Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Zmiany w strategiach ustalania stawek w kampaniach Google Ads

Dwie strategie „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” i „Docelowy udział w wygranych aukcjach” zostaną wkrótce wycofane z kampanii Google Ads, a ich cele ma teraz przejąć wprowadzona kilka miesięcy temu strategia ,,Docelowy udział w wyświetleniach".

Już za kilka tygodni w nowych kampaniach Google Ads reklamodawcy nie będą mogli wybrać strategii „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” i „Docelowy udział w wygranych" - ich miejsce zajmie strategia oparta na docelowym udziale reklamy w wyświetleniach. W istniejących już kampaniach Google chce wprowadzić zmiany automatycznie, bez udziału reklamodawców.

Zmiany, które mają zostać wprowadzone już pod koniec czerwca, ściśle związane są z innymi nowościami, dotyczącymi średniej pozycji reklamy Google Ads wśród innych płatnych wyników wyszukiwania.

Średnia pozycja reklamy Google Ads powoli odchodzi do lamusa

Od kilku tygodni wiadomo już, że reklamodawcy będą musieli pożegnać się ze średnią pozycją reklamy. Na razie wciąż jest ona widoczna w statystykach kampanii Google Ads (AdWords), ale równolegle w panelu widoczne są już także inne rodzaje danych, związane z pozycją wyświetlanych reklam:

Średnią pozycję reklamy Google Ads, oznaczającą kolejność wyświetlania reklamy wśród płatnych wyników wyszukiwania, można wciąż znaleźć w zakładce ,,Konkurencja", ale - jak zapewnia Google - jej dni są już w zasadzie policzone, a samo rozwiązanie już wkrótce przejdzie do historii.

Reklamodawcy postawią teraz na docelowy udział w wyświetleniach

Wycofanie dwóch strategii ustalania stawek: wybranej lokalizacji na stronie wyszukiwania oraz docelowego udziału w wyświetleniach powiązane jest właśnie z usunięciem średniej pozycji reklamy i wprowadzeniem nowych statystyk do kampanii Google Ads

Jak argumentuje to Google, dzięki docelowemu udziałowi w wyświetlaniach reklamodawca ma pewność, że reklama pojawi się wśród wyników wyszukiwania, które widzą klienci. Aby odpowiednio zoptymalizować kampanię pod kątem udziału w wyświetleniach, trzeba będzie więc śledzić dwa ważne wskaźniki „Udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji na stronie” lub „Udział w wyświetleniach u góry strony”, o których już pisaliśmy we wcześniejszej części artykułu.

(więcej można przeczytać w artykule na blogu Google Przejście od strategii „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” i „Docelowy udział w wygranych aukcjach” do strategii „Docelowy udział w wyświetleniach”)

Kiedy Google wprowadzi zmiany?

Jak podaje w informacji na blogu Google, strategii nie będzie można stosować w nowych kampaniach, tworzonych już pod koniec czerwca. W przypadku kampanii, gdzie nadal ustawione będą strategie „Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” i „Docelowy udział w wygranych aukcjach”, Google automatycznie zmieni je na ,,Docelowy udział w wyświetleniach". Zmiany w istniejących już kampaniach mogą być wprowadzane w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Czytaj także: Jak poprawić pozycję reklamy Google AdWords?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.