Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Jak nie wpaść w pułapki zastawione przez Google – czyli dlaczego warto powierzyć prowadzenie kampanii Google Ads agencji?

07—10—2020

W czasach, gdy widoczność w internecie stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej, wielu przedsiębiorców zastanawia się nad promowaniem swoich usług lub produktów za pomocą kampanii Google Ads (wcześniej Google AdWords). Utworzenie i prowadzenie skutecznej kampanii nie jest jednak tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Jak uniknąć kosztownych pułapek zastawionych na nieświadomych reklamodawców przez Google?

Google zachęca dziś do korzystania z Google Ads przedstawiając ten rozbudowany system reklamowy jako łatwe w obsłudze, intuicyjne narzędzie pozwalające szybko znaleźć się tam, gdzie usług i produktów szukają potencjalni klienci, czyli w wyszukiwarce Google. Już na etapie zakładania samego konta, Google podsuwa wiele wskazówek ułatwiających i przyspieszających cały proces. Korzystając z nich, można uruchomić swoją pierwszą kampanię nawet, jeśli nigdy wcześniej nie miało się do czynienia z Google Ads. Dlaczego jednak to na pozór idealne rozwiązanie jest bardzo ryzykowne?

W rzeczywistości Google Ads to skomplikowany i złożony system, zmieniający się niemal z dnia na dzień. Aby się w nim odnaleźć, potrzeba czasu i doświadczenia. Ponadto w Google Ads nie istnieją uniwersalne rozwiązania, sprawdzające się zawsze i wszędzie. Każda kampania powinna być szczegółowo przemyślana i dostosowana do potrzeb i celów konkretnego reklamodawcy. Wiele ustawień i dodatkowych opcji wymaga ciągłego testowania, sprawdzania i optymalizowania. Dlatego właśnie warto jednak – przynajmniej na początku – powierzyć prowadzenie kampanii Google Ads ekspertom. Samodzielne prowadzenie skutecznej kampanii wymaga wiedzy, której nie da się zdobyć, korzystając jedynie z poradników i samouczków Google.

Uniknij kosztownych pułapek

Google oferuje dziś szereg ułatwień i zachęca do tworzenia coraz bardziej zautomatyzowanych kampanii oraz ich optymalizowania zgodnie z automatycznie generowanymi rekomendacjami. Podążanie za wskazówkami i podpowiedziami Google doprowadzi z pewnością do szybszego wydawania przeznaczonego na kampanię budżetu, niekoniecznie jednak sprawi, że będzie on wydawany efektywnie. Wśród domyślnych ustawień konta i kampanii oraz w rekomendowanych przez Google rozwiązaniach zastawiono wiele pułapek, w które nieświadomi reklamodawcy bardzo szybko wpadają. Poniżej opisujemy kilka z nich.

  1. Zakładanie konta Google Ads. Podczas zakładania konta Google Ads, system będzie zachęcał do utworzenia pierwszej kampanii od razu, bez jakiegokolwiek przygotowania. Aby skonfigurować skuteczną kampanię, potrzeba wielu szczegółowych informacji, m.in. o słowach kluczowych i ich stawkach. Takie dane sprawdzić można w planerze słów kluczowych, dostępnym dopiero po utworzeniu konta. Dlatego ustawianie kampanii zaraz po pierwszym logowaniu do Google Ads jest pozbawione sensu.
  2. Domyślne ustawienia konta Google Ads. Wśród domyślnych ustawień konta Google Ads – czyli takich, które system wybrał za nas – znajduje się m.in. włączone raportowanie połączeń, włączone zastosowanie automatycznych propozycji reklam, włączone wyświetlanie reklam we wszystkich typach treści. Są to ustawienia, które znacznie zmniejszają kontrolę nad treścią i miejscem wyświetlania reklam.
  3. Domyślne ustawienia kampanii. W zależności od typu kampanii, podczas jej konfiguracji, system będzie stosował pewne ustawienia domyślne sprawiające, że budżet będzie marnowany na bezwartościowe kliknięcia. Są to m.in. takie ustawienia, jak wyświetlanie reklam tekstowych w sieci reklamowej i witrynach partnerów Google, automatyczne strategie ustalania stawek bez limitu kosztu kliknięcia, rozszerzony zasięg kierowania, opcje lokalizacji kampanii.
  4. Słowa kluczowe. Zarówno na etapie tworzenia kampanii, jak i na etapie jej późniejszej optymalizacji, Google będzie rekomendował dodawanie do kampanii słów kluczowych w tzw. dopasowaniu przybliżonym. Jest to najszerszy możliwy typ dopasowania dający systemowi niemal nieograniczoną swobodę w wyświetlaniu reklam na zapytania, które mogą być zupełnie niezwiązane z promowaną w reklamie ofertą. Dodanie słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym jest najskuteczniejszym sposobem na błyskawiczne i całkowicie nieefektywne wyklikanie budżetu kampanii, dlatego Google tak chętnie to rozwiązanie promuje.
  5. Optymalizacja kampanii. W przypadku kampanii już działających, Google podsuwa szereg rekomendacji, których zastosowanie również ma na celu przede wszystkim podniesienie kosztów kampanii, a nie poprawę jej skuteczności. Ponadto pamiętać należy, że rekomendacje Google generowane są automatycznie dla wszystkich kont i nie uwzględniają specyfiki danej kampanii, oferty itd. Stąd ich zastosowanie w większości przypadków jest bezzasadne.

