Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

definicja

Płatność za kliknięcie (CPC)

w skrocie

Płatność za kliknięcie (CPC, ang. cost per click) to kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie użytkownika w reklamę.

Płatność za kliknięcie (CTC, ang. cost per click) to koszt kliknięcia w dane słowo kluczowe. CPC zależy od dwóch czynników – od popularności wśród internautów oraz działań konkurencji. Różne frazy mogą mieć więc różne ceny – zazwyczaj najniższy koszt za kliknięcie wynosi koło kilkudziesięciu groszy, najdroższe frazy (np. związane z branżą finansową) mogą kosztować od kilkunastu do ponad 30 zł za kliknięcie. Przybliżony koszt danego słowa kluczowego można sprawdzić w planerze słów kluczowych.

Z pojęciem CPC wiąże się także maksymalna stawka CPC, czyli najwyższa kwota, którą reklamodawca jest gotowy zapłacić za kliknięcie w reklamę. Nie musi to być jednak stawka, którą reklamodawca będzie musiał zapłacić za każde kliknięcie. Kwota, którą zapłaci reklamodawca, zależy od wyniku aukcji i ostatecznie może być niższa niż maksymalna stawka CPC. 

Maksymalne kwoty za kliknięcie w reklamę można wybrać samodzielnie (określa je wtedy reklamodawca), można też wybrać opcję automatyczne określanie stawek (w takim przypadku Google określa kwoty, by uzyskać jak największą liczbę kliknięć w ramach przeznaczonego na kampanię budżetu).