Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Badania Google'a: Youtube skuteczniejszy od telewizji

12—04—2017

Przy założeniu identycznych wydatków na reklamę, zwrot z inwestycji (ROI) w kampanie na YouTube jest znacznie wyższy niż zwrot osiągany dzięki reklamie telewizyjnej - tak wynika z badań przeprowadzonych przez Google’a.

Badania, których wyniki zostały opublikowane na stronie thinkwithgoogle.com w kwietniu 2016 roku, oparte zostały na analizie działań firm z ośmiu krajów. Badanie to wykazało, że w 77 procentach przypadków reklama w serwisie YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna, co oznacza, że zwiększenie budżetu na działania online może przynieść lepsze efekty. Analizy zostały przeprowadzone przez Google przy współpracy z takimi firmami jak BrandScience, Data2Decisions, GfK, Kantar Worldpanel, MarketingScan i MarketShare.

Google przytoczyło również konkretne przykłady - latem 2015 roku zrealizowano kampanię promującą batony Snickers. Działania video prowadzone były w telewizji i Internecie. Badania wykazały, że każdy funt wydany na dotarcie do klienta na YouTube przyniósł ponad dwa razy większy zwrot z inwestycji niż w przypadku reklamy telewizyjnej. W przypadku promocji deserów Danette działania na YouTube przyniosły trzykrotnie wyższy zwrot z inwestycji każdego euro niż w przypadku telewizji. Szczególnie widoczne to było na przykładzie wersji „light” deseru - 66% sprzedaży to wynik działalności na YT.

Badania objęły także badania 17 planowanych kampanii, by sprawdzić, czy zwiększenie budżetu reklamowego na video online poprawi skuteczność działań.  W rezultacie aż w 80 procentach przypadków rekomendowano zwiększenie budżetu na reklamę na YouTube, np. w przypadku promocji piwa Guinness optymalny zwrot z inwestycji mógł zostać osiągnięty dzięki zwiększeniu budżetu na reklamę Google AdWords aż czterokrotnie.

Szczegółowe omówienie badań można znaleźć tutaj: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/pl-pl/research-study/roi-z-reklam-youtube-wyzszy-niz-z-telewizji/

Więcej o reklamach wideo przeczytasz w artykule „Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam na YouTube”

Słowa kluczowe

  • Youtube
  • Google
  • badania

Najnowsze artykuły

Śledzenie równoległe w kolejnych kampaniach Google Ads

Śledzenie równoległe będzie wkrótce dostępne także w kampaniach w sieci reklamowej (tzw. bannerowych) oraz w kampaniach video. A od lipca ma być obowiązkowo wprowadzone u wszystkich reklamodawców.

Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

Udział w kliknięciach w kampaniach Google Ads pomoże ocenić, jak duży jest potencjał na uzyskanie dodatkowych kliknięć w reklamę w sieci wyszukiwania.

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie dla programistów i webmasterów pozwalające zwiększyć skuteczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. W jaki sposób?