Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce skuteczniejsze?

25—07—2019

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce to nowy typ reklamy oferowany przez Google. Można tworzyć je w grupach reklam tekstowych w kampaniach w sieci wyszukiwania. Czym reklama elastyczna różni się od zwykłej reklamy tekstowej? I czy rzeczywiście, jak twierdzi Google, jest skuteczniejsza?

Większość reklamodawców już zobaczyła zachętę do utworzenia reklam elastycznych na stronie „Rekomendacje” lub bezpośrednio przy reklamach w grupie reklam.

Utwórz elastyczne reklamy w wyszukiwarce, by wyświetlać trafniejsze reklamy potencjalnym klientom.

Elastyczna reklama tekstowa w wyszukiwarce wyświetla się w ten sam sposób, jak klasyczna reklama tekstowa. Składa się z dwóch albo trzech nagłówków, adresu URL oraz tekstu reklamy (może się wyświetlić jedna albo dwie linie). Dodane do grupy reklam zawierającej reklamę elastyczną rozszerzenia mogą się wyświetlać także przy niej. Czym więc reklama elastyczna różni się od zwykłej reklamy tekstowej?

Na czym polegają elastyczne reklamy tekstowe?

Do tej pory reklamy elastyczne Google Ads kojarzone były z kampaniami w sieci reklamowej (tzw. bannerowymi lub displayowymi). Od jakiegoś czasu reklamy elastyczne można dodawać w kampaniach w sieci wyszukiwania, w grupach ze zwykłymi reklamami tekstowymi.

Różnicę widać na etapie tworzenia reklamy elastycznej. Aby dodać ją do grupy reklam, trzeba wpisać minimum trzy różne nagłówki (maksymalnie może być ich aż 15) oraz przynajmniej dwa teksty reklamy (maksymalnie 4). Google samodzielnie skomponuje z podanych elementów finalną wersję reklamy, jak najlepiej dopasowując ją do wyszukania wpisanego przez użytkownika. Z kilku propozycji nagłówków i tekstów reklamy wybierze więc te, które zawierają słowa kluczowe dodane do grupy reklam i podane przez osobę, której reklama się wyświetli. Im więcej treści uzupełnimy, tym więcej kombinacji i ostatecznych wersji reklamy. Na etapie tworzenia reklamy elastycznej możemy również zaznaczyć, w jakiej kolejności mają się wyświetlać wpisane przez nas nagłówki oraz teksty reklam (jeśli tego nie zrobimy, ich kolejność każdorazowo ustali Google). Aby to zrobić, należy kliknąć ikonę pinezki, która wyświetla się po najechaniu kursorem myszy na dany nagłówek czy linię tekstu reklamy.


Czy reklamy elastyczne są skuteczniejsze?

Choć dodanie reklam elastycznych do już istniejących grup reklam poprawia wynik optymalizacji konta (ponieważ jest to zastosowanie jednej z rekomendacji Google – dowiedz się więcej o wyniku optymalizacji konta), to same reklamy elastyczne niekoniecznie mają lepsze wyniki od tradycyjnych reklam tekstowych. Od razu po ich uruchomieniu CTR reklam elastycznych był z reguły wyższy, niż CTR zwykłych reklam, jednak po około dwóch tygodniach na większości kont okazało się, że lepsze wyniki – pod względem klikalności, kosztu kliknięcia, pozycji – osiągają jednak reklamy tekstowe.


Mimo to warto reklamy elastyczne przetestować i dodać je do istniejących już grup reklam, tym bardziej, że Google ułatwia ich tworzenie – proponuje wykorzystanie nagłówków i tekstów z reklam już działających w danej grupie. W przypadku bardzo słabych wyników reklamę elastyczną można po prostu wstrzymać.

Słowa kluczowe

  • reklama elastyczna
  • reklama tekstowa
  • google ads

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.