Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Badania Google'a: Youtube skuteczniejszy od telewizji

Przy założeniu identycznych wydatków na reklamę, zwrot z inwestycji (ROI) w kampanie na YouTube jest znacznie wyższy niż zwrot osiągany dzięki reklamie telewizyjnej - tak wynika z badań przeprowadzonych przez Google’a.

Badania, których wyniki zostały opublikowane na stronie thinkwithgoogle.com w kwietniu 2016 roku, oparte zostały na analizie działań firm z ośmiu krajów. Badanie to wykazało, że w 77 procentach przypadków reklama w serwisie YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna, co oznacza, że zwiększenie budżetu na działania online może przynieść lepsze efekty. Analizy zostały przeprowadzone przez Google przy współpracy z takimi firmami jak BrandScience, Data2Decisions, GfK, Kantar Worldpanel, MarketingScan i MarketShare.

Google przytoczyło również konkretne przykłady - latem 2015 roku zrealizowano kampanię promującą batony Snickers. Działania video prowadzone były w telewizji i Internecie. Badania wykazały, że każdy funt wydany na dotarcie do klienta na YouTube przyniósł ponad dwa razy większy zwrot z inwestycji niż w przypadku reklamy telewizyjnej. W przypadku promocji deserów Danette działania na YouTube przyniosły trzykrotnie wyższy zwrot z inwestycji każdego euro niż w przypadku telewizji. Szczególnie widoczne to było na przykładzie wersji „light” deseru - 66% sprzedaży to wynik działalności na YT.

Badania objęły także badania 17 planowanych kampanii, by sprawdzić, czy zwiększenie budżetu reklamowego na video online poprawi skuteczność działań.  W rezultacie aż w 80 procentach przypadków rekomendowano zwiększenie budżetu na reklamę na YouTube, np. w przypadku promocji piwa Guinness optymalny zwrot z inwestycji mógł zostać osiągnięty dzięki zwiększeniu budżetu na reklamę Google AdWords aż czterokrotnie.

Szczegółowe omówienie badań można znaleźć tutaj: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/pl-pl/research-study/roi-z-reklam-youtube-wyzszy-niz-z-telewizji/

Więcej o reklamach wideo przeczytasz w artykule „Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam na YouTube”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.