Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii AdWords?

W czasie ustawiania kampanii AdWords można wybrać jedną z ośmiu strategii ustalania stawek za kliknięcie. Sprawdź, która z nich będzie najlepsza dla Twojej kampanii.

Podczas ustawiania kampanii AdWords możliwość wyboru wielu różnych strategii ustalania stawek za kliknięcie może przyprawić o prawdziwy ból głowy - czy lepiej postawić na kliknięcia w reklamę czy konwersje? Na jakim miejscu na stronie wyników wyszukiwania wyświetlać się najlepiej? Czy warto wybrać samodzielne ustawianie stawek za kliknięcie czy zdać się w tej kwestii na Google'a? Bez dokładnej analizy wszystkich opcji trudno odpowiedzieć na te pytania i wybrać najlepszą opcję dla swojej kampanii AdWords. Dlatego sprawdźmy, jakie możliwości mają następujące strategie:

Poznaj strategie ustalania stawek w kampanii AdWords

Obecnie Google proponuje osiem różnych strategii ustalania stawek za kliknięcie:

Podsumowanie - jaką strategię wybrać podczas ustawiania kampanii AdWords?

Choć Google oferuje sporo możliwości optymalizacji kampanii AdWords i każdej z nich warto się przyjrzeć, to jednak należy pamiętać o tym, że to własnoręczna kontrola nad różnymi elementami kampanii (czyli także nad stawkami za kliknięcie) pozwoli na wydatkowanie budżetu w taki sposób, by był on jak najlepszy według reklamodawcy, a nie wg algorytmów Google'a, które dość często działają w niejasny sposób. Ma to też oczywiście swoje wady, np. przed rozpoczęciem kampanii trudno precyzyjnie określić, jaka stawka będzie najbardziej optymalna, a następnie należy pilnować, czy maksymalny CPC jest wystarczająco wysoki, by reklama wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Z drugiej jednak strony ta samodzielność ma też swoje zalety - pozwala bowiem utrzymać równowagę między kosztem za kliknięcie a pozycją reklamy wśród innych płatnych wyników wyszukiwania. Dzięki temu reklamodawca może mieć pewność, że z jednej strony pilnuje budżetu, a z drugiej strony - dzięki kampanii Adwords realizuje swoje cele biznesowe w najlepszy możliwy dla siebie sposób.

Czytaj także: ,,Szacunkowe koszty kampanii Google AdWords"



Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.