Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords

05—07—2018

Automatycznie tworzone konwersje widoczne są teraz u tych reklamodawców, którzy mają połączone konto AdWords z wizytówką Google Moja Firma.

Wśród nowych konwersji, które od niedawna samodzielnie (czyli bez udziału reklamodawcy) tworzy Google, można znaleźć informacje o połączeniach, poszukiwaniu przez użytkownika informacji o dojeździe do siedziby firmy, wizytach w firmowej witrynie, dokonanych zamówieniach czy wyświetleniach menu. O ile w przypadku innych konwersji (np. zaimportowanych z Google Analytics) ustawienia dokonuje reklamodawca, o tyle tutaj konwersje tworzone są automatycznie, co więcej – reklamodawca nie może w nich dokonać żadnych zmian.

Tajemnica zmian tkwi z rozszerzeniu lokalizacji

Aby połączyć konto AdWords z wizytówką Google Moja Firma, należy uważnie przyjrzeć się rozszerzeniom lokalizacji, dzięki którym przy reklamie tekstowej AdWords widoczny jest adres firmy, godziny otwarcia oraz odległość od urządzenia użytkownika do siedziby firmy (jeśli na urządzeniu włączona jest opcja lokalizacji). Dzięki kliknięciu w rozszerzenie użytkownik zostaje od razu przeniesiony do aplikacji Google Maps, gdzie widoczna jest od razu cała trasa wraz ze wskazówkami dotyczącymi dojazdu. 

Aby ustawić rozszerzenie lokalizacji, należy na tym samym koncie, na którym prowadzona jest kampania AdWords, utworzyć wizytówkę Google Moja Firma. Jeśli została już ona utworzona wcześniej na innym koncie, wystarczy je ze sobą połączyć - w takim wypadku z poziomu konta AdWords wysyła się prośbę o połączenie kont pod wskazany adres, a na koncie Google Moja Firma należy zaakceptować prośbę.

Lokalne działania jako konwersje w kampaniach AdWords

Od niedawna Google działania lokalne, wykonane przez użytkownika w czasie interakcji z reklamą AdWords albo po interakcji z nią, podaje jako konwersje. Wśród nich znajdują się następujące pozycje:

  • „Kliknij, aby połączyć”, która oznacza kliknięcie w przycisk „Zadzwoń”, by połączyć się z firmą,
  • „Działania lokalne – wskazówki dojazdu”, która oznacza wyświetlenie przez użytkownika trasy dojazdu do firmy,
  • „Działania lokalne – wizyty w witrynie”, która oznacza kliknięcie w adres witryny i wejście na firmową stronę,
  • „Działania lokalne – zamówienia”, która oznacza kliknięcie w przycisk zamówienia,
  • „Działania lokalne – wyświetlenia menu”, która oznacza kliknięcie w adres, gdzie znajduje się menu;
  • „Inne interakcje”, pod którą mieszczą się inne monitorowane działania użytkownika (np. udostępnienie lokalizacji).

Gdzie szukać automatycznie utworzonych konwersji?

Automatyczne utworzone konwersje nie są widoczne na koncie od razu. Aby je sprawdzić, należy wybrać w górnym menu opcję „Narzędzia”, a następnie wybrać pozycję „Konwersje” (dotyczy to zarówno nowej, jak i starej wersji panelu AdWords). Różnice między konwersjami ustawionymi przed reklamodawcę samodzielnie, a tym utworzonymi przez Google'a mogą też być widoczne na poziomie kampanii czy grupy reklam – wystarczy w takim wypadku porównać między sobą liczby z kolumny „Konwersje” (tu będą widoczne konwersje reklamodawcy, np. wejście na konkretną podstronę, połączenia z poziomu reklamy, itp) oraz liczby z kolumny „Wszystkie konwersje”.

Podsumowanie

Nowe narzędzia udostępnione w czerwcu przez Google'a pokazują, jak wielką rolę odgrywają często niedoceniane wizytówki Google Moja Firma – dzięki szczegółowym statystykom widać, że w niektórych przypadkach konwersje z działań lokalnych występują znacznie częściej niż konwersje dokonane przez użytkownika już np. w firmowej witrynie. Potwierdzają się więc wyniki badań, które Google przeprowadził już jakiś czas temu i z których wynika, że:

  • poszukiwane są przede wszystkim takie informacje jak godziny otwarcia, wskazówki dojazdu do sklepu i jego adres (w przypadku użytkowników smartfonów) oraz dostępność produktu w lokalnym sklepie (w przypadku użytkowników komputerów lub tabletów);
  • bardziej aktywni są posiadacze smartfonów – aż połowa użytkowników, którzy przeprowadzili wyszukiwanie lokalne na smartfonie odwiedziło sklep jeszcze tego samego dnia; w przypadku użytkowników komputerów było to 34 proc. klientów;
  • osoby szukające informacji lokalnych są gotowe do działania: wyszukiwanie lokalne doprowadziło do zakupu w 18 proc. przypadków w ciągu jednego dnia; w przypadku wyszukiwania innego niż lokalne było to tylko 7 proc.

A najciekawszy wniosek z badań podajemy na koniec: klientom nie przeszkadzają reklamy lokalne – wręcz przeciwnie. Reklam uwzględniających lokalizację oczekuje 72 proc. użytkowników komputerów i tabletów oraz 67 proc. użytkowników smartfonów, natomiast 70 proc. użytkowników komputerów i tabletów oraz 61 proc. użytkowników smartfonów chce reklam uwzględniających ich najbliższe otoczenie.

Czytaj więcej o badania Google'a: Czy użytkownicy potrzebują lokalnej reklamy?

Słowa kluczowe

  • google moja firma
  • konwersja

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.