Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii AdWords?

W czasie ustawiania kampanii AdWords można wybrać jedną z ośmiu strategii ustalania stawek za kliknięcie. Sprawdź, która z nich będzie najlepsza dla Twojej kampanii.

Podczas ustawiania kampanii AdWords możliwość wyboru wielu różnych strategii ustalania stawek za kliknięcie może przyprawić o prawdziwy ból głowy - czy lepiej postawić na kliknięcia w reklamę czy konwersje? Na jakim miejscu na stronie wyników wyszukiwania wyświetlać się najlepiej? Czy warto wybrać samodzielne ustawianie stawek za kliknięcie czy zdać się w tej kwestii na Google'a? Bez dokładnej analizy wszystkich opcji trudno odpowiedzieć na te pytania i wybrać najlepszą opcję dla swojej kampanii AdWords. Dlatego sprawdźmy, jakie możliwości mają następujące strategie:

Poznaj strategie ustalania stawek w kampanii AdWords

Obecnie Google proponuje osiem różnych strategii ustalania stawek za kliknięcie:

Podsumowanie - jaką strategię wybrać podczas ustawiania kampanii AdWords?

Choć Google oferuje sporo możliwości optymalizacji kampanii AdWords i każdej z nich warto się przyjrzeć, to jednak należy pamiętać o tym, że to własnoręczna kontrola nad różnymi elementami kampanii (czyli także nad stawkami za kliknięcie) pozwoli na wydatkowanie budżetu w taki sposób, by był on jak najlepszy według reklamodawcy, a nie wg algorytmów Google'a, które dość często działają w niejasny sposób. Ma to też oczywiście swoje wady, np. przed rozpoczęciem kampanii trudno precyzyjnie określić, jaka stawka będzie najbardziej optymalna, a następnie należy pilnować, czy maksymalny CPC jest wystarczająco wysoki, by reklama wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Z drugiej jednak strony ta samodzielność ma też swoje zalety - pozwala bowiem utrzymać równowagę między kosztem za kliknięcie a pozycją reklamy wśród innych płatnych wyników wyszukiwania. Dzięki temu reklamodawca może mieć pewność, że z jednej strony pilnuje budżetu, a z drugiej strony - dzięki kampanii Adwords realizuje swoje cele biznesowe w najlepszy możliwy dla siebie sposób.

Czytaj także: ,,Szacunkowe koszty kampanii Google AdWords"



Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.