Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dlaczego Google Ads wygrywa w starciu z innymi formami promocji?

Szybkie efekty przy dowolnym budżecie, możliwość konkurowania nawet z większymi od siebie firmami czy możliwość rozpoznania potrzeb klientów – istnieje wiele powodów, dla których warto już dziś ruszyć z kampanią Google Ads. Poznaj najważniejsze z nich.

Kampanie Google Ads mają sporo przewag nad innymi formami promocji – nie trzeba długo czekać na efekty (które na dodatek można w szybki sposób zmierzyć), można też w elastyczny sposób zarządzać swoim budżetem i ze swoimi reklamami pojawiać się tam, gdzie użytkownik będzie wyszukiwał daną frazę. Jak wynika z naszego kilkuletniego doświadczenia do najważniejszych przewag należą:

1. możliwość dostosowania budżetu do swoich możliwości – w zależności od swoich potrzeb każdego dnia można dowolnie zmieniać swój budżet; oczywiście, na tę zaletę trzeba patrzeć realnie – w wielu branżach trudno będzie prowadzić kampanię na całą Polskę przy budżecie kilkuset złotych i oczekiwać przy tym spektakularnych efektów; tu jednak można wziąć pod uwagę kolejną zaletę Google Ads – możliwość ustawienia różnych kampanii pod różne lokalizacje czy praca nad wysokim Wynikiem Jakości (który umożliwia osiągnięcie niższych stawek za kliknięcie w reklamę);

dodatkowo też budżet można zmieniać nawet każdego dnia – jeśli okazuje się, że większy ruch mamy w weekendy, to w te dwa dni można zwiększyć budżet lub dostosować stawki za kliknięcie w reklamę;

2. możliwość konkurowania z większymi od siebie firmami, ze znacznie większymi budżetami na promocję – przewagą kampanii internetowych – w porównaniu z innymi działaniami – są stosunkowo niskie koszty; na głośne eventy, drogie kampanie na billboardach czy mediach (szczególnie w telewizji) bardzo często mogą sobie pozwolić tylko najwięksi gracze – mniejsi musieli się zadowolić nieskutecznymi ulotkami czy reklamą w lokalnej prasie. Teraz się to zmieniło – nie dość, że kampanie w Internecie są często tańsze niż w przypadku innych mediów, to jeszcze można dostosować budżet do swoich potrzeb; dzięki odpowiednim ustawieniom (np. lokalizacji czy harmonogramu wyświetlania reklam) mniejsze firmy są w stanie skutecznie rywalizować w aukcjach Google Ads ze swoją bogatszą konkurencją;

3. kampanie Google Ads (jak i inne kampanie w Internecie) są w pełni mierzalne – w przypadku mniejszych firm z ograniczonymi budżetami na promocję każda wydana złotówka powinna na siebie zarobić; podobnie wygląda to w przypadku budżetów wydanych na reklamę; kampanię w radiu czy telewizji lub reklamy na billboardach trudno zmierzyć – by przyniosły one efekt potrzebne są spore wydatki, dodatkowo później efekt ten można zmierzyć drogimi badaniami wizerunkowymi (dzięki którym dowiemy się, czy obejrzana reklama rzeczywiście zapadła w pamięć i odniosła skutek); z Internetem – w tym kampaniami Google Ads - jest natomiast nieco inaczej; w tym wypadku czarno na białym widzimy, czy ktoś kliknął w reklamę i wszedł na stronę, a na dodatek – jeśli konto Google Ads jest połączone z Google Analytics – widać, jak wielu użytkowników trafiło na stronę dzięki kampanii, jak długo przebywali na stronie czy ile podstron w tym czasie przejrzeli;

4. możliwość sprawdzenia potrzeb swoich klientów – jak już pisaliśmy we wcześniejszej części artykułu, reklama Google Ads wyświetla się tam, gdzie użytkownik poszukuje konkretnej oferty – produktu czy usługi; a gdzie najczęściej teraz zaczynamy poszukiwania? Zdecydowanie w wyszukiwarce Google – badania w Polsce i na świecie pokazują, że korzysta z niej średnio 9 na 10 internautów; nic więc dziwnego, że to właśnie wyszukiwarka Google jest idealnym miejscem do tego, by promować swoją ofertę; dodatkowo – dzięki zakładce „Wyszukiwane frazy”, która dostępna jest w panelu Google Ads – można sprawdzić, na jakie słowa kluczowe nasza reklama się wyświetliła, co pomaga w ocenie, jakie potrzeby mają nasi klienci; stała analiza wyszukiwanych fraz powinna więc być nieodłączną częścią optymalizacji kampanii Google Ads.

Czytaj także: Jak Google AdWords może pomóc w rozwoju Twojego biznesu?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.