Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Biznes lokalny w statystykach Google Analytics

02—12—2019

Portal BrightLocal przeanalizował ruch na stronach lokalnych – sprawdził m.in. z jakich źródeł przychodzą użytkownicy, jak zachowują się na stronie oraz ile firm ustawia i mierzy cele swoich działań. Sprawdź, w jaki sposób wnioski z badania mogą Ci pomóc przy promocji lokalnej oferty.

W swoim badaniu BrightLocal wziął pod uwagę ruch pochodzący z ponad 11 tys. stron internetowych, które działają lokalnie. Oczywiście, bardziej szczegółowe wnioski wykażą różnice między wynikami firm z różnych branż, jednak we wnioskach z badań pojawiło się kilka wspólnych mianowników:

  • firmy odnotowują średnio 506 sesji na swojej stronie internetowej, generowanych przez 414 użytkowników;
  • użytkownicy przeglądają średnio 2,17 strony podczas jednej sesji, jednak wynik ten zaniżają użytkownicy urządzeń mobilnych (1,88 stron na sesję);
  • wśród różnych branż przodują dealerzy samochodowi – tutaj liczba stron na sesję i czas trwania sesji były znacznie wyższe niż firm z innych branż, dodatkowo odnotowywano niski współczynnik odrzuceń (takie wyróżniające się statystyki odnotowują zapewne wszystkie firmy, posiadające w swoich witrynach liczne ogłoszenia);
  • ponad połowa ruchu na stronie pochodzi z wyników organicznych, 37 proc. to natomiast wejścia bezpośrednie; 
  • rzadko odnotowywane są wejścia z kampanii Google Ads (np. kampanii w sieci wyszukiwania czy displayowych) czy kampanii bezpośrednich (np. e-mailingu); może być tak, że lokalne firmy stawiają na inne działania marketingowe, ale też twórcy raportu nie wykluczają, że po prostu śledzenie wyników kampanii zostało nieprawidłowo ustawione;
  • nieco ponad połowa firm nie ma ustawionych w Google Analytics żadnych celów.

Jakie wnioski można wyciągnąć z badania?

Prowadź kampanie dla użytkowników znajdujących się w pobliżu

Z wyników dotyczących zaangażowania użytkowników, widać, że klienci szukają oferty, z której mogliby skorzystać w pobliżu np. swojego miejsca zamieszkania czy pracy. W przypadku usług jest to oczywiste, w przypadku sklepów internetowych – niekoniecznie. Jeśli jednak wystawiamy swoją ofertę zarówno w sieci, jak i w sklepie stacjonarnym, można prowadzić działania na całą Polskę oraz lokalne.

Zainwestuj w kampanię Google Ads

Wśród wszystkich propozycji działań prowadzonych lokalnie, kampanie Google Ads wyróżniają się na plus – można ustawić je na określony obszar działań (np. na dzielnice), można ustawić wyświetlanie reklam według harmonogramu (np. tylko w godzinach otwarcia firmy), dodatkowo jest też możliwość wyświetlania reklam w serwisie Google Maps, z którego korzystania obecnie ponad 10 mln użytkowników w Polsce.

Utwórz lokalną wizytówkę Google Moja Firma

Uruchomienie wizytówki Google Moja Firma i połączenie jej z kontem reklamowym Google Ads pozwoli na dodanie do płatnych reklam rozszerzeń lokalizacji (kliknięcie w rozszerzenie umożliwi przejście właśnie do Google Maps i wyznaczenie trasy do firmy). Dodatkowo informacje i dane z wizytówki można wykorzystać w samej kampanii (Więcej w naszym artykule: Wyszukiwania z Google Moja Firma wykorzystaj w kampanii Google Ads).

Dodatkowo także utworzenie i odpowiednie pozycjonowanie wizytówki pozwoli na wyświetlanie informacji o firmie lokalnym użytkownikom – również tym, którzy nie szukali naszej firmy, tylko wpisali do wyszukiwarkę nieco bardziej ogólną frazę (np. „kwiaciarnia Poznań” lub „restauracja Poznań”). Dzięki temu ze swoją ofertą można trafić do klientów, którzy dopiero zaczynają poszukiwania. 

Mierz wyniki i cele w Google Analytics

Jeśli zbieramy na swojej stronie dane dotyczące zaangażowania użytkowników, to już połowa sukcesu – tylko dzięki takim danym możemy się zorientować, czy działania, które prowadzimy, są prowadzone skutecznie i do odpowiedniej grupy klientów.

Jak wynika z badania, spora część firm nie ma ustawionych celów – to błąd, ponieważ dzięki analizie współczynnika realizacji celów można określić, czy użytkownicy zachowują się na stronie tak, jak byśmy chcieli, np. czy nie mają trudności ze znalezieniem kontaktu (jeśli wejście na podstronę z kontaktem jest naszym celem) lub chętnie zapisują się do newslettera (jeśli np. jednym z naszych celów jest zbieranie kontaktów).

Czytaj także: Na czym polegają kampanie lokalne w Google Ads?

Słowa kluczowe

  • google moja firma
  • google analytics
  • google ads

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.