Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Czy zlikwidowane konto Google Ads jest już bezpowrotnie stracone?

Jeśli przez dłuższy czas konto Google Ads pozostaje nieaktywne, Google wysyła do reklamodawcy e-maila z informacją o likwidacji konta. Czy to oznacza, że nie można go już odzyskać?

Jeśli przez 15 miesięcy na koncie nie odnotowano żadnych wydatków, związanych z kampaniami Google Ads, reklamodawca może się spodziewać e-maila o następującej treści:

„Twoje konto Google Ads (i tu zostaje podany numer ID konta) zostało automatycznie zlikwidowane (a tu Google podaje datę), ponieważ przez ponad 15 miesięcy nie odnotowano na nim wydatków. Dowiedz się więcej o likwidacji nieaktywnych kont. Wyświetlanie reklam zostanie wstrzymane w ciągu 24 godzin od likwidacji konta. Jeśli na Twoim zlikwidowanym koncie pozostały niewykorzystane środki, zwrócimy je w ciągu 4 tygodni, korzystając z wybranej przez Ciebie formy płatności”.

Na szczęście reklamodawcy mogą dokonać ponownej aktywacji konta - aby to zrobić, wystarczy zaledwie kilka kliknięć.

Porządki z kontami reklamowymi Google Ads

Likwidacja nieaktywnych kont to efekt porządków, o rozpoczęciu których Google informował już trzy lata temu. Nowe zasady dotyczą kont, na których nie została odnotowana żadna aktywność w ciągu ostatnich 15 miesięcy i na których nie odnotowano w tym czasie żadnych wydatków. Jeśli nie zależy nam mocno na wynikach kampanii prowadzonych ponad rok temu, to zawsze można oczywiście skonfigurować nowe konto Google Ads, ustawić płatności i na nim zacząć wyświetlać reklamy.

Istnieje jednak kilka sytuacji, w których warto skorzystać ze zlikwidowanego konta - może nam zależeć np. na dobrym wyniku jakości dotychczas prowadzonych kampanii, możemy też na podstawie wyników poprzednich kampanii zaplanować nowe działania. Powód może być też nieco bardziej prozaiczny - na obecnie tworzonych kontach Google Ads nie ma już dostępnej opcji płatności ręcznych, czyli po prostu tradycyjnych przelewów, które pozwalają na lepszą kontrolę nad wydatkami (teraz konieczne jest podpięcie karty kredytowej lub debetowej). Na starszych kontach, które miały wcześniej ustawioną możliwość przelewów, taka opcja jest jeszcze wciąż dostępna.

Ponowna aktywacja konta Google Ads w trzech krokach

Wiadomość dotycząca likwidacji konta nie oznacza, że jego zawartość została bezpowrotnie utracona. Zapewnia o tym także sam Google - na końcu przesłanej wiadomości można bowiem znaleźć następującą informację: „Jeśli chcesz ponownie aktywować swoje konto, możesz to zrobić, logując się na konto Google Ads”.

Konto można ponownie aktywować w trzech krokach:

  1. zaloguj się na konto Google Ads i przejdź do podstrony „Narzędzia”;
  2. wybierz następujące pozycje w menu: „Preferencje” i „Stan konta”;
  3. kliknij w przycisk „Ponownie aktywuj moje konto”.

Drugim sposobem na aktywację konta jest wysłanie prośby do pracowników Google.Co ważne - zmiana statusu konta na aktywne nie oznacza, że aktywne stają się też automatycznie kampanie czy grupy reklam - aby reklamy zaczęły się znów wyświetlać, kampanie należy aktywować oddzielnie.

Czytaj także: Nieaktywne konta Google Ads mają... zniknąć

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.