Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie dla programistów i webmasterów pozwalające zwiększyć skuteczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. W jaki sposób?

Skuteczna strona w sieci to przede wszystkim taka strona, którą można znaleźć. Nawet najnowocześniejsza i najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie spodziewanego efektu, jeśli nikt nie będzie mógł na nią trafić przez wyszukiwarkę Google.

Metadane witryny istotne dla wyszukiwarki

Opublikowanie nowej strony w sieci nie oznacza automatycznie, że będzie ona widoczna w wyszukiwarce Google. Prawdopodobnie witryna w końcu pojawi się na stronie z wynikami wyszukiwania, jednak czasami może to trochę potrwać (nawet do 30 dni). W niektórych przypadkach natomiast, przez różnego rodzaju błędy programistyczne na stronie, może się ona nie wyświetlać w Google wcale lub w taki sposób, który nic nie mówi użytkownikowi wyszukiwarki – bez meta tytułów i meta opisów (ostatni wynik na liście):


Na przykładzie widać, że strony, które wyświetlają się wraz z tytułem i opisem (meta title/title tag/meta tag title i meta description/description tag/meta tag description) lepiej informują użytkownika wyszukiwarki o swojej zawartości – tym samym szybciej pozwalają zweryfikować, czy będą dobrą odpowiedzią na wpisane zapytanie. Dzięki uzupełnionym meta opisom prawdopodobieństwo, że ktoś kliknie w dwa pierwsze linki jest o wiele większe. Trzeci nie wzbudza zaufania oraz w żaden sposób nie zachęca do kliknięcia. Jak sprawdzić, czy strona wyświetla się w wyszukiwarce Google i w jaki sposób wygląda? Jeśli nie możemy na nią trafić przez zwykłe wyszukiwanie, można skorzystać z komendy wpisywanej bezpośrednio w wyszukiwarkę: site:adresstrony (np. site:supersklep-zoologiczny.pl). Jeśli strona nie zostanie odnaleziona, oznacza to, że nie została jeszcze przez Google zaindeksowana (nie mam jej w katalogu stron wyszukiwarki). Aby to zmienić, warto skorzystać z Google Search Console.

Do czego służy Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie pozwalające zarządzać witryną w wyszukiwarce Google (z której korzysta dziś w Polsce prawie 96 proc. użytkowników sieci). Dzięki Google Search Console można wysłać prośbę o zaindeksowanie witryny (czyli dodanie jej do indeksu stron Google – tak, jak wspomnieliśmy, warto zrobić od razu po opublikowaniu strony lub po wprowadzeniu na niej większych zmian), kontrolować wygląd strony w wynikach wyszukiwania i jej pozycję, zbierać dane o użytkownikach witryny i ich zachowaniu oraz o tym, jakie słowa kluczowe wpisane w przeglądarkę spowodowały wyświetlenie naszej witryny (więcej o pozyskiwaniu słów kluczowych z Search Console i innych źródeł przeczytasz tutaj: „Skąd pozyskiwać słowa kluczowe do kampanii Google Ads?”). Google Search Console informuje także na bieżąco o stanie witryny, problemach i awariach oraz możliwościach jej optymalizacji.

Google Search Console pozwala więc na poprawienie widoczności i skuteczności witryny w sieci nawet osobom, które nie zajmują się na co dzień programowaniem. Aby skorzystać z usługi, wystarczy mieć konto Google i potwierdzić za jego pomocą prawo do zarządzania stroną. Rozbudowane artykuły w Centrum Pomocy Google pozwolą na przejście krok po kroku przez połączenie witryny z kontem Search Console i efektywne korzystanie z usługi. Więcej na jej temat można przeczytać tutaj: Search Console – podstawowe informacje.

Podsumowanie

Nawet, jeśli nie korzystasz z Google Ads, czyli płatnego wyświetlania reklam swojej strony wśród wyników wyszukiwania w Google, możesz zadbać o to, by Twoja strona wyświetlała się w prawidłowy sposób w wyszukiwarce Google. Pomoże Ci w tym Google Search Console – darmowa usługa pozwalająca z jednej strony w pewnym stopniu monitorować ruch w witrynie, a z drugiej – zarządzać stroną i wciąż poprawiać jej skuteczność i widoczność w sieci zwiększając tym samym szanse na pozyskanie nowych klientów.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.