Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce skuteczniejsze?

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce to nowy typ reklamy oferowany przez Google. Można tworzyć je w grupach reklam tekstowych w kampaniach w sieci wyszukiwania. Czym reklama elastyczna różni się od zwykłej reklamy tekstowej? I czy rzeczywiście, jak twierdzi Google, jest skuteczniejsza?

Większość reklamodawców już zobaczyła zachętę do utworzenia reklam elastycznych na stronie „Rekomendacje” lub bezpośrednio przy reklamach w grupie reklam.

Utwórz elastyczne reklamy w wyszukiwarce, by wyświetlać trafniejsze reklamy potencjalnym klientom.

Elastyczna reklama tekstowa w wyszukiwarce wyświetla się w ten sam sposób, jak klasyczna reklama tekstowa. Składa się z dwóch albo trzech nagłówków, adresu URL oraz tekstu reklamy (może się wyświetlić jedna albo dwie linie). Dodane do grupy reklam zawierającej reklamę elastyczną rozszerzenia mogą się wyświetlać także przy niej. Czym więc reklama elastyczna różni się od zwykłej reklamy tekstowej?

Na czym polegają elastyczne reklamy tekstowe?

Do tej pory reklamy elastyczne Google Ads kojarzone były z kampaniami w sieci reklamowej (tzw. bannerowymi lub displayowymi). Od jakiegoś czasu reklamy elastyczne można dodawać w kampaniach w sieci wyszukiwania, w grupach ze zwykłymi reklamami tekstowymi.

Różnicę widać na etapie tworzenia reklamy elastycznej. Aby dodać ją do grupy reklam, trzeba wpisać minimum trzy różne nagłówki (maksymalnie może być ich aż 15) oraz przynajmniej dwa teksty reklamy (maksymalnie 4). Google samodzielnie skomponuje z podanych elementów finalną wersję reklamy, jak najlepiej dopasowując ją do wyszukania wpisanego przez użytkownika. Z kilku propozycji nagłówków i tekstów reklamy wybierze więc te, które zawierają słowa kluczowe dodane do grupy reklam i podane przez osobę, której reklama się wyświetli. Im więcej treści uzupełnimy, tym więcej kombinacji i ostatecznych wersji reklamy. Na etapie tworzenia reklamy elastycznej możemy również zaznaczyć, w jakiej kolejności mają się wyświetlać wpisane przez nas nagłówki oraz teksty reklam (jeśli tego nie zrobimy, ich kolejność każdorazowo ustali Google). Aby to zrobić, należy kliknąć ikonę pinezki, która wyświetla się po najechaniu kursorem myszy na dany nagłówek czy linię tekstu reklamy.


Czy reklamy elastyczne są skuteczniejsze?

Choć dodanie reklam elastycznych do już istniejących grup reklam poprawia wynik optymalizacji konta (ponieważ jest to zastosowanie jednej z rekomendacji Google – dowiedz się więcej o wyniku optymalizacji konta), to same reklamy elastyczne niekoniecznie mają lepsze wyniki od tradycyjnych reklam tekstowych. Od razu po ich uruchomieniu CTR reklam elastycznych był z reguły wyższy, niż CTR zwykłych reklam, jednak po około dwóch tygodniach na większości kont okazało się, że lepsze wyniki – pod względem klikalności, kosztu kliknięcia, pozycji – osiągają jednak reklamy tekstowe.


Mimo to warto reklamy elastyczne przetestować i dodać je do istniejących już grup reklam, tym bardziej, że Google ułatwia ich tworzenie – proponuje wykorzystanie nagłówków i tekstów z reklam już działających w danej grupie. W przypadku bardzo słabych wyników reklamę elastyczną można po prostu wstrzymać.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj

Rozszerzone konwersje - nowość w kampaniach Google Ads

Część reklamodawców może już korzystać z nowej opcji konwersji rozszerzonych. Funkcja ta - na razie dostępna wciąż w wersji beta - ma pomóc w bardziej precyzyjnym mierzeniu efektów kampanii Google Ads.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.