak podaje w informacji na blogu Google, strategii nie będzie można stosować w nowych kampaniach, tworzonych już pod koniec czerwca. W przypadku kampanii, gdzie nadal ustawione będą strategie „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” i „Docelowy udział w wygranych aukcjach”, Google automatycznie zmieni je na ,,Docelowy udział w wyświetleniach". Zmiany w istniejących już kampaniach mogą być wprowadzane w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Czytaj także: Jak poprawić pozycję reklamy Google AdWords?

Słowa kluczowe

  • google ads
  • średnia pozycja reklamy

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.