Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dlaczego Google Ads wygrywa w starciu z innymi formami promocji?

Szybkie efekty przy dowolnym budżecie, możliwość konkurowania nawet z większymi od siebie firmami czy możliwość rozpoznania potrzeb klientów – istnieje wiele powodów, dla których warto już dziś ruszyć z kampanią Google Ads. Poznaj najważniejsze z nich.

Kampanie Google Ads mają sporo przewag nad innymi formami promocji – nie trzeba długo czekać na efekty (które na dodatek można w szybki sposób zmierzyć), można też w elastyczny sposób zarządzać swoim budżetem i ze swoimi reklamami pojawiać się tam, gdzie użytkownik będzie wyszukiwał daną frazę. Jak wynika z naszego kilkuletniego doświadczenia do najważniejszych przewag należą:

1. możliwość dostosowania budżetu do swoich możliwości – w zależności od swoich potrzeb każdego dnia można dowolnie zmieniać swój budżet; oczywiście, na tę zaletę trzeba patrzeć realnie – w wielu branżach trudno będzie prowadzić kampanię na całą Polskę przy budżecie kilkuset złotych i oczekiwać przy tym spektakularnych efektów; tu jednak można wziąć pod uwagę kolejną zaletę Google Ads – możliwość ustawienia różnych kampanii pod różne lokalizacje czy praca nad wysokim Wynikiem Jakości (który umożliwia osiągnięcie niższych stawek za kliknięcie w reklamę);

dodatkowo też budżet można zmieniać nawet każdego dnia – jeśli okazuje się, że większy ruch mamy w weekendy, to w te dwa dni można zwiększyć budżet lub dostosować stawki za kliknięcie w reklamę;

2. możliwość konkurowania z większymi od siebie firmami, ze znacznie większymi budżetami na promocję – przewagą kampanii internetowych – w porównaniu z innymi działaniami – są stosunkowo niskie koszty; na głośne eventy, drogie kampanie na billboardach czy mediach (szczególnie w telewizji) bardzo często mogą sobie pozwolić tylko najwięksi gracze – mniejsi musieli się zadowolić nieskutecznymi ulotkami czy reklamą w lokalnej prasie. Teraz się to zmieniło – nie dość, że kampanie w Internecie są często tańsze niż w przypadku innych mediów, to jeszcze można dostosować budżet do swoich potrzeb; dzięki odpowiednim ustawieniom (np. lokalizacji czy harmonogramu wyświetlania reklam) mniejsze firmy są w stanie skutecznie rywalizować w aukcjach Google Ads ze swoją bogatszą konkurencją;

3. kampanie Google Ads (jak i inne kampanie w Internecie) są w pełni mierzalne – w przypadku mniejszych firm z ograniczonymi budżetami na promocję każda wydana złotówka powinna na siebie zarobić; podobnie wygląda to w przypadku budżetów wydanych na reklamę; kampanię w radiu czy telewizji lub reklamy na billboardach trudno zmierzyć – by przyniosły one efekt potrzebne są spore wydatki, dodatkowo później efekt ten można zmierzyć drogimi badaniami wizerunkowymi (dzięki którym dowiemy się, czy obejrzana reklama rzeczywiście zapadła w pamięć i odniosła skutek); z Internetem – w tym kampaniami Google Ads - jest natomiast nieco inaczej; w tym wypadku czarno na białym widzimy, czy ktoś kliknął w reklamę i wszedł na stronę, a na dodatek – jeśli konto Google Ads jest połączone z Google Analytics – widać, jak wielu użytkowników trafiło na stronę dzięki kampanii, jak długo przebywali na stronie czy ile podstron w tym czasie przejrzeli;

4. możliwość sprawdzenia potrzeb swoich klientów – jak już pisaliśmy we wcześniejszej części artykułu, reklama Google Ads wyświetla się tam, gdzie użytkownik poszukuje konkretnej oferty – produktu czy usługi; a gdzie najczęściej teraz zaczynamy poszukiwania? Zdecydowanie w wyszukiwarce Google – badania w Polsce i na świecie pokazują, że korzysta z niej średnio 9 na 10 internautów; nic więc dziwnego, że to właśnie wyszukiwarka Google jest idealnym miejscem do tego, by promować swoją ofertę; dodatkowo – dzięki zakładce „Wyszukiwane frazy”, która dostępna jest w panelu Google Ads – można sprawdzić, na jakie słowa kluczowe nasza reklama się wyświetliła, co pomaga w ocenie, jakie potrzeby mają nasi klienci; stała analiza wyszukiwanych fraz powinna więc być nieodłączną częścią optymalizacji kampanii Google Ads.

Czytaj także: Jak Google AdWords może pomóc w rozwoju Twojego biznesu?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.