Nie używałeś swojego konta AdWords w ciągu ostatnich 15 miesięcy i nie odnotowałeś na nim żadnych wydatków? Zostanie ono automatycznie dezaktywowane.
Google bierze się za porządki u swoich reklamodawców - już niedługo będzie automatycznie dezaktywował konta, na których nie odnotowano żadnych wydatków w ciągu ostatnich 15 miesięcy. Według informacji opublikowanej przez firmę na oficjalnym koncie na Twitterze, ma to przyspieszyć działanie całego systemu AdWords. Nie oznacza to jednak, iż stracimy w ten sposób dostęp do konta - będzie można je bowiem aktywować w dowolnym momencie po zalogowaniu się do swojego panelu AdWords.
Cały proces likwidacji nieaktywnego konta będzie trwał dość długo - nie trzeba się więc martwić gwałtownymi zmianami. Najpierw przez ponad rok reklamodawca nie będzie prowadził żadnych działań na swoim koncie (w domyśle - nie będzie wyświetlał żadnych reklam). Jeśli Google przez 15 miesięcy nie zaksięguje u siebie żadnego wydatku, konto zostanie automatycznie anulowanie, a reklamodawca zostanie o tym poinformowany drogą e-mailową. Nie oznacza to jednak, że to koniec przygody z Google AdWords na tym koncie i trzeba wszystko zaczynać od początku. Po dezaktywacji konta nadal będzie można się na nie zalogować i - w razie potrzeby - ponownie aktywować. Wtedy jednak szybkie uruchomienie kampanii będzie już koniecznością - jeśli w ciągu trzech miesięcy znów na koncie nie będą wyświetlane żadne reklamy, Google ponownie konto dezaktywuje.
O nowym rozwiązaniu Google poinformował na swoim koncie na Twitterze, od razu wywołując tym samym dyskusję. Użytkownicy ciekawi byli m.in. tego, czy będzie można nadal korzystać z plannera słów kluczowych (nadal będzie to możliwe) oraz co stanie się z danymi historycznymi (nadal będą one dostępne, co stanowi dobrą wiadomość - wnioski z kampanii AdWords można bowiem wykorzystać nie tylko do jej optymalizacji, ale także przy prowadzeniu innych działań, o czym pisaliśmy w naszym tekście „5 korzyści, które może przynieść audyt kampanii AdWords”). Google poinformował także o możliwości ponownej aktywacji anulowanego konta.
Całą dyskusję można przeczytać na Twitterze.
Dezaktywacja nieaktywnych, a często także zapomnianych przez reklamodawców kont AdWords wydaje się dobrym pomysłem, jeśli pozwoli to na przyspieszenie działania całego systemu - szczególnie, że przy wprowadzaniu tego rozwiązania Google zostawia też furtkę, czyli możliwość zalogowania się na swoje konto i dokonania ponownej aktywacji. Jeśli więc ktoś korzystał z konta AdWords tylko do jednorazowej kampanii i teraz nie jest mu ono już potrzebne, nie będzie sobie z pewnością zawracał głowy ponowną aktywacją. Jeśli natomiast ktoś będzie chciał wrócić do prowadzenia kampanii, Google zostawia mu taką szansę. Dodatkowo także zmiany nie dotkną też reklamodawców sezonowych, którzy swoje działania promocyjne prowadzą przez kilka tygodni tylko raz w roku (w tym wypadku bowiem wydatki nie mogą być odnotowane w ciągu minionych 15 miesięcy).
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy