Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Co warto wiedzieć o remarketingu?

Śledzące reklamy, które są najczęściej kojarzone z remarketingiem, to tylko część prawdy o kampaniach remarketingowych Google Ads. Dowiedz się, w jaki sposób możesz ustawić swoje listy remarketingowe i jak możesz je później wykorzystać.

Chcesz przypomnieć o swojej ofercie użytkownikom, którzy już odwiedzili wcześniej Twoją firmową stronę lub chcesz poinformować o rabatach potencjalnych klientów, którzy już poprosili Cię o ofertę? Nie ma do tego lepszego narzędzia niż kampanie remarketingowe Google Ads, nazywane także często „śledzącymi reklamami”. Kampanię można też dopasować do swoich celów reklamowych, np. jeśli użytkownik sprawdzał w sklepie internetowym konkretny produkt, to można mu zaprezentować reklamę, która przypomni o tym konkretnym produkcie. Jeśli ktoś dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował zamówienia, tylko opuścił stronę, to można zaprezentować mu reklamę z obniżoną ceną. 

Jeśli jesteś jeszcze przed utworzeniem swojej pierwszej kampanii remarketingowej, sprawdź, jakie masz przed sobą możliwości i w jaki sposób możesz zacząć zbieranie danych

Kieruj reklamy do użytkowników strony lub... do swoich realnych klientów

Istnieje kilka typów kampanii remarketingowych:

Zbieranie danych w Google Analytics

Aby rozpocząć gromadzenie danych użytkowników na listach remarketingowych, należy na podstronie Administracja włączyć opcję zbierania danych (można to zrobić w zakładce oznaczonej jako „Gromadzenie danych”). Dane zbierane w Google Analytics można wykorzystać następnie w kampaniach remarketingowych, prowadzonych w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania. Na listach znajdą się ci użytkownicy, którzy wyrazili zgodę na powiązanie ich konta Google z historią wyszukiwania czy przeglądania stron – Google wykorzystuje bowiem te dane to personalizacji wyświetlanych reklam.

Wypróbuj tag remarketingowy Google Ads

Jeśli nie posiadamy kodu Google Analytics na swojej stronie lub konta Google Ads z Google Analytics nie są połączone, zbieranie list remarketingowych można ustawić na poziomie swojego konta Google Ads. Aby rozpocząć zbieranie danych, najpierw należy wygenerować sam kod remarketingowy i umieścić go w kodzie źródłowym strony (samodzielnie lub korzystając z Menedżera Tagów Google) – można tego dokonać na podstronie, dotyczącej zarządzania odbiorcami. Należy tam wybrać Źródła danych o odbiorcach i skonfigurować swój tag. 

Listy remarketingowe Google może tworzyć też automatycznie, np. mogą to być podobni użytkownicy do tych, którzy umieszczeni zostali już na listach utworzonych przez nas.

Czytaj także: Skąd firmy marketingowe wiedzą o nas tak dużo?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.