Śledzące reklamy, które są najczęściej kojarzone z remarketingiem, to tylko część prawdy o kampaniach remarketingowych Google Ads. Dowiedz się, w jaki sposób możesz ustawić swoje listy remarketingowe i jak możesz je później wykorzystać.
Chcesz przypomnieć o swojej ofercie użytkownikom, którzy już odwiedzili wcześniej Twoją firmową stronę lub chcesz poinformować o rabatach potencjalnych klientów, którzy już poprosili Cię o ofertę? Nie ma do tego lepszego narzędzia niż kampanie remarketingowe Google Ads, nazywane także często „śledzącymi reklamami”. Kampanię można też dopasować do swoich celów reklamowych, np. jeśli użytkownik sprawdzał w sklepie internetowym konkretny produkt, to można mu zaprezentować reklamę, która przypomni o tym konkretnym produkcie. Jeśli ktoś dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował zamówienia, tylko opuścił stronę, to można zaprezentować mu reklamę z obniżoną ceną.
Jeśli jesteś jeszcze przed utworzeniem swojej pierwszej kampanii remarketingowej, sprawdź, jakie masz przed sobą możliwości i w jaki sposób możesz zacząć zbieranie danych
Kieruj reklamy do użytkowników strony lub... do swoich realnych klientów
Istnieje kilka typów kampanii remarketingowych:
- remarketing standardowy, dzięki któremu reklamy wyświetlane są tym użytkownikom, którzy odwiedzili daną stronę lub aplikację;
- remarketing dynamiczny, dzięki któremu użytkownikowi można wyświetlać reklamy konkretnego produktu – tego samego, którym użytkownik interesował się na stronie;
- remarketing kampanii w wyszukiwarce – umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych osobom, które już wcześniej odwiedziły daną stronę;
- remarketing wideo, powiązany z reklamami na YouTube;
- remarketing skierowany na konkretną listę klientów, który umożliwia kierowanie reklam do użytkowników z naszych baz danych; przydaje się zwłaszcza w tych przypadkach, gdzie proces zakupowy trwa dłużej, a reklamy mogą „przypomnieć” o naszej ofercie; co ważne – dane, które przesyłamy do Google, muszą być pozyskane legalnie, a na ich przetwarzanie powinniśmy mieć wszystkie niezbędne zgody.
Zbieranie danych w Google Analytics
Aby rozpocząć gromadzenie danych użytkowników na listach remarketingowych, należy na podstronie Administracja włączyć opcję zbierania danych (można to zrobić w zakładce oznaczonej jako „Gromadzenie danych”). Dane zbierane w Google Analytics można wykorzystać następnie w kampaniach remarketingowych, prowadzonych w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania. Na listach znajdą się ci użytkownicy, którzy wyrazili zgodę na powiązanie ich konta Google z historią wyszukiwania czy przeglądania stron – Google wykorzystuje bowiem te dane to personalizacji wyświetlanych reklam.
Wypróbuj tag remarketingowy Google Ads
Jeśli nie posiadamy kodu Google Analytics na swojej stronie lub konta Google Ads z Google Analytics nie są połączone, zbieranie list remarketingowych można ustawić na poziomie swojego konta Google Ads. Aby rozpocząć zbieranie danych, najpierw należy wygenerować sam kod remarketingowy i umieścić go w kodzie źródłowym strony (samodzielnie lub korzystając z Menedżera Tagów Google) – można tego dokonać na podstronie, dotyczącej zarządzania odbiorcami. Należy tam wybrać Źródła danych o odbiorcach i skonfigurować swój tag.
Listy remarketingowe Google może tworzyć też automatycznie, np. mogą to być podobni użytkownicy do tych, którzy umieszczeni zostali już na listach utworzonych przez nas.
Czytaj także: Skąd firmy marketingowe wiedzą o nas tak dużo?