Automatycznie tworzone konwersje widoczne są teraz u tych reklamodawców, którzy mają połączone konto AdWords z wizytówką Google Moja Firma.
Wśród nowych konwersji, które od niedawna samodzielnie (czyli bez udziału reklamodawcy) tworzy Google, można znaleźć informacje o połączeniach, poszukiwaniu przez użytkownika informacji o dojeździe do siedziby firmy, wizytach w firmowej witrynie, dokonanych zamówieniach czy wyświetleniach menu. O ile w przypadku innych konwersji (np. zaimportowanych z Google Analytics) ustawienia dokonuje reklamodawca, o tyle tutaj konwersje tworzone są automatycznie, co więcej – reklamodawca nie może w nich dokonać żadnych zmian.
Aby połączyć konto AdWords z wizytówką Google Moja Firma, należy uważnie przyjrzeć się rozszerzeniom lokalizacji, dzięki którym przy reklamie tekstowej AdWords widoczny jest adres firmy, godziny otwarcia oraz odległość od urządzenia użytkownika do siedziby firmy (jeśli na urządzeniu włączona jest opcja lokalizacji). Dzięki kliknięciu w rozszerzenie użytkownik zostaje od razu przeniesiony do aplikacji Google Maps, gdzie widoczna jest od razu cała trasa wraz ze wskazówkami dotyczącymi dojazdu.
Aby ustawić rozszerzenie lokalizacji, należy na tym samym koncie, na którym prowadzona jest kampania AdWords, utworzyć wizytówkę Google Moja Firma. Jeśli została już ona utworzona wcześniej na innym koncie, wystarczy je ze sobą połączyć - w takim wypadku z poziomu konta AdWords wysyła się prośbę o połączenie kont pod wskazany adres, a na koncie Google Moja Firma należy zaakceptować prośbę.
Od niedawna Google działania lokalne, wykonane przez użytkownika w czasie interakcji z reklamą AdWords albo po interakcji z nią, podaje jako konwersje. Wśród nich znajdują się następujące pozycje:
Automatyczne utworzone konwersje nie są widoczne na koncie od razu. Aby je sprawdzić, należy wybrać w górnym menu opcję „Narzędzia”, a następnie wybrać pozycję „Konwersje” (dotyczy to zarówno nowej, jak i starej wersji panelu AdWords). Różnice między konwersjami ustawionymi przed reklamodawcę samodzielnie, a tym utworzonymi przez Google'a mogą też być widoczne na poziomie kampanii czy grupy reklam – wystarczy w takim wypadku porównać między sobą liczby z kolumny „Konwersje” (tu będą widoczne konwersje reklamodawcy, np. wejście na konkretną podstronę, połączenia z poziomu reklamy, itp) oraz liczby z kolumny „Wszystkie konwersje”.
Nowe narzędzia udostępnione w czerwcu przez Google'a pokazują, jak wielką rolę odgrywają często niedoceniane wizytówki Google Moja Firma – dzięki szczegółowym statystykom widać, że w niektórych przypadkach konwersje z działań lokalnych występują znacznie częściej niż konwersje dokonane przez użytkownika już np. w firmowej witrynie. Potwierdzają się więc wyniki badań, które Google przeprowadził już jakiś czas temu i z których wynika, że:
A najciekawszy wniosek z badań podajemy na koniec: klientom nie przeszkadzają reklamy lokalne – wręcz przeciwnie. Reklam uwzględniających lokalizację oczekuje 72 proc. użytkowników komputerów i tabletów oraz 67 proc. użytkowników smartfonów, natomiast 70 proc. użytkowników komputerów i tabletów oraz 61 proc. użytkowników smartfonów chce reklam uwzględniających ich najbliższe otoczenie.
Czytaj więcej o badania Google'a: Czy użytkownicy potrzebują lokalnej reklamy?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy