Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Co warto wiedzieć o remarketingu?

Śledzące reklamy, które są najczęściej kojarzone z remarketingiem, to tylko część prawdy o kampaniach remarketingowych Google Ads. Dowiedz się, w jaki sposób możesz ustawić swoje listy remarketingowe i jak możesz je później wykorzystać.

Chcesz przypomnieć o swojej ofercie użytkownikom, którzy już odwiedzili wcześniej Twoją firmową stronę lub chcesz poinformować o rabatach potencjalnych klientów, którzy już poprosili Cię o ofertę? Nie ma do tego lepszego narzędzia niż kampanie remarketingowe Google Ads, nazywane także często „śledzącymi reklamami”. Kampanię można też dopasować do swoich celów reklamowych, np. jeśli użytkownik sprawdzał w sklepie internetowym konkretny produkt, to można mu zaprezentować reklamę, która przypomni o tym konkretnym produkcie. Jeśli ktoś dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował zamówienia, tylko opuścił stronę, to można zaprezentować mu reklamę z obniżoną ceną. 

Jeśli jesteś jeszcze przed utworzeniem swojej pierwszej kampanii remarketingowej, sprawdź, jakie masz przed sobą możliwości i w jaki sposób możesz zacząć zbieranie danych

Kieruj reklamy do użytkowników strony lub... do swoich realnych klientów

Istnieje kilka typów kampanii remarketingowych:

Zbieranie danych w Google Analytics

Aby rozpocząć gromadzenie danych użytkowników na listach remarketingowych, należy na podstronie Administracja włączyć opcję zbierania danych (można to zrobić w zakładce oznaczonej jako „Gromadzenie danych”). Dane zbierane w Google Analytics można wykorzystać następnie w kampaniach remarketingowych, prowadzonych w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania. Na listach znajdą się ci użytkownicy, którzy wyrazili zgodę na powiązanie ich konta Google z historią wyszukiwania czy przeglądania stron – Google wykorzystuje bowiem te dane to personalizacji wyświetlanych reklam.

Wypróbuj tag remarketingowy Google Ads

Jeśli nie posiadamy kodu Google Analytics na swojej stronie lub konta Google Ads z Google Analytics nie są połączone, zbieranie list remarketingowych można ustawić na poziomie swojego konta Google Ads. Aby rozpocząć zbieranie danych, najpierw należy wygenerować sam kod remarketingowy i umieścić go w kodzie źródłowym strony (samodzielnie lub korzystając z Menedżera Tagów Google) – można tego dokonać na podstronie, dotyczącej zarządzania odbiorcami. Należy tam wybrać Źródła danych o odbiorcach i skonfigurować swój tag. 

Listy remarketingowe Google może tworzyć też automatycznie, np. mogą to być podobni użytkownicy do tych, którzy umieszczeni zostali już na listach utworzonych przez nas.

Czytaj także: Skąd firmy marketingowe wiedzą o nas tak dużo?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.