Systemy samouczące się (systemy uczące, samouczenie się maszyn, ang. machine learning) to systemy oparte na analizie danych przez komputer i wykorzystaniu tych danych do samodoskonalenia się i nabywania wiedzy, niezbędnej do rozwiązania problemu.
Systemy samouczące się (systemy uczące, samouczenie się maszyn, ang. machine learning) to systemy, które opierają się na analizie danych przez komputer i wykorzystaniu tych danych do samodoskonalenia się i nabywania wiedzy, niezbędnej do rozwiązania problemu.
Systemy samouczące się są wykorzystywane również w systemie reklamowym Google Adwords, przy ustawianiu kampanii, ich optymalizacji oraz analizie danych. Pozwalają bowiem na analizę dużej ilości danych w czasie rzeczywistym, umożliwiając przy tym dotarcie do klientów w odpowiednim momencie z odpowiednim przekazem reklamowym. Takie informacje mają również duże znaczenie dla oceny skuteczności kampanii, a następnie dla zaplanowania kolejnych działań.
W przypadku Google Adwords systemy samouczące wykorzystywane są m.in. w przypadku w strategii inteligentnego określania stawek, które mają na celu maksymalizację liczby strategii w ramach określonego budżetu.