Reklama elastyczna to reklama graficzna lub tekstowa, która automatycznie dopasowuje się rozmiarem, wyglądem i formatem do konkretnej powierzchni reklamowej.
Reklamy elastyczne to reklamy publikowane w sieci reklamowej, generowane przez Google’a na podstawie przesłanych materiałów. Reklamodawca musi przygotować nagłówek i tekst reklamy oraz wstawić materiały graficzne (logo oraz zdjęcia), a na tej podstawie Google przygotuje kilka propozycji reklam. Część z nich (lub wszystkie) mogą zostać użyte w kampanii.
Zaletą tego rozwiązania jest oszczędność (nie trzeba oddzielnie płacić grafikowi za przygotowanie reklam) oraz elastyczność (możliwośćdostosowania się do powierzchni, na której reklama jest publikowana). Z drugiej jednak strony Google uprzedza, że podane przez niego propozycje to tylko przykłady i że reklamy mogą się różnić w zależności od tego, gdzie będą publikowane. W praktyce oznacza to więc, że reklamodawca do końca nie ma kontroli nad ostatecznym kształtem reklam graficznych.