Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Facebook podpowie, o czym piszą Twoi klienci?

Poprzez narzędzie Audience Insights Facebook chce badać posty i komentarze użytkowników – dzięki temu reklamodawcy będą mogli lepiej poznać potrzeby swoich potencjalnych klientów.

Według doniesień medialnych wkrótce ma być gotowa wersja beta Audience Insights Facebook, która umożliwi sprawdzanie publicznych postów użytkowników – dzięki temu lepiej będzie można poznać potrzeby użytkowników i dopasowywać do nich kampanie oraz treści prezentowanych reklam. Dla reklamodawców będzie to z pewnością cenne narzędzie, ponieważ nie tylko pozwoli sprawdzić, co o marce i produktach sądzą użytkownicy, ale umożliwi lepsze przygotowanie działań promocyjnych – nie tylko tych prowadzonych na Facebooku, ale i tych  realizowanych za pomocą innych narzędzi.

Audience Insights Facebook pozwala poznać odbiorców

Audience Insights Facebook – znane także jako Statystyki Grupy Odbiorców – to obecnie podstawowe narzędzie reklamodawców pozwalające lepiej poznać odbiorców treści w największym medium społecznościowym. Prezentowane są tam trzy grupy informacji – dotyczące osób połączonych ze stroną, osób w grupie niestandardowych odbiorców oraz osób na Facebooku. Można sprawdzić odbiorców podzielonych na grupy według danych demograficznych (wiek, płeć, wykształcenie czy zajmowane stanowisko) czy  według zainteresowań i stylu życia (np. wielkość rodziny, miejsce zamieszkania czy status związku). Teraz narzędzie w nowej wersji ma zostać wzbogacone o nową funkcję, niezwykle przydatną dla reklamodawców – możliwość analizowania postów użytkowników, co pozwoli na ustalenie rzeczywistych preferencji potencjalnych klientów i precyzyjniejsze kierowanie reklam.

Na razie Facebook nie podał żadnych szczegółów, a informacje o nowej możliwości pojawiły się w branżowych mediach, m.in. na portalu Wirtualne Media i Marketing przy Kawie. Według opublikowanych tam informacji pierwsi reklamodawcy, którym Facebook udostępnił już taką możliwość, przeszukują publiczne posty i sprawdzają, o jakich tematach, markach oraz produktach rozmawiają użytkownicy. Warto jednak zaznaczyć, że tożsamość użytkowników nie jest ujawniana, dlatego nie będzie to narzędzie służące do szczegółowego monitoringu marki na Facebooku (w przeciwieństwie do takich narzędzi, jak Brand24).

Poznanie potrzeb klienta kluczowe w działaniach promocyjnych

Każda kampania promocyjna powinna odnosić się do faktycznych potrzeb klientów, tymczasem bardzo często zdarza się, że przedsiębiorcy skupieni na zaletach swojej oferty nie dostrzegają tego, że ktoś inny może ją postrzegać zupełnie inaczej. Już kilkakrotnie pisaliśmy o tym, jak wgląd w realne potrzeby grupy docelowej istotny jest przy prowadzeniu kampanii Google AdWords, zwłaszcza przy doborze słów kluczowych oraz przygotowaniu treści reklam i tekstów na stronę internetową.

Oczywiście, to, w jakim stopniu oraz w jaki sposób uda się wykorzystać informacje podane w Audience Insights Facebook, będzie zależne przede wszystkim od tego, jak bardzo będą one szczegółowe. Jeśli jednak będzie to możliwe, warto je wykorzystać nie tylko do kampanii w mediach społecznościowych, ale także do innych działań promocyjnych – podobnie jak jest to możliwe w przypadku wyszukiwanych przez użytkowników słów kluczowych w kampaniach w sieci wyszukiwania Google AdWords.

Podsumowanie

Facebook szykuje się do uruchomienia nowej wersji narzędzia Audience Insights Facebook, które obecnie pozwala na poznanie odbiorców naszych treści na Facebooku. Nowa opcja ma umożliwić sprawdzanie postów, co oznacza, że będzie wiadomo o jakich tematach, markach oraz produktach rozmawiają użytkownicy, a więc potencjalni klienci firmy. Warto jednak zaznaczyć, że ich tożsamość nie będzie ujawniana, a sprawdzane będą wyłącznie posty, których status jest publiczny. Jak można przeczytać w branżowych mediach, pierwsze firmy mają już możliwość testowania nowej opcji.

Na potwierdzenie tych informacji ze strony Facebooka trzeba trochę poczekać, jeśli jednak okażą się one prawdziwie, to wkrótce będzie można dokładniej poznać potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów. Podobnie, jak w przypadku wyszukiwanych słów kluczowych w kampaniach AdWords, informacje te będą o tyle cenne dla reklamodawców, że będzie można je wykorzystać nie tylko w medium społecznościowym, ale także podczas realizacji innych działań promocyjnych. 

Czytaj o tym więcej w naszym artykule „Rozpoznanie potrzeb klientów to klucz do skutecznej kampanii Google Adwords”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.