Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak poprawić pozycję reklamy Google AdWords?

Im wyższa pozycja reklamy AdWords wśród wyników wyszukiwania, tym większa jest szansa na kliknięcie i pozyskanie klienta – dlatego warto poznać kilka sposobów na poprawienie pozycji reklamy wśród płatnych wyników.

Użytkownicy chętnie klikają w linki, które znajdują się wysoko wśród płatnych wyników wyszukiwania. Jeśli ktoś ma za sobą prowadzenie pierwszych kampanii Google AdWords, mógł już zauważyć pewną prawidłowość – jeśli średnia pozycja reklam kształtuje się na poziomie od 3 do 4 w przypadku danej frazy, to są one klikane znacznie rzadziej, niż te reklamy, których średnia pozycja wynosi np. od 1 do 2. Wynika to z prostej przyczyny – jeśli już na samym początku użytkownik znajdzie odpowiedź na swoje zapytanie, to nie ma on potrzeby klikania w kolejne linki. Dlatego warto walczyć o czołowe pozycje wśród płatnych wyników wyszukiwania poprzez dobranie odpowiednich słów kluczowych, umieszczenie ich w tekście reklamy i na docelowej stronie internetowej oraz zwiększenie maksymalnego kosztu za kliknięcie w przypadku wybranych fraz.

Zdecyduj, które frazy są kluczowe i które przynoszą najlepsze efekty

W trakcie ustawiania kampanii AdWords istnieje możliwość dobrania sporej liczby słów kluczowych, jednak trzeba pamiętać, że nie wszystko są tak samo istotne – część z nich będzie wyszukiwania przez internautów znacznie częściej niż inne i znacznie bardziej niż inne będzie pasowała do charakteru reklamowanego biznesu. Dlatego podczas ustawiania, a następnie optymalizacji kampanii należy zdecydować, na których frazach najlepiej się skupić i w przypadku których fraz reklama powinna wyświetlać się w czołówce wyników wyszukiwania. Na pewno tutaj warto wziąć pod uwagę informację, jakie słowa kluczowe do wyszukiwarki wpisują najczęściej potencjalni klienci oraz w przypadku których fraz odnotowana została najwyższa liczba konwersji.

Sprawdź, czy najważniejsze frazy zostały użyte w tekście reklamy AdWords

Podczas ustawiania kampanii AdWords oraz optymalizacji pod kątem odpowiednich fraz należy sprawdzić, czy znalazły się one w reklamie – zwłaszcza w jej nagłówku, dzięki czemu szybciej przyciągną wzrok odbiorcy. Dzięki umieszczeniu najważniejszych fraz w reklamie istnieje większa szansa na to, że internauta kliknie w reklamę – jeśli bowiem w reklamie znajdzie to, czego szukał (a więc odpowiedź na swoje potrzeby), to z dużym prawdopodobieństwem nie będzie szukał odpowiedzi wśród niżej umieszczonych reklam. Wysoki współczynnik klikalności CTR (czyli stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby jej wyświetleń) oznacza, że reklama spełnia oczekiwania użytkowników.

Wprowadź niezbędne poprawki na docelowej stronie internetowej

Podczas ustawiania kampanii AdWords ważne jest również odpowiednie przygotowanie docelowej strony internetowej, a następnie wprowadzanie na bieżąco niezbędnych poprawek – dzięki czemu witryna będzie zgodna z ustawieniami kampanii. Szczególnie ważne jest tutaj umieszczenie w tekstach, nagłówkach najwyższego rzędu oraz title tagu tych fraz, które:

Istotne jest także przygotowanie wersji mobilnej strony (obecnie większość ruchu w Internecie odbywa się na urządzeniach mobilnych, co dla Google’a ma ogromne znaczenie) oraz szybkość wczytywania się witryny.

Zwiększ maksymalny CPC na wybrane frazy

Przy ustalaniu pozycji reklamy wśród płatnych wyników wyszukiwania, Google bierze pod uwagę maksymalny koszt za kliknięcie, który ustawiony został w kampanii. Maksymalny CPC określa maksymalną kwotę, jaką reklamodawca jest skłonny wydać za kliknięcie w swoją reklamę. Zwiększenie maksymalnego CPC nie musi automatycznie oznaczać zwiększenia budżetu dziennego – można bowiem zwiększyć maksymalny CPC tylko w przypadku tych słów kluczowych, które przynoszą efekty w postaci dużej liczby konwersji. Nie zawsze trzeba też wydać na kliknięcie tyle, ile zostało podane w ustawieniach kampanii – ostateczny koszt za kliknięcie czasem może być znacznie niższy niż ten podany przez reklamodawcę.

Podsumowanie

Wysoka pozycja reklamy wśród płatnych wyników wyszukiwania to więcej kliknięć i więcej potencjalnych klientów na stronie internetowej reklamodawcy – dlatego warto optymalizować kampanię, by pozycja reklam była jak najwyższa. Warto więc skupić się na wybranych słowach kluczowych, odpowiednim przygotowaniu reklam i witryny oraz zadbać o odpowiednio wysoki CPC w przypadku wybranych słów kluczowych. Oczywiście, wprowadzenie tych zmian nie daje gwarancji, że reklama wygra każdą aukcję AdWords i zawsze będzie się wyświetlała na pierwszej pozycji – czytaj o tym więcej w naszym artykule „Dlaczego aukcja AdWords ma tak duże znaczenie przy prowadzeniu kampanii?”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.