Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

definicja

Testing A/B

w skrocie

Testing A/B to metoda polegająca na porównaniu co najmniej dwóch różnych wersji reklamy czy strony docelowej w celu sprawdzenia, która z wersji jest skuteczniejsza.

Testing A/B polega na stworzeniu co najmniej dwóch różnych wersji reklamy lub strony docelowej, by sprawdzić, która z nich jest skuteczniejsza. Podczas testowania może się tez okazać, że użytkownicy poszukują też kompletnie innych rozwiązań niż te, które zostały im zaproponowane wcześniej. Tę wiedzę można wykorzystać przy optymalizacji kampanii.

Google udostępnia też narzędzia pozwalające na sprawniejsze przeprowadzanie testów. Są to:

  • automatyczne generowanie nowych wersji reklam – przy tworzeniu reklamy tekstowej wystarczy tylko zaznaczyć opcję o utworzeniu kolejnej wersji z nagłówkami w odwrotnej kolejności;
  • Google Analytics – narzędzie służące do analizy ruchu w witrynie;
  • Google Optimize – darmowa platforma przeznaczona do testów A/B; wkrótce ma zostać wprowadzona możliwość integracji tego narzędzia z Google Adwords, co umożliwi łatwe tworzenie i testowanie stron docelowych.