Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Cenne informacje z plannera słów kluczowych

06—02—2018

Planer słów kluczowych (ang. keyword planner) pozwala sprawdzić statystyki dotyczące słów kluczowych i znaleźć nowe propozycje fraz - dlatego od użycia tego narzędzia powinno się rozpocząć prowadzenie każdej kampanii Google AdWords w sieci wyszukiwania.

W dużym skrócie można powiedzieć, że planer słów kluczowych pozwana na sprawdzenie, przeanalizowanie statystyk dotyczących słów kluczowych, dodanie fraz do kampanii oraz znalezienie nowych propozycji słów. Dodatkową zaletą planera jest fakt, że jest on całkowicie darmowy i dostępny od razu po skonfigurowaniu konta Google AdWords - można z niego korzystać nawet przed ustawieniem pierwszej kampanii i doładowaniem konta (choć warto tutaj jednak zauważyć, że w takim wypadku reklamodawca ma dostęp tylko do ograniczonych statystyki).

W planerze słów kluczowych można sprawdzić:

  • jakie frazy użytkownicy z naszej grupy docelowej wpisują najczęściej oraz czy dana fraza często jest wyszukiwana,
  • jaki jest orientacyjny koszt za kliknięcie w reklamę, która wyświetli się na dane zapytanie,
  • jakie jeszcze słowa kluczowe można dodać do kampanii lub grupy reklam,
  • jakie fraz warto wykluczyć z kampanii,
  • czy kampanię warto prowadzić w wybranym okresie czasu.

Popularność wyszukiwanych fraz

W planerze słów kluczowych można sprawdzić, czy frazy, które reklamodawca chce dobrać do swojej kampanii, cieszą się popularnością wśród potencjalnych klientów. Bardzo często zdarza się bowiem, że potrzeby użytkowników są nieco inne niż przewiduje reklamodawca, dlatego inaczej wyglądają też frazy wpisywane do wyszukiwarki Google. Dodatkowo także w planerze można wyniki doprecyzować w zależności od wybranej lokalizacji (np. kraj, województwo, miasto), wersji językowej, można też wpisać wykluczające słowa kluczowe, czyli takie, które planer powinien pominąć w swoich propozycjach.

Dzięki temu można nie tylko dobrać trafniejsze frazy do kampanii, ale i przygotować odpowiednią treść reklamy oraz umieścić odpowiednie frazy w informacji umieszczonej na docelowej stronie internetowej, do której kierowani są użytkownicy. Odpowiednie dobranie słów kluczowych (także w reklamie i w witrynie) ma wpływ bowiem nie tylko na spójność przekazu kierowanego do klientów, ale składa się także na wysoki Wynik Jakości (ang. Quality Score), dzięki któremu stawki za kliknięcie są niższe, a pozycja reklamy wyższa niż u konkurencji.

Orientacyjny koszt za kliknięcie w reklamę

Wśród informacji wyświetlanych w planerze słów kluczowych można znaleźć informacje dotyczące orientacyjnego kosztu, który reklamodawca będzie musiał zapłacić za kliknięcie w reklamę wyświetloną na dane zapytanie. Oczywiście, nie zawsze oznacza to ostateczny koszt (na wysokość średniego kosztu za kliknięcie, czyli CPC, składa się zbyt wiele czynników, by dało się go przewidzieć już na etapie prognozowania), niemniej jednak poznanie przynajmniej przybliżonego kosztu za kliknięcie pozwoli nie tylko oszacować wstępny koszt kampanii w Google, ale także pozwoli wstępnie sprawdzić, czy prowadzenie działań w ogóle będzie opłacalne. Czasem bowiem zysk będzie mniejszy niż koszt za kliknięcia w reklamy Google - w takim wypadku trudno więć traktować kampanię jak inwestycję.

Znalezienie nowych słów kluczowych oraz fraz wykluczających

Gdy reklamodawca chce poznać statystyki dotyczące wybranej frazy (lub kilku fraz) Google wśród wyników zaproponuje także inne słowa kluczowe wraz z danymi. W takim wypadku może się okazać, że część z nich będzie pasowała do przygotowywanej kampanii, a część nie. Kluczowa jest tutaj intuicja osoby prowadzącej kampanię - niektóre propozycje Google'a są bowiem tylko luźno powiązane z promowaną ofertą, a ich wykorzystanie sprawi, że na stronę będą wchodziły osoby, które w ogóle nie są klientami. Lepiej więc od razu takie frazy dodać do grona słów wykluczających - nie ma wtedy ryzyka, że reklama Google’a się wyświetli.

Ciekawym rozwiązaniem w planerze słów kluczowych jest również inna opcja ,,Pomnóż listy słów kluczowych, aby uzyskać nowe słowa kluczowe”, dzięki której można wygenerować nowe frazy. W takim wypadku wystarczy w wyznaczonych polach wpisać wybrane słowa (np. po jednej stronie mogą znaleźć się słowa dotyczące oferty, a w drugim polu można umieścić słowa dotyczące dokładnej lokalizacji, gdzie oferowana jest usługa), a następnie sprawdzić co zaproponuje Google.

Sprawdzenie prognoz dotyczących słów kluczowych

W planerze słów kluczowych można skorzystać z opcji ,,Wpisz lub prześlij listę słów kluczowych, by wyświetlić prognozy”, która pozwala na sprawdzenie prognoz dotyczących kosztów i skuteczności danych słów kluczowych. Domyślnie zaprezentowane zostaną prognozy na najbliższy tydzień, ale dzięki tej opcji można również sprawdzić dane dotyczące trendów liczby wyszukiwań danego słowa kluczowego w podziale na miesiące. Pozwoli to ocenić, czy kampanię opłaca się prowadzić stale, bez względu np. na porę roku, czy może w niektórych miesiącach lepiej wstrzymać się z działaniami.

Podsumowanie

Choć planer słów kluczowych trudno uznać za mocno precyzyjne narzędzie, to z pewnością warto od niego zacząć przygotowanie każdej kampanii AdWords.

Dodatkowo warto także pamiętać o tym, że czasem nie wystarczy tylko jednorazowe skorzystanie z planera. Każdą kampanię należy obserwować i - jeśli zajdzie taka potrzeba - na bieżąco optymalizować. Również w tym wypadku planer może się okazać przydatnym narzędziem.

Więcej o wykorzystaniu planera słów kluczowych czytaj w naszym darmowym kursie AdWords.

Słowa kluczowe

  • planer słów kluczowych
  • keyword planner

Najnowsze artykuły

Google umożliwia płatności za konwersje

Przy ustawianiu inteligentnej kampanii AdWords w sieci reklamowej istnieje możliwość ustawienia nowej metody płatności - za konwersję.

Google AdWords dla branży e-commerce

Dziś sama obecność w Internecie nie wystarczy - odpowiednio przygotowana strona internetowa musi iść w parze z odpowiednio dobranymi działaniami reklamowymi.

Aplikacja Google AdWords pozwala na edycję słów kluczowych

W aplikacji Google AdWords można od niedawna dokonywać zmian dotyczących słów kluczowych, dobranych do konkretnej kampanii czy grupy reklam.