Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dlaczego warto uzupełniać opisy linków do podstron w rozszerzeniach reklamy tekstowej?

Okazuje się, że nawet jeśli do reklam tekstowych dodamy rozszerzenia linków do podstron, ale bez opisów, Google może chętniej wyświetlić swoje automatyczne rozszerzenia linków z dynamicznymi opisami. Jak to działa?

Tak zwane dynamiczne, czyli generowane automatycznie na podstawie strony docelowej teksty reklam i rozszerzeń stają się dziś zmorą zarządzających kontami Google Ads. Niedawno ostrzegaliśmy przed automatycznie zastosowanymi propozycjami reklam, na które reklamodawca nie musiał wyrażać nawet zgody, a jakiś czas temu – przed automatycznie tworzonymi rozszerzeniami reklamy tekstowej. Teraz okazuje się, że nawet ręcznie dodawane rozszerzenia nie wypełnione w 100 procentach treścią mogą być dla Google mniej wartościowe niż rozszerzenia dynamiczne.

Google chętnie opisze link za Ciebie

Opisy rozszerzeń linków do podstron to tekstami, które mogą wyświetlić się pod linkiem do strony danego produktu, usługi czy oferty zamieszczonym pod reklamą Google Ads:

Przy tworzeniu nowych reklam Google coraz częściej podpowiada, by dodać do nich rozszerzenia linków do podstron. Jeśli już reklamodawcy się na ro decydują, zwykle wklejają link do odpowiedniej podstrony i wpisują tekst, pod którym będzie się on wyświetlał. Warto jednak uzupełnić również miejsca przeznaczone na opis linku (Linia tekstu 1 i Linia tekstu 2):

Okazuje się, że w przypadku, gdy pozostawimy je niewypełnione, Google może chętniej wyświetlić własne, automatyczne rozszerzenia linków do podstron z nie zawsze wartościowym opisem (nie wspominając już o tym, że sam link może prowadzić do strony, która jest w danej kampanii kompletnie nieistotna). Taką sytuację opisano niedawno na jednym z poświęconych Google Ads blogów we wpisie "Sitelinks tip: Set your sitelink descriptions or Google, Bing Ads can do it dynamically".

Dlaczego jeszcze warto opisywać linki?

Uzupełnienie opisów linków do podstron ma również tę zaletę, że gdy reklama wyświetli się na pierwszej pozycji z pełnym rozszerzeniem (link wraz z opisem), zajmie ona niemal całą przestrzeń na górze strony z wynikami wyszukiwania. Oznacza to, że na mniejszych ekranach bezpośrednio po wyszukaniu i bez skrolowania strony będzie widać tylko jedną reklamę. Na opis linku do podstrony Google Ads udostępnia obecnie aż 70 znaków, warto więc tę przestrzeń rozsądnie wykorzystać.

Jeśli chcesz wyłączyć rozszerzenia automatyczne w danej grupie reklam, zobacz, jak zrobić to krok po kroku: Rozszerzenia automatyczne – jak je wyłączyć?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj

Jak utworzyć listę odbiorców w Google Analytics?

Listy odbiorców w Google Analytics pozwalają na gromadzenie informacji o użytkownikach odwiedzających naszą stronę i wykonujących na niej określone czynności oraz wykorzystanie tych danych w kampaniach remarketingowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.