Powyższe przykłady to tylko niektóre z pułapek zastawianych przez Google na reklamodawców. Zarówno na etapie konfiguracji kampanii, jak i dalszego jej prowadzenia i optymalizowania, Google będzie podsuwał rozwiązania, których zastosowanie w większości przypadków doprowadzi jedynie do podniesienia kosztów kampanii. Z tego względu warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji Google Ads – najlepiej posiadającej status partnera Google.

Wybierz rzetelną agencję Google Ads

Co daje wybór agencji ze statusem partnera Google? Przede wszystkim zapewnia obsługę przez ekspertów – aby agencja uzyskała status partnera Google, jej pracownicy muszą mieć aktualne certyfikaty wystawione przez Google i potwierdzające wiedzę oraz umiejętności w zakresie Google Ads. Ponadto wyniki kampanii prowadzonych przez agencję muszą utrzymywać się na odpowiednim poziomie. Agencje ze statusem partnera Google mogą także zaproponować swoim klientom dodatkowe środki na kliknięcia w ramach przyznawanego im specjalnego kuponu od Google. Warto więc zwrócić uwagę na to, czy agencja, której chcemy powierzyć prowadzenie kampanii, ten status posiada.

Drugim istotnym kryterium wyboru powinno być podejście agencji do prowadzenia kampanii Google Ads. Jeśli agencja nie zagłębia się w specyfikę usług czy produktów, które ma promować w kampaniach, to z dużym prawdopodobieństwem każdemu klientowi proponuje te same, standardowe rozwiązania. Tak, jak wspomniano wcześniej, w przypadku kampanii Google Ads nie da się podać uniwersalnej recepty na prowadzenie skutecznej kampanii. Każde rozwiązanie musi być skrojone na miarę potrzeb i możliwości reklamodawcy. Rzetelna agencja, której zależy na prawdziwym sukcesie kampanii, a nie jedynie na wydaniu pieniędzy klienta, powinna również przyjrzeć się docelowej stronie internetowej, ponieważ finalnie to ona zadecyduje o tym, czy osoba, która kliknęła w reklamę, skorzysta z oferty.

Podsumowanie

Google promuje dziś coraz bardziej zautomatyzowane i łatwiejsze w obsłudze kampanie Google Ads przedstawiając je jako doskonałe rozwiązanie dla reklamodawców, którzy nie znają się na prowadzeniu kampanii. W rzeczywistości jednak podsuwane przez Google ustawienia mogą spowodować jedynie zmarnowanie dużego budżetu w bardzo krótkim czasie. Prowadzenie skutecznej kampanii Google Ads wymaga obecnie szerokiej wiedzy i doświadczenia, ponieważ wprowadzane wciąż przez Google „ulepszenia” i „ułatwienia” mają na celu jedynie szybsze wydawanie pieniędzy przez nieświadomych reklamodawców. Dlatego warto, szczególnie na początku, powierzyć swoje kampanie profesjonalnej i rzetelnej agencji zajmującej się Google Ads (wcześniej Google AdWords).

Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji pierwszej kampanii i chcesz uniknąć kosztownych pułapek, skontaktuj się z nami: napisz kontakt@adpresso.pl lub zadzwoń 538-101-900.

Jeśli szukasz przystępnego kursu, który wprowadzi Cię w tematykę Google Ads, sprawdź nasz Kurs Google Ads od podstaw dla początkujących i średniozaawansowanych.

Słowa kluczowe

  • google ads
  • agencja google ads

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?