Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Co warto wiedzieć o remarketingu?

04—11—2019

Śledzące reklamy, które są najczęściej kojarzone z remarketingiem, to tylko część prawdy o kampaniach remarketingowych Google Ads. Dowiedz się, w jaki sposób możesz ustawić swoje listy remarketingowe i jak możesz je później wykorzystać.

Chcesz przypomnieć o swojej ofercie użytkownikom, którzy już odwiedzili wcześniej Twoją firmową stronę lub chcesz poinformować o rabatach potencjalnych klientów, którzy już poprosili Cię o ofertę? Nie ma do tego lepszego narzędzia niż kampanie remarketingowe Google Ads, nazywane także często „śledzącymi reklamami”. Kampanię można też dopasować do swoich celów reklamowych, np. jeśli użytkownik sprawdzał w sklepie internetowym konkretny produkt, to można mu zaprezentować reklamę, która przypomni o tym konkretnym produkcie. Jeśli ktoś dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował zamówienia, tylko opuścił stronę, to można zaprezentować mu reklamę z obniżoną ceną. 

Jeśli jesteś jeszcze przed utworzeniem swojej pierwszej kampanii remarketingowej, sprawdź, jakie masz przed sobą możliwości i w jaki sposób możesz zacząć zbieranie danych

Kieruj reklamy do użytkowników strony lub... do swoich realnych klientów

Istnieje kilka typów kampanii remarketingowych:

  • remarketing standardowy, dzięki któremu reklamy wyświetlane są tym użytkownikom, którzy odwiedzili daną stronę lub aplikację; 
  • remarketing dynamiczny, dzięki któremu użytkownikowi można wyświetlać reklamy konkretnego produktu – tego samego, którym użytkownik interesował się na stronie; 
  • remarketing kampanii w wyszukiwarce – umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych osobom, które już wcześniej odwiedziły daną stronę;
  • remarketing wideo, powiązany z reklamami na YouTube;
  • remarketing skierowany na konkretną listę klientów, który umożliwia kierowanie reklam do użytkowników z naszych baz danych; przydaje się zwłaszcza w tych przypadkach, gdzie proces zakupowy trwa dłużej, a reklamy mogą „przypomnieć” o naszej ofercie; co ważne – dane, które przesyłamy do Google, muszą być pozyskane legalnie, a na ich przetwarzanie powinniśmy mieć wszystkie niezbędne zgody. 

Zbieranie danych w Google Analytics

Aby rozpocząć gromadzenie danych użytkowników na listach remarketingowych, należy na podstronie Administracja włączyć opcję zbierania danych (można to zrobić w zakładce oznaczonej jako „Gromadzenie danych”). Dane zbierane w Google Analytics można wykorzystać następnie w kampaniach remarketingowych, prowadzonych w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania. Na listach znajdą się ci użytkownicy, którzy wyrazili zgodę na powiązanie ich konta Google z historią wyszukiwania czy przeglądania stron – Google wykorzystuje bowiem te dane to personalizacji wyświetlanych reklam.

Wypróbuj tag remarketingowy Google Ads

Jeśli nie posiadamy kodu Google Analytics na swojej stronie lub konta Google Ads z Google Analytics nie są połączone, zbieranie list remarketingowych można ustawić na poziomie swojego konta Google Ads. Aby rozpocząć zbieranie danych, najpierw należy wygenerować sam kod remarketingowy i umieścić go w kodzie źródłowym strony (samodzielnie lub korzystając z Menedżera Tagów Google) – można tego dokonać na podstronie, dotyczącej zarządzania odbiorcami. Należy tam wybrać Źródła danych o odbiorcach i skonfigurować swój tag. 

Listy remarketingowe Google może tworzyć też automatycznie, np. mogą to być podobni użytkownicy do tych, którzy umieszczeni zostali już na listach utworzonych przez nas.

Czytaj także: Skąd firmy marketingowe wiedzą o nas tak dużo?

Słowa kluczowe

  • remarketing

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.