Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Algorytmy Google wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, przydatne przede wszystkim w momentach, gdy firma szczególnie chce przyciągnąć zainteresowanie klientów – np. podczas promocji czy wprowadzania rynek nowego produktu.

Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy odnotowują różne zainteresowanie swoją ofertą w różnych okresach czasu – teraz w strategiach automatycznego ustawiania stawek za kliknięcie będą brane pod uwagę wyniki sezonowe kampanii. 

W korektach sezonowych pomagają systemy samouczące się

Od niedawna Google umożliwia reklamodawcom korzystanie ze strategii inteligentnego określania stawek:

Strategie inteligentnego określania stawek korzystają z systemów samouczących (wymiennie nazywanych także samouczeniem się maszyn, systemami uczącymi się, tzw. machine learning). Umożliwiają one analizę i przetwarzanie w czasie rzeczywistym dużej ilości danych, co w rezultacie pozwala odpowiednio zoptymalizować kampanię pod kątem oczekiwań potencjalnego klienta.

Systemy samouczące się mają wspomóc także działanie korekt sezonowych

Jak zapewnia Google, sezonowość i popularność oferty w różnych okresach czasu, już teraz jest brana pod uwagę przy ustalaniu stawek – stąd wiadomo o wahaniach. 

Dzięki temu teraz w kampaniach w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej (bannerowych) można stosować korekty sezonowe. Co to oznacza w praktyce? Jeśli reklamodawca planuje okres intensywnej wyprzedaży, może zastosować w tym okresie przewidywaną korektę, a algorytmy Google uwzględnią ją w danym okresie przy osiąganiu celów kampanii. 

W jakich przypadkach można oprzeć się na korektach sezonowych? Nowość przyda się reklamodawcom, którzy przewidują większe zmiany współczynników konwersji, m.in.:

Jak ustawić na koncie sezonową korektę stawek?

Aby ustawić sezonową korektę stawek, należy:

Google zaleca ustawianie korekt w przypadku krótkich wydarzeń (maksymalnie 7-dniowych). Przy dłuższych okresach rozwiązanie to może się bowiem po prostu nie sprawdzić.

Czytaj także: 

Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii Google Ads?

Google Ads a rozwój sztucznej inteligencji

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.