Jak najlepiej trafić z reklamą Google Ads do tych osób, które kupują i korzystają z usług w swojej najbliższej okolicy?
W sierpniu 2017 roku na stronie thinkwithgoogle.com ukazał się artykuł, dotyczący wyszukiwań lokalnych, czyli zawierających frazę ,,near me”. Już we wrześniu 2015 roku pracownicy Googlea zauważyli bowiem, że wyszukiwania lokalne zdarzają się dwa razy częściej niż jeszcze rok wcześniej. Teraz zapytania nieco się zmieniają - użytkownicy wiedzą już, że wyniki wyszukiwania będą automatycznie dostosowane do ich lokalizacji.
Dla wielu firm wyszukiwania tego typu mogą stać się sporą szansą na rozwój biznesu i niezły zysk - właśnie dzięki umiejętnie prowadzonej kampanii Google Ads (AdWords). Dlatego warto skorzystać z kilku narzędzi i rozwiązań, by swoje reklamy wyświetlać dokładnie tam, gdzie znajdują się potencjalni klienci. Pomóc w tym mogą:
Dokładne i przemyślane ustawienie lokalizacji to podstawa w prowadzeniu kampanii Google Ads (AdWords) na rynku lokalnym. Google - przy tworzeniu kampanii Ads (AdWords) - domyślnie ustawia Polskę jako obszar prowadzenia kampanii, obok są natomiast widoczne dwie dodatkowe opcje: ,,Wszystkie kraje i terytoria" oraz ,,Chcę wybrać samodzielnie" (tu można podać konkretną lokalizację, np. nazwę kraju, miasta czy województwa). Po kliknięciu w ,,Szukanie zaawansowane" przed reklamodawcą otwierają się natomiast dodatkowe możliwości - można bowiem kierować reklamy do użytkowników w określonym promieniu, co przydaje się zwłaszcza w przypadkach, gdy kampania prowadzona jest na konkretne miasto i jego okolice (np. gminy ościenne).
Podczas ustawiania kampanii Google Ads (AdWords) można wybrać kilka ważnych dla nas lokalizacji. Jeśli jednak część z nich przynosi lepsze efekty w postaci wysokiej liczby konwersji, warto dokonać zmian w ustawieniach maksymalnego kosztu za kliknięcie. Przyda się tutaj opcja ,,Dostosowania stawek". Umożliwia ona zmianę stawek w prowadzonych kampaniach w zależności od np. od miejsca, czasu czy urządzenia, na którym użytkownicy wyszukują informacje.
Stawki można dostosować w wybranych krajach czy miastach. Przykładowo więc, jeśli w kampanii maksymalna stawka za kliknięcie wynosi 1 zł, a jesteśmy gotowi zwiększyć częstotliwość wyświetlania reklam w danej lokalizacji, to można dostosować stawki np. o 20 proc. - co oznacza, że maksymalna stawka za kliknięcie będzie już wynosiła 1,20 zł. Można też dokonać odwrotnych ustawień, czyli zmniejszyć stawkę o określoną wartość procentową - w naszym przykładzie zmniejszenie stawki o 20 proc. oznacza, że maksymalna stawka za kliknięcie będzie wynosiła 0,80 zł.
Dostosowania stawek można dokonać na poziomie kampanii. Stawki maksymalnie można zmniejszyć o 90 proc. i zwiększyć aż o 900 proc.
Kierowanie reklam za pomocą rozszerzeń lokalizacji pozwala na kierowanie reklam do osób, znajdujących się w pobliżu lokalizacji firmy. To narzędzie przydatne np. w reklamowaniu punktów usługowych, lokalnych sklepów, lokali gastronomicznych, kawiarni, itp.
Aby kierować reklamy do odbiorców w swojej okolicy, należy ustawić na swoim koncie rozszerzenie lokalizacji, co oznacza konieczność połączenia konta Google Ads (AdWords) z kontem Google Moja Firma.
Połączenie dwóch kont - Google Ads z Google Moja Firma ma ogromne znaczenie w przypadku, gdy firma prowadzi swój biznes lokalnie. Dzięki rozszerzeniu lokalizacji przy reklamie tekstowej Ads (AdWords) widoczny jest adres firmy, godziny otwarcia oraz odległość od urządzenia użytkownika do siedziby firmy (jeśli na urządzeniu włączona jest opcja lokalizacji). Dzięki kliknięciu w rozszerzenie użytkownik zostaje od razu przeniesiony do aplikacji Google Maps, gdzie widoczna jest od razu cała trasa wraz ze wskazówkami dotyczącymi dojazdu.
Skuteczność wizytówki można też śledzić - od kilku miesięcy Google podaje jako konwersje te działania lokalne, które użytkownik wykona w czasie interakcji z reklamą AdWords albo po interakcji z nią. Są to następujące działania:
Czytaj także: Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy