Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dodatkowe wyjaśnienia statystyk kampanii Google Ads

Google uruchamia nową opcję w kampaniach - dodatkowe wyjaśnienia statystyk. Dzięki temu reklamodawca w szybki sposób sprawdzi, czy i jak optymalizacja kampanii Google Ads wpłynęła na jej wyniki.

To na razie wersja beta nowej opcji - Google poinformował o niej niedawno na swoim blogu. Wśród prowadzonych przez nas kampanii jeszcze nie natknęliśmy się na nowe rozwiązanie, choć z pewnością z niego skorzystamy, jak tylko będzie ono dostępne. Po raz pierwszy bowiem w jednym miejscu będzie można sprawdzić, czy i w jakim stopniu wprowadzone w kampanii Google Ads zmiany przyczyniły się do późniejszych zmian. Nie dość, że pozwala to zaoszczędzić sporo czasu, to jeszcze umożliwia poznanie dość szczegółowych informacji.

Jakie dane Google będzie dodatkowo objaśniał?

Zmiany, które będzie można sprawdzić, dotyczą przede wszystkim budżetu, wprowadzonych stawek, ustawień kampanii czy wcześniejszych edycji. Będzie można sprawdzić kwestie dotyczące np.

W jaki sposób można sprawdzić wyjaśnienia?

Aby sprawdzić dodatkowe wyjaśnienia, należy wejść do prowadzonej kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania (w innych typach kampanii nie jest dostępna), a następnie wybrać określony przedział czasowy (np. obecny miesiąc). Później należy zaznaczyć opcję ,,Porównaj", dzięki której można porównać dane z dwóch różnych wybranych przez siebie okresów. Co ważne, aby wyjaśnienia się pojawiły, przy zaznaczaniu drugiego przedziału czasowego zawsze trzeba wybrać taką samą liczbę dni (w innym wypadku wyjaśnienia się nie wyświetlą) - np. dzisiaj możemy zaznaczyć okres od 1 do 15 czerwca oraz (analogicznie) od 1 do 15 maja.

Po wybraniu zakresów dat Google wyświetla wyniki w oddzielnych kolumnach, podane są też liczby procentowe z symbolem + lub -, które pokazują różnice między wynikami z pierwszego i drugiego okresu. W przypadku ważnych zmian liczby procentowe będą podświetlone kolorem niebieskim (w podobny sposób jak linki na stronach internetowych) - by poznać dodatkowe wyjaśnienia, wystarczy w niego kliknąć. Uwaga - zmiany są widoczne wyłącznie z poziomu kampanii oraz grup reklamy.

Historia zmian w Google Ads na osi czasu

Przypomnijmy, że kilka miesięcy Google wprowadził już w swoim panelu podobne rozwiązanie - w oddzielnej zakładce Historia zmian reklamodawcy mogą sprawdzić, jak zmiany wpłynęły na wyniki skuteczności kampanii. Historia zmian do niedawna kojarzyła się raczej z kolumnami danych, w których widoczne były informacje o czasie zmian, adres e-mailowy osoby wprowadzającej zmianę czy nazwę kampanii i grupy reklam. W lutym wprowadzona zostało nowe rozwiązanie - oś czasu. Są tam naniesione dane skuteczności kampanii (np. liczba konwersji), z drugiej zaś strony widoczