Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Dodatkowe wyjaśnienia statystyk kampanii Google Ads

15—06—2020

Google uruchamia nową opcję w kampaniach - dodatkowe wyjaśnienia statystyk. Dzięki temu reklamodawca w szybki sposób sprawdzi, czy i jak optymalizacja kampanii Google Ads wpłynęła na jej wyniki.

To na razie wersja beta nowej opcji - Google poinformował o niej niedawno na swoim blogu. Wśród prowadzonych przez nas kampanii jeszcze nie natknęliśmy się na nowe rozwiązanie, choć z pewnością z niego skorzystamy, jak tylko będzie ono dostępne. Po raz pierwszy bowiem w jednym miejscu będzie można sprawdzić, czy i w jakim stopniu wprowadzone w kampanii Google Ads zmiany przyczyniły się do późniejszych zmian. Nie dość, że pozwala to zaoszczędzić sporo czasu, to jeszcze umożliwia poznanie dość szczegółowych informacji.

Jakie dane Google będzie dodatkowo objaśniał?

Zmiany, które będzie można sprawdzić, dotyczą przede wszystkim budżetu, wprowadzonych stawek, ustawień kampanii czy wcześniejszych edycji. Będzie można sprawdzić kwestie dotyczące np.

  • zmian stawek za kliknięcie (pod kątem miejsca i częstotliwości wyświetlania reklam);
  • zmian modyfikatorów stawek, w tym dotyczące urządzeń, lokalizacji, grupy demograficznej czy stawek za odbiorców;
  • zmian budżetu (pod kątem liczby wyświetleń i kliknięć w reklamy);
  • stopień wykorzystania budżetu przeznaczonego na kampanię (czy i jak wpłynęły na niego zmiany stawki za kliknięcie);
  • zmian kierowania reklam (w tym kierowanie reklam wg lokalizacji czy dobierania słów kluczowych do kampanii);
  • historii zmian (w jaki sposób dokonane wcześniej zmiany wpłynęły na skuteczność kampanii).

W jaki sposób można sprawdzić wyjaśnienia?

Aby sprawdzić dodatkowe wyjaśnienia, należy wejść do prowadzonej kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania (w innych typach kampanii nie jest dostępna), a następnie wybrać określony przedział czasowy (np. obecny miesiąc). Później należy zaznaczyć opcję ,,Porównaj", dzięki której można porównać dane z dwóch różnych wybranych przez siebie okresów. Co ważne, aby wyjaśnienia się pojawiły, przy zaznaczaniu drugiego przedziału czasowego zawsze trzeba wybrać taką samą liczbę dni (w innym wypadku wyjaśnienia się nie wyświetlą) - np. dzisiaj możemy zaznaczyć okres od 1 do 15 czerwca oraz (analogicznie) od 1 do 15 maja.

Po wybraniu zakresów dat Google wyświetla wyniki w oddzielnych kolumnach, podane są też liczby procentowe z symbolem + lub -, które pokazują różnice między wynikami z pierwszego i drugiego okresu. W przypadku ważnych zmian liczby procentowe będą podświetlone kolorem niebieskim (w podobny sposób jak linki na stronach internetowych) - by poznać dodatkowe wyjaśnienia, wystarczy w niego kliknąć. Uwaga - zmiany są widoczne wyłącznie z poziomu kampanii oraz grup reklamy.

Historia zmian w Google Ads na osi czasu

Przypomnijmy, że kilka miesięcy Google wprowadził już w swoim panelu podobne rozwiązanie - w oddzielnej zakładce Historia zmian reklamodawcy mogą sprawdzić, jak zmiany wpłynęły na wyniki skuteczności kampanii. Historia zmian do niedawna kojarzyła się raczej z kolumnami danych, w których widoczne były informacje o czasie zmian, adres e-mailowy osoby wprowadzającej zmianę czy nazwę kampanii i grupy reklam. W lutym wprowadzona zostało nowe rozwiązanie - oś czasu. Są tam naniesione dane skuteczności kampanii (np. liczba konwersji), z drugiej zaś strony widoczne są też zmiany dokonane w kampanii. Dzięki temu widać, czy zmiany w kampanii Google Ads przyniosły spodziewany efekt.

Czytaj także: Jak zmiany wpływają na kampanie Google Ads? Teraz łatwiej to sprawdzić 


Słowa kluczowe

  • historia zmian
  • płatna reklama tekstowa
  • google ads

Najnowsze artykuły

Facebook jak Instagram - tylko z liczbą obserwujących?

Facebook bez licznika polubień, za to z liczbą obserwujących? Wkrótce może być to możliwe. Facebook wrócił do ukrywania polubień, tylko teraz dotyczy to stron.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” firmy Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej.

Google walczy z fake-newsami o koronawirusie

Jeśli publikujesz nieprawdziwe informacje o pandemii koronawirusa na swojej stronie internetowej, Google nie pozwoli Ci zarabiać na emisji reklam