Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Dlaczego wykluczające frazy są niezbędne w każdej kampanii AdWords?

24—01—2018

Wykluczające słowa kluczowe powinny być nieodłączną częścią każdej kampanii Google AdWords – istnieje bowiem spore ryzyko, że bez nich spora część budżetu może zostać zmarnowana na niepotrzebne kliknięcia.

Ustawienie fraz wykluczających – a więc takich, na które reklama ma się nie wyświetlać – może czasem decydować o sukcesie kampanii AdWords. Dzięki nim bowiem nie tracimy budżetu na niepotrzebne kliknięcia, bardziej precyzyjnie kierujemy reklamy do odpowiedniej grupy docelowej, otrzymujemy bardziej precyzyjne i wiarygodne wyniki kampanii, możemy też szczegółowo analizować zachowania naszej grupy docelowej, a nie grupy przypadkowych użytkowników, którzy tak naprawdę poszukują innej oferty.

Na czym polega dopasowanie wykluczające?

Dopasowanie wykluczające oznacza, że jeśli internauta wpisze do wyszukiwarki daną frazę, to reklamy ustawione podczas przygotowywania działań nie wyświetlą się – dzięki temu reklamodawca ma pewność, że reklama nie wyświetla się temu użytkownikowi, który na pewno nie szuka tego, co znajduje się w ofercie.

Oczywiście, w tej kwestii można zaufać Google’owi – że precyzyjnie wyświetli reklamy tym użytkownikom, którzy wpiszą podane przez nas frazy. Tak byłoby idealnie. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze mechanizm wyszukiwania jest w stanie wyłapać wszystkie niuanse językowe, poza tym czasem jedno słowo może oznaczać dwie zupełnie inne rzeczy – np. słowo ,,krem” może oznaczać krem do twarzy, krem do ciała oraz krem do ciasta, a fraza ,,jak zrobić krem” może oznaczać, że użytkownik poszukuje albo instrukcji, w jaki sposób zrobić samodzielnie krem do twarzy albo poszukuje przepisu na krem do ciasta. W takich właśnie przypadkach pomocne będzie dopasowanie wykluczające, które można ustawić na trzech poziomach – całego konta, kampanii lub konkretnej grupy reklam.

Dopasowanie wykluczające pozwala na lepsze wydanie środków na kampanię AdWords

Dzięki dopasowaniu wykluczającemu reklamodawca nie traci budżetu na niepotrzebne kliknięcia – lepiej wszak przeznaczyć te środki na działania, które przeniosą następnie efekt w postaci konwersji. Oczywiście, z jednej strony można liczyć na uwagę internautów – jeśli ktoś szuka konkretnego rozwiązania, a na zapytanie w wyszukiwarce wyświetli mu się reklama AdWords z kompletnie inną ofertą, to można liczyć na to, że użytkownik ją pominie i będzie szukał wśród pozostałych wyników wyszukiwania. To rozwiązanie wyglądałoby nieźle, ponieważ za wyświetlenie reklamy reklamodawca nie płaci – dopiero za kliknięcie. Problem polega jednak na tym, że wielu użytkowników z rozpędu klika w pierwsze wyniki wyszukiwania, nie patrząc na to, czy oferta do końca spełnia ich oczekiwania. Jeśli nie, to kliknięcie będzie po prostu zmarnowane, bo taki użytkownik po kilku sekundach po prostu opuści witrynę.

Wyniki kampanii AdWords będą bardziej wiarygodne

Zazwyczaj od razu po uruchomieniu kampanii AdWords widać efekty – reklamy pojawiają się wśród wyników wyszukiwania lub na stronach internetowych w sieci reklamowej Google’a, szybko widoczny jest też wzrost sesji odnotowanych w Google Analytics. Jednak – jak już pisaliśmy kilkakrotnie – najważniejsze jest, by ruch na stronie był jak najbardziej wartościowy, co oznacza, że warto kierować na stronę tych użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem skorzystają następnie z oferty. To właśnie skorzystanie z oferty powinno być głównym celem prowadzenia kampanii i to właśnie liczba konwersji powinna być analizowana w pierwszym rzędzie. Błędne jest natomiast założenie, że o sukcesie kampanii decyduje wzrost liczby użytkowników – jest wręcz przeciwnie, ponieważ jeśli z rozpędu w reklamy klikają nie ci użytkownicy, którzy są zainteresowani ofertą, to te kliknięcia są po prostu dla reklamodawcy kosztem.

Możliwa będzie szczegółowa analiza zachowań użytkowników

Nieodłączną częścią każdej kampanii Google AdWords powinno być połączenie z Google Analytics – bezpłatnym narzędziem Google’a, który umożliwia monitorowanie zachowania użytkowników na firmowej stronie internetowej. W Google Analytics znajduje się specjalny moduł, poświęcony także Google AdWords – można więc analizować zachowania także tych użytkowników, którzy trafili do witryny w wyniku prowadzenia kampanii. Jeśli kampania zostanie ustawiona prawidłowo (także z uwzględnieniem fraz wykluczających), jest większa szansa na to, że na stronę internetową trafiają użytkownicy, którzy potencjalnie mogą stać się w przyszłości klientami firmy. Analiza ich zachowania na stronie może dać odpowiedź na to, czego w witrynie poszukują, a więc jakie są ich potrzeby. To cenna wiedza, którą można wykorzystać nie tylko w przypadku prowadzenia kampanii AdWords, ale także przy innych działaniach promocyjnych.

Podsumowanie

Dopasowanie wykluczające to jedno z rozwiązań, które pozwalają na precyzyjne kierowanie kampanii do odpowiedniej grupy odbiorców, a w efekcie – na lepsze wykorzystanie budżetu przeznaczonego na kliknięcia w płatne reklamy tekstowe.

Warto jednak pamiętać, że ustawienie wykluczających fraz to tylko jeden z elementów prowadzenia skutecznej kampanii AdWords. Aby mieć lepszą kontrolę nad tym, w jakich przypadkach reklamy się wyświetlają, warto stosować także inne dopasowania słów kluczowych – dopasowanie przybliżone, modyfikator dopasowania przybliżonego, dopasowanie do wyrażenia oraz dopasowanie ścisłe. Więcej o tym czytaj w naszym artykule ,,Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne?".

Słowa kluczowe

  • Google AdWords
  • SEM
  • dopasowania słów kluczowych

Najnowsze artykuły

Google umożliwia płatności za konwersje

Przy ustawianiu inteligentnej kampanii AdWords w sieci reklamowej istnieje możliwość ustawienia nowej metody płatności - za konwersję.

Google AdWords dla branży e-commerce

Dziś sama obecność w Internecie nie wystarczy - odpowiednio przygotowana strona internetowa musi iść w parze z odpowiednio dobranymi działaniami reklamowymi.

Aplikacja Google AdWords pozwala na edycję słów kluczowych

W aplikacji Google AdWords można od niedawna dokonywać zmian dotyczących słów kluczowych, dobranych do konkretnej kampanii czy grupy reklam.