Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Elastyczne reklamy tekstowe zastąpią w wyszukiwarce inne reklamy

Po 30 czerwca 2022 roku elastyczne reklamy w wyszukiwarce będą praktycznie jedynym typem reklam tekstowych, z których będzie można korzystać przy prowadzeniu kampanii Google Ads.

Elastyczne reklamy tekstowe na dobre wkroczyły do kampanii Google Ads - w tej chwili to właśnie elastyczne reklamy są ustawiane w kampaniach. Google zostawił jednak uchyloną furtkę tym reklamodawcom, którzy wcześniej korzystali z rozszerzonych reklam tekstowych - nadal są widoczne w kampaniach, można je wyświetlać  i edytować. Mimo ograniczeń można też łatwo utworzyć kolejne rozszerzone reklamy tekstowe - wystarczy skopiować reklamę, wkleić ją do odpowiedniej grupy reklam i odpowiednio edytować jej elementy.

Jednak od kilku dni po wejściu na podstronę edycji reklamy rozszerzonej wyświetla się taki komunikat: „30 czerwca 2022 r. stracisz możliwość tworzenia i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych”. Jak wynika z zapowiedzi, za kilka miesięcy nie będzie już można tworzyć ani edytować rozszerzonych reklam tekstowych. Dostępne będą opcje ich wstrzymywania i wznawiania... i to wszystko. Oznacza to, że ewentualne zmiany pod kątem skuteczności reklamy nie będą już możliwe - a to w praktyce oznacza całkowite wyeliminowanie rozszerzonych reklam tekstowych z kampanii Google Ads. Wiele razy pisaliśmy bowiem na naszym blogu, że istotne w prowadzeniu kampanii jest nie tylko samo jej ustawienie, ale ciągła optymalizacja, w tym edycja reklam - tak, by stale podnosić ich skuteczność. A takiej możliwości w rozszerzonych reklamach tekstowych już po prostu nie będzie. Więcej na blogu Google.

Tworzenie elastycznych reklam wygląda identycznie jak tworzenie rozszerzonych reklam

Różnice między tworzeniem reklam elastycznych a rozszerzonych nie są duże. Podobnie jak w przypadku standardowych reklam tekstowych w kampaniach Google Ads, to reklamodawca tworzy teksty, które następnie użyte zostaną w reklamie. Aby stworzyć reklamę elastyczną, należy w zakładce „Reklamy” wybrać symbol plusa, kliknąć w napis „Elastyczna reklama w wyszukiwarce”, następnie podać kilka nagłówków, napisać teksty reklam oraz wkleić link do strony docelowej i podać nazwę ścieżki do strony docelowej. Przy okazji zwracamy też uwagę na ograniczenia:

W elastycznej reklamie Google Ads wiodącą rolę pełnią algorytmy

Jaka jest więc różnica między reklamą elastyczną a reklamą standardową, znaną z wcześniejszych kampanii? Podane przez reklamodawcę informacje mogą się wyświetlać w różnych konfiguracjach. Google samodzielnie przetestuje różne kombinacje reklamy tekstowej i sprawdzi, która z tych wersji skuteczniej trafia do klientów i odpowiada na ich zapytania, a także która przynosi najlepsze efekty.
Dlatego należy więc zadbać o to, by - bez względu na kolejność wyświetlenia - zawsze utworzą logiczną i gramatycznie poprawną całość. Z doświadczenia możemy poradzić krótkie równoważniki zdań, szczególnie w przypadku nagłówków (można też do tego wykorzystać podpowiedzi Google, dotyczące uwzględnienia w tekstach popularnych słów kluczowych).

Ewentualnie można też skorzystać z opcji „Pinezki”, która jest widoczna po prawej stronie każdego nagłówka i tekstu reklamy. Domyślne (i zalecane przez Google) ustawienie to „Pozycja dowolna”. Natomiast istnieje też możliwość „przypięcia” na stałe danego elementu do konkretnej pozycji - np. wybór opcji „Wyświetlaj tylko na pozycji 1” oznacza, że dany nagłówek zawsze będzie wyświetlał się na samym początku reklamy, natomiast o kolejnych dwóch elementach zdecydują algorytmy Google.

Czytaj także: Elastyczne reklamy w wyszukiwarce skuteczniejsze?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.