Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Cenne informacje z plannera słów kluczowych

06—02—2018

Planer słów kluczowych (ang. keyword planner) pozwala sprawdzić statystyki dotyczące słów kluczowych i znaleźć nowe propozycje fraz - dlatego od użycia tego narzędzia powinno się rozpocząć prowadzenie każdej kampanii Google AdWords w sieci wyszukiwania.

W dużym skrócie można powiedzieć, że planer słów kluczowych pozwala na sprawdzenie i przeanalizowanie statystyk dotyczących słów kluczowych oraz znalezienie nowych propozycji słów i dodanie ich do kampanii czy grupy reklam. Dodatkową zaletą planera jest to, że jest on całkowicie darmowy i dostępny od razu po skonfigurowaniu konta Google AdWords - można z niego korzystać nawet przed ustawieniem pierwszej kampanii i doładowaniem konta (w takim wypadku reklamodawca ma jednak dostęp tylko do ograniczonych statystyki).

W planerze słów kluczowych można sprawdzić:

  • jakie frazy użytkownicy z naszej grupy docelowej wpisują najczęściej wpisują w wyszukiwarkę najczęściej oraz jak często dana fraza jest wyszukiwana,
  • jaki jest orientacyjny koszt za kliknięcie w reklamę, która wyświetli się na dane zapytanie,
  • jakie jeszcze słowa kluczowe można dodać do kampanii lub grupy reklam,
  • jakie fraz warto wykluczyć z kampanii,
  • czy kampanię warto prowadzić w wybranym okresie czasu.

Popularność wyszukiwanych fraz

W planerze słów kluczowych można sprawdzić, czy frazy, które reklamodawca chce dobrać do swojej kampanii, cieszą się popularnością wśród potencjalnych klientów. Bardzo często zdarza się bowiem, że potrzeby użytkowników są nieco inne niż przewiduje reklamodawca, dlatego też inaczej wyglądają frazy wpisywane do wyszukiwarki Google. Dodatkowo,otrzymane w planerze wyniki można doprecyzować, w zależności od wybranej lokalizacji (np. kraj, województwo, miasto), wersji językowej, czy wykluczających słów kluczowych (takich, które planer powinien pominąć w swoich propozycjach).

Dzięki temu można nie tylko dobrać trafniejsze frazy do kampanii, ale i przygotować odpowiednią treść reklamy oraz umieścić odpowiednie frazy w informacji umieszczonej na docelowej stronie internetowej, do której kierowani są użytkownicy. Odpowiednie dobranie słów kluczowych (także w reklamie i w witrynie) ma wpływ nie tylko na spójność przekazu kierowanego do klientów, ale składa się także na wysoki Wynik Jakości (ang. Quality Score), dzięki któremu stawki za kliknięcie są niższe, a pozycja reklamy wyższa niż u konkurencji.

Orientacyjny koszt za kliknięcie w reklamę

Wśród informacji wyświetlanych w planerze słów kluczowych można znaleźć również orientacyjny koszt kliknięcia w reklamę wyświetloną na dane zapytanie. Oczywiście podana kwota nie zawsze oznacza ostateczny wydatek reklamodawcy (na wysokość średniego kosztu za kliknięcie, czyli CPC, składa się zbyt wiele czynników, by dało się go przewidzieć już na etapie prognozowania), niemniej jednak poznanie przynajmniej przybliżonego CPC pozwoli oszacować wstępny koszt kampanii w Google i sprawdzić, czy prowadzenie działań będzie w ogóle opłacalne. Czasem oczekiwany zysk może się okazać mniejszy niż wydatek na kliknięcia w reklamy Google - w takim wypadku trudno traktować kampanię AdWords jako inwestycję.

Znalezienie nowych słów kluczowych oraz fraz wykluczających

Gdy reklamodawca chce poznać statystyki dotyczące wybranej frazy (lub kilku fraz), Google wśród wyników zaproponuje także inne słowa kluczowe wraz z danymi. Najprawdopodobniej część z nich będzie pasowała do przygotowywanej właśnie kampanii. Kluczowa jest tutaj intuicja osoby prowadzącej kampanię ‒ niektóre propozycje Google’a są bowiem tylko luźno powiązane z promowaną ofertą, a ich wykorzystanie sprawi, że na stronę będą wchodziły osoby, które w ogóle nie są adresatami naszej oferty. Lepiej więc od razu takie frazy dodać do listy słów wykluczających ‒ nie ma wtedy ryzyka, że reklama Google’a się wyświetli.

Ciekawym rozwiązaniem w planerze słów kluczowych jest opcja „Pomnóż listy słów kluczowych, aby uzyskać nowe słowa kluczowe”, dzięki której można wygenerować nowe frazy. W wyznaczonych polach wystarczy wpisać wybrane słowa (np. po jednej stronie mogą znaleźć się słowa dotyczące oferty, a w drugim polu można umieścić słowa dotyczące dokładnej lokalizacji oferowanej usługi), a następnie sprawdzić, co zaproponuje Google.

Sprawdzenie prognoz dotyczących słów kluczowych

W planerze słów kluczowych można także skorzystać z opcji ,,Wpisz lub prześlij listę słów kluczowych, by wyświetlić prognozy”, która pozwala na sprawdzenie prognoz dotyczących kosztów i skuteczności danych słów kluczowych. Domyślnie zaprezentowane zostaną prognozy na najbliższy tydzień, ale dzięki tej opcji można również sprawdzić dane dotyczące trendów liczby wyszukiwań danego słowa kluczowego w podziale na miesiące. Pozwoli to ocenić, czy kampanię opłaca się prowadzić stale, bez względu np. na porę roku, czy może w niektórych miesiącach lepiej wstrzymać się z działaniami.

Podsumowanie

Choć planer słów kluczowych trudno uznać za mocno precyzyjne narzędzie, to z pewnością warto od niego zacząć przygotowanie każdej kampanii AdWords.

Dodatkowo warto także pamiętać o tym, że czasem nie wystarczy tylko jednorazowe skorzystanie z planera. Każdą kampanię należy obserwować i - jeśli zajdzie taka potrzeba - na bieżąco optymalizować. Również w tym wypadku planer może się okazać przydatnym narzędziem.

Więcej o wykorzystaniu planera słów kluczowych czytaj w naszym darmowym kursie AdWords.

Słowa kluczowe

  • planer słów kluczowych
  • keyword planner

Najnowsze artykuły

5 skutecznych sposobów na zaoszczędzenie budżetu w kampanii Google AdWords

Poznaj kilka skutecznych działań, dzięki którym zwiększanie budżetu na kampanię AdWords nie zawsze musi być konieczne.

Skąd oni się biorą? Czyli: jak analizować źródła ruchu w Analyticsie

Wydawać by się mogło, że sprawa jest prosta: mamy ruch organiczny oraz ruch płatny, dzięki danym z Google Analytics porównujemy jeden z drugim i wyciągamy wnioski dotyczące skuteczności naszych działań marketingowych w sieci.

Jak w prosty sposób dodać rozszerzenia lokalizacji do reklam graficznych?

Rozszerzenia lokalizacji i połączeń nie są zarezerwowane wyłącznie dla reklam tekstowych AdWords, wyświetlanych w wyszukiwarce.