Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Algorytmy Google wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, przydatne przede wszystkim w momentach, gdy firma szczególnie chce przyciągnąć zainteresowanie klientów – np. podczas promocji czy wprowadzania rynek nowego produktu.

Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy odnotowują różne zainteresowanie swoją ofertą w różnych okresach czasu – teraz w strategiach automatycznego ustawiania stawek za kliknięcie będą brane pod uwagę wyniki sezonowe kampanii. 

W korektach sezonowych pomagają systemy samouczące się

Od niedawna Google umożliwia reklamodawcom korzystanie ze strategii inteligentnego określania stawek:

Strategie inteligentnego określania stawek korzystają z systemów samouczących (wymiennie nazywanych także samouczeniem się maszyn, systemami uczącymi się, tzw. machine learning). Umożliwiają one analizę i przetwarzanie w czasie rzeczywistym dużej ilości danych, co w rezultacie pozwala odpowiednio zoptymalizować kampanię pod kątem oczekiwań potencjalnego klienta.

Systemy samouczące się mają wspomóc także działanie korekt sezonowych

Jak zapewnia Google, sezonowość i popularność oferty w różnych okresach czasu, już teraz jest brana pod uwagę przy ustalaniu stawek – stąd wiadomo o wahaniach. 

Dzięki temu teraz w kampaniach w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej (bannerowych) można stosować korekty sezonowe. Co to oznacza w praktyce? Jeśli reklamodawca planuje okres intensywnej wyprzedaży, może zastosować w tym okresie przewidywaną korektę, a algorytmy Google uwzględnią ją w danym okresie przy osiąganiu celów kampanii. 

W jakich przypadkach można oprzeć się na korektach sezonowych? Nowość przyda się reklamodawcom, którzy przewidują większe zmiany współczynników konwersji, m.in.:

Jak ustawić na koncie sezonową korektę stawek?

Aby ustawić sezonową korektę stawek, należy:

Google zaleca ustawianie korekt w przypadku krótkich wydarzeń (maksymalnie 7-dniowych). Przy dłuższych okresach rozwiązanie to może się bowiem po prostu nie sprawdzić.

Czytaj także: 

Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii Google Ads?

Google Ads a rozwój sztucznej inteligencji

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.