Wśród statystyk Google Moja Firma można znaleźć także słowa kluczowe, przydatne do prowadzenia kampanii Google Ads (AdWords).
Od niedawna w panelu Google moja firma można znaleźć frazy, na które firmowa wizytówka się wyświetliła w ostatnim tygodniu, miesiącu i kwartale. Mogą one pełnić podobną rolę jak hasła wyszukiwane w kampanii Google Ads (Adwords) - można je dodać do kampanii, do treści reklamy tekstowej lub do informacji umieszczonych na firmowej stronie internetowej.
Od jakiego czasu Google udostępnia administratorom firmowych wizytówek ich statystyki, w tym m.in.:
Dane te nie są tak szczegółowe jak statystyki, widoczne w panelu Google Ads (Adwords), np. nie można ich filtrować według lokalizacji czy godzin wyświetleń. Jednak - mimo wielu braków - mogą one stanowić istotne wsparcie przy prowadzeniu kampanii. Szczególnie warto skoncentrować się na tych frazach, na które wizytowa się wyświetliła. Oczywiście, najczęściej będzie to nazwa firmy, ale duża część wyszukiwań dotyczyć może także branży, w której firma działa, lub oferowanych przez nią produktów czy usług. W zależności od tego, jakie są to frazy, można je wykorzystać oddzielnie w kampanii wizerunkowej, opartej na nazwie własnej danej firmy (czytaj także nasz artykuł: ,,Dlaczego warto prowadzić kampanię z nazwą własnej firmy?") czy w kampaniach promujących produkty czy usługi oferowane przez tę firmę. Można je nie tylko dobrać do grona słów kluczowych w danej grupie reklam - można też użyć w tekście reklamy czy stronie internetowej, na którą użytkowników kierują reklamy Google Ads (AdWords).
Jak wynika z doniesień branżowego portalu Search Engine Land, od niedawna w wizytówkach Google Moja Firma, wprowadzona została nowa kategoria wyszukiwań - prócz wyszukiwań bezpośrednich oraz odkrywania firmy przy pomocy innych fraz, będzie można sprawdzić też liczbę wyświetleń wizytówki po wpisaniu do wyszukiwarki powiązanej marki (np. jeśli użytkownik szukał fast foodów, wpisał do wyszukiwarki ,,McDonalds”, a w odpowiedzi Google wyświetliło mu wizytówkę lokalu typu fast food).
Kilkakrotnie podkreślaliśmy już, że analiza haseł wyszukiwanych przez użytkowników powinna być prowadzona stale - dzięki temu w odpowiednim momencie można wychwycić frazy, które przydadzą się w kampanii albo które należy wykluczyć. Teraz reklamodawca, który monitoruje też statystki swojej firmowej wizytówki, ma do dyspozycji także dodatkowe narzędzie - ,,Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę" wraz z liczbą unikalnych użytkowników, którzy daną frazę wpisali do wyszukiwarki w ciągu ostatniego tygodnia, miesiąca lub kwartału.
Informacja o danych, wyszukiwanych przez użytkowników, powinny być ważne dla każdego reklamodawcy - stanowią one niejako badanie potrzeb potencjalnych klientów. Na dodatek można z grubsza przyjąć, że - w przeciwieństwie do badań typu ankiety - są to dane dość wiarygodne - wszak zapytania do wyszukiwarki wpisywane są raczej bez większego zastanowienia. Oznacza to, że zarówno w statystykach Google Moja Firma, jak i w hasłach wyszukiwanych w kampaniach Google Ads (AdWords) można znaleźć odpowiedź na pytania, czego nasi potencjalni klienci potrzebują - a stąd już tylko niewielki krok do odpowiedzi, jak i kiedy na te potrzeby odpowiedzieć, by wyprzedzić konkurencję.
Czytaj także: Jak wykorzystać wiedzę o wyszukiwanych słowach kluczowych?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy