Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

13—02—2019

Google Search Console to darmowe narzędzie dla programistów i webmasterów pozwalające zwiększyć skuteczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. W jaki sposób?

Skuteczna strona w sieci to przede wszystkim taka strona, którą można znaleźć. Nawet najnowocześniejsza i najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie spodziewanego efektu, jeśli nikt nie będzie mógł na nią trafić przez wyszukiwarkę Google.

Metadane witryny istotne dla wyszukiwarki

Opublikowanie nowej strony w sieci nie oznacza automatycznie, że będzie ona widoczna w wyszukiwarce Google. Prawdopodobnie witryna w końcu pojawi się na stronie z wynikami wyszukiwania, jednak czasami może to trochę potrwać (nawet do 30 dni). W niektórych przypadkach natomiast, przez różnego rodzaju błędy programistyczne na stronie, może się ona nie wyświetlać w Google wcale lub w taki sposób, który nic nie mówi użytkownikowi wyszukiwarki – bez meta tytułów i meta opisów (ostatni wynik na liście):


Na przykładzie widać, że strony, które wyświetlają się wraz z tytułem i opisem (meta title/title tag/meta tag title i meta description/description tag/meta tag description) lepiej informują użytkownika wyszukiwarki o swojej zawartości – tym samym szybciej pozwalają zweryfikować, czy będą dobrą odpowiedzią na wpisane zapytanie. Dzięki uzupełnionym meta opisom prawdopodobieństwo, że ktoś kliknie w dwa pierwsze linki jest o wiele większe. Trzeci nie wzbudza zaufania oraz w żaden sposób nie zachęca do kliknięcia. Jak sprawdzić, czy strona wyświetla się w wyszukiwarce Google i w jaki sposób wygląda? Jeśli nie możemy na nią trafić przez zwykłe wyszukiwanie, można skorzystać z komendy wpisywanej bezpośrednio w wyszukiwarkę: site:adresstrony (np. site:supersklep-zoologiczny.pl). Jeśli strona nie zostanie odnaleziona, oznacza to, że nie została jeszcze przez Google zaindeksowana (nie mam jej w katalogu stron wyszukiwarki). Aby to zmienić, warto skorzystać z Google Search Console.

Do czego służy Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie pozwalające zarządzać witryną w wyszukiwarce Google (z której korzysta dziś w Polsce prawie 96 proc. użytkowników sieci). Dzięki Google Search Console można wysłać prośbę o zaindeksowanie witryny (czyli dodanie jej do indeksu stron Google – tak, jak wspomnieliśmy, warto zrobić od razu po opublikowaniu strony lub po wprowadzeniu na niej większych zmian), kontrolować wygląd strony w wynikach wyszukiwania i jej pozycję, zbierać dane o użytkownikach witryny i ich zachowaniu oraz o tym, jakie słowa kluczowe wpisane w przeglądarkę spowodowały wyświetlenie naszej witryny (więcej o pozyskiwaniu słów kluczowych z Search Console i innych źródeł przeczytasz tutaj: „Skąd pozyskiwać słowa kluczowe do kampanii Google Ads?”). Google Search Console informuje także na bieżąco o stanie witryny, problemach i awariach oraz możliwościach jej optymalizacji.

Google Search Console pozwala więc na poprawienie widoczności i skuteczności witryny w sieci nawet osobom, które nie zajmują się na co dzień programowaniem. Aby skorzystać z usługi, wystarczy mieć konto Google i potwierdzić za jego pomocą prawo do zarządzania stroną. Rozbudowane artykuły w Centrum Pomocy Google pozwolą na przejście krok po kroku przez połączenie witryny z kontem Search Console i efektywne korzystanie z usługi. Więcej na jej temat można przeczytać tutaj: Search Console – podstawowe informacje.

Podsumowanie

Nawet, jeśli nie korzystasz z Google Ads, czyli płatnego wyświetlania reklam swojej strony wśród wyników wyszukiwania w Google, możesz zadbać o to, by Twoja strona wyświetlała się w prawidłowy sposób w wyszukiwarce Google. Pomoże Ci w tym Google Search Console – darmowa usługa pozwalająca z jednej strony w pewnym stopniu monitorować ruch w witrynie, a z drugiej – zarządzać stroną i wciąż poprawiać jej skuteczność i widoczność w sieci zwiększając tym samym szanse na pozyskanie nowych klientów.

Słowa kluczowe

  • Google search console
  • firmowa strona internetowa
  • wyszukiwarka Google

Najnowsze artykuły

Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych?

Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że Google testuje nowy wygląd reklam w wyszukiwarce. Co się zmienia?

Google znów ukarany za monopol na rynku reklamy internetowej

Tym razem na celowniku KE znalazła się usługa AdSense. Za nadużywanie monopolu na rynku reklamy internetowej Google musi zapłacić prawie 1,5 mld euro.

Sposób doładowania konta Google Ads wpływa na kampanie

Okazuje się, że częstotliwość oraz wysokość wpłat dokonywanych na konto Google Ads nie pozostają obojętne dla wyników kampanii prowadzonych na koncie.