Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Algorytmy Google wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

06—09—2019

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, przydatne przede wszystkim w momentach, gdy firma szczególnie chce przyciągnąć zainteresowanie klientów – np. podczas promocji czy wprowadzania rynek nowego produktu.

Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy odnotowują różne zainteresowanie swoją ofertą w różnych okresach czasu – teraz w strategiach automatycznego ustawiania stawek za kliknięcie będą brane pod uwagę wyniki sezonowe kampanii. 

W korektach sezonowych pomagają systemy samouczące się

Od niedawna Google umożliwia reklamodawcom korzystanie ze strategii inteligentnego określania stawek:

  • docelowy CPA (z maksymalnym kosztem pozyskania klienta);
  • docelowy ROAS (z jak najwyższą wartością konwersji, przy zachowaniu ustawionego docelowego zwrotu z nakładów poniesionych na reklamę Google Ads);
  • ulepszony CPC (ECPC) – z dostosowaniem przez Google maksymalnej ceny za kliknięcie w celu jak jak największe liczby konwersji;
  • maksymalizuj liczbę konwersji (z jak najwyższą liczbą konwersji, uzyskaną w ramach ustawionego przez reklamodawcę budżetu).

Strategie inteligentnego określania stawek korzystają z systemów samouczących (wymiennie nazywanych także samouczeniem się maszyn, systemami uczącymi się, tzw. machine learning). Umożliwiają one analizę i przetwarzanie w czasie rzeczywistym dużej ilości danych, co w rezultacie pozwala odpowiednio zoptymalizować kampanię pod kątem oczekiwań potencjalnego klienta.

Systemy samouczące się mają wspomóc także działanie korekt sezonowych

Jak zapewnia Google, sezonowość i popularność oferty w różnych okresach czasu, już teraz jest brana pod uwagę przy ustalaniu stawek – stąd wiadomo o wahaniach. 

Dzięki temu teraz w kampaniach w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej (bannerowych) można stosować korekty sezonowe. Co to oznacza w praktyce? Jeśli reklamodawca planuje okres intensywnej wyprzedaży, może zastosować w tym okresie przewidywaną korektę, a algorytmy Google uwzględnią ją w danym okresie przy osiąganiu celów kampanii. 

W jakich przypadkach można oprzeć się na korektach sezonowych? Nowość przyda się reklamodawcom, którzy przewidują większe zmiany współczynników konwersji, m.in.:

  • mocno liczą na sezonowe wyprzedaże, np. sklepy odzieżowe, które regularnie – co najmniej raz na kwartał – przyciągają klientów obniżkami cen;
  • co jakiś czas wprowadzają nowy rynek na produkt, np. producenci lub oficjalni dystrybutorzy sprzętu elektronicznego.

Jak ustawić na koncie sezonową korektę stawek?

Aby ustawić sezonową korektę stawek, należy:

  • na swoim koncie Google Ads kliknąć w ikonę „Narzędzia”;
  • odnaleźć w module „Zasoby wspólne” zakładkę „Strategie ustalania stawek”;
  • po wejściu na podstronę należy wybrać „Zaawansowane funkcje” (są widoczne w menu po lewej stronie);
  • kliknąć „+Nowe dostosowanie według sezonowości”;
  • ustawić: nazwę korekty, opis, czas rozpoczęcia, wybrać typ kampanii (lub konkretną kampanię); wybrać urządzenia oraz zwiększyć dostosowanie współczynnika konwersji o wybrany procent (w przypadku zwiększenia o 100 proc. współczynnik konwersji zwiększy się dwukrotnie – np. z 5 na 10 proc.).

Google zaleca ustawianie korekt w przypadku krótkich wydarzeń (maksymalnie 7-dniowych). Przy dłuższych okresach rozwiązanie to może się bowiem po prostu nie sprawdzić.

Czytaj także: 

Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii Google Ads?

Google Ads a rozwój sztucznej inteligencji

Słowa kluczowe

  • strategia ustalania stawek

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?