Okazuje się, że nawet jeśli do reklam tekstowych dodamy rozszerzenia linków do podstron, ale bez opisów, Google może chętniej wyświetlić swoje automatyczne rozszerzenia linków z dynamicznymi opisami. Jak to działa?
Tak zwane dynamiczne, czyli generowane automatycznie na podstawie strony docelowej teksty reklam i rozszerzeń stają się dziś zmorą zarządzających kontami Google Ads. Niedawno ostrzegaliśmy przed automatycznie zastosowanymi propozycjami reklam, na które reklamodawca nie musiał wyrażać nawet zgody, a jakiś czas temu – przed automatycznie tworzonymi rozszerzeniami reklamy tekstowej. Teraz okazuje się, że nawet ręcznie dodawane rozszerzenia nie wypełnione w 100 procentach treścią mogą być dla Google mniej wartościowe niż rozszerzenia dynamiczne.
Opisy rozszerzeń linków do podstron to tekstami, które mogą wyświetlić się pod linkiem do strony danego produktu, usługi czy oferty zamieszczonym pod reklamą Google Ads:
Przy tworzeniu nowych reklam Google coraz częściej podpowiada, by dodać do nich rozszerzenia linków do podstron. Jeśli już reklamodawcy się na ro decydują, zwykle wklejają link do odpowiedniej podstrony i wpisują tekst, pod którym będzie się on wyświetlał. Warto jednak uzupełnić również miejsca przeznaczone na opis linku (Linia tekstu 1 i Linia tekstu 2):
Okazuje się, że w przypadku, gdy pozostawimy je niewypełnione, Google może chętniej wyświetlić własne, automatyczne rozszerzenia linków do podstron z nie zawsze wartościowym opisem (nie wspominając już o tym, że sam link może prowadzić do strony, która jest w danej kampanii kompletnie nieistotna). Taką sytuację opisano niedawno na jednym z poświęconych Google Ads blogów we wpisie "Sitelinks tip: Set your sitelink descriptions or Google, Bing Ads can do it dynamically".
Uzupełnienie opisów linków do podstron ma również tę zaletę, że gdy reklama wyświetli się na pierwszej pozycji z pełnym rozszerzeniem (link wraz z opisem), zajmie ona niemal całą przestrzeń na górze strony z wynikami wyszukiwania. Oznacza to, że na mniejszych ekranach bezpośrednio po wyszukaniu i bez skrolowania strony będzie widać tylko jedną reklamę. Na opis linku do podstrony Google Ads udostępnia obecnie aż 70 znaków, warto więc tę przestrzeń rozsądnie wykorzystać.
Jeśli chcesz wyłączyć rozszerzenia automatyczne w danej grupie reklam, zobacz, jak zrobić to krok po kroku: Rozszerzenia automatyczne – jak je wyłączyć?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy