Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii AdWords?

29—05—2018

W czasie ustawiania kampanii AdWords można wybrać jedną z ośmiu strategii ustalania stawek za kliknięcie. Sprawdź, która z nich będzie najlepsza dla Twojej kampanii.

Podczas ustawiania kampanii AdWords możliwość wyboru wielu różnych strategii ustalania stawek za kliknięcie może przyprawić o prawdziwy ból głowy - czy lepiej postawić na kliknięcia w reklamę czy konwersje? Na jakim miejscu na stronie wyników wyszukiwania wyświetlać się najlepiej? Czy warto wybrać samodzielne ustawianie stawek za kliknięcie czy zdać się w tej kwestii na Google'a? Bez dokładnej analizy wszystkich opcji trudno odpowiedzieć na te pytania i wybrać najlepszą opcję dla swojej kampanii AdWords. Dlatego sprawdźmy, jakie możliwości mają następujące strategie:

  • wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania,
  • docelowy CPA,
  • docelowy ROAS,
  • docelowy udział w wygranych aukcjach,
  • zmaksymalizuj liczbę kliknięć,
  • zmaksymalizuj liczbę konwersji,
  • ulepszony CPC,
  • CPC ustawiany samodzielnie.

Poznaj strategie ustalania stawek w kampanii AdWords

Obecnie Google proponuje osiem różnych strategii ustalania stawek za kliknięcie:

  • wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania - strategia na opiera się na dobraniu przez Google'a takich stawek, które pozwolą na wyświetlenie się w dowolnym miejscu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania; reklamy tekstowe AdWords wyświetlają się na samej górze i na samym dole wyników wyszukiwania (nad oraz pod bezpłatnymi wynikami organicznymi), więc reklamodawca w przypadku tej strategii może wybrać jedną z dwóch opcji: albo wyświetlanie reklam na samej górze (w takim wypadku należy się liczyć z większymi stawkami za kliknięcie i - być może - zwiększeniem budżetu na dziennego na kampanię) lub w dowolnym miejscu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (w takim wypadku, gdy średnia pozycja reklamy może być niska, należy liczyć się z niższym wskaźnikiem CTR, co w praktyce oznacza, że reklamy będą klikane przez użytkowników rzadziej niż wyświetlane wyżej reklamy konkurencji);
  • docelowy CPA - strategia polega na ustawieniu maksymalnego kosztu pozyskania (CTA), tak, by w ramach tej stawki uzyskać jak największą liczbę konwersji, czyli celu zrealizowanego na stronie przez użytkownika (a więc naszego klienta);
  • docelowy ROAS - strategia pozwala na automatyczne dopasowanie stawki za kliknięcie w ten sposób, by uzyskać jak największą wartość konwersji przy zachowaniu ustawionego docelowego zwrotu z nakładów poniesionych na reklamę, czyli ROAS; docelowy zwrot z nakładów na reklamę ustawia się przy ustawianiu kampanii procentowo;
  • docelowy udział w wygranych aukcjach - w przypadku tej strategii reklamodawca wstawia nazwę konkurencyjnej domeny, którą chce przelicytować w aukcjach AdWords (aukcje decydują o tym, czy reklama wyświetli się wśród płatnych wyników wyszukiwania oraz na jakim miejscu; więcej czytaj o tym w naszym artykule ,,Dlaczego aukcja AdWords ma tak duże znaczenie przy prowadzeniu kampanii?"); przy ustawianiu kampanii reklamodawca podaje nazwę domeny, cel do przelicytowania (wyrażony w procentach odsetek aukcji, które mają się zakończyć naszą wygraną aukcją) oraz limit maksymalnej stawki za kliknięcie; na podstawie tych danych AdWords automatycznie ustala stawki, tak, by realizacja celu była możliwa;
  • zmaksymalizuj liczbę kliknięć - w przypadku tej strategii stawki są automatycznie ustalane w takim sposób, by możliwe było uzyskanie jak największej liczby kliknięć w ramach podanego budżetu dziennego kampanii; w takim wypadku istnieje spore ryzyko, że AdWords będzie ustawiał niskie stawki, które jednak pozwolą na osiągnięcie słabych pozycji reklam - a to oznacza, że będą klikane nawet tak rzadko, że nie będzie się wyczerpywał dzienny budżet;
  • zmaksymalizuj liczbę konwersji - podobnie jak w przypadku strategii ,,Zmaksymalizuj liczbę kliknięć", stawki są automatycznie ustalane w taki sposób, by możliwe było uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach podanego budżetu dziennego kampanii;
  • ulepszony CPC - strategia związana jest z samodzielnym ustawieniem stawek przez reklamodawcę - Google jednak zastrzega tutaj sobie możliwość automatycznego dostosowania (czyli ,,ulepszania") stawek w ten sposób, by zmaksymalizować liczbę konwersji na koncie reklamodawcy;
  • CPC ustawiane samodzielnie - w przypadku tej strategii, maksymalną stawkę za kliknięcie ustawia sam reklamodawca, algorytmy Google'a nie są w tym wypadku angażowane; pozwala to na większą kontrolę nad wydatkami w ramach kampanii AdWords, jednak warto pamiętać, że czasem podana maksymalna stawka jest zbyt niska, by reklama wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, więc kampanię należy kontrolować na bieżąco i - jeśli zajdzie taka konieczność - w przypadku niektórych słów kluczowych należy zwiększyć stawki za kliknięcie.

Podsumowanie - jaką strategię wybrać podczas ustawiania kampanii AdWords?

Choć Google oferuje sporo możliwości optymalizacji kampanii AdWords i każdej z nich warto się przyjrzeć, to jednak należy pamiętać o tym, że to własnoręczna kontrola nad różnymi elementami kampanii (czyli także nad stawkami za kliknięcie) pozwoli na wydatkowanie budżetu w taki sposób, by był on jak najlepszy według reklamodawcy, a nie wg algorytmów Google'a, które dość często działają w niejasny sposób. Ma to też oczywiście swoje wady, np. przed rozpoczęciem kampanii trudno precyzyjnie określić, jaka stawka będzie najbardziej optymalna, a następnie należy pilnować, czy maksymalny CPC jest wystarczająco wysoki, by reklama wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Z drugiej jednak strony ta samodzielność ma też swoje zalety - pozwala bowiem utrzymać równowagę między kosztem za kliknięcie a pozycją reklamy wśród innych płatnych wyników wyszukiwania. Dzięki temu reklamodawca może mieć pewność, że z jednej strony pilnuje budżetu, a z drugiej strony - dzięki kampanii Adwords realizuje swoje cele biznesowe w najlepszy możliwy dla siebie sposób.

Czytaj także: ,,Szacunkowe koszty kampanii Google AdWords"



Słowa kluczowe

  • strategia ustalania stawek
  • CPC

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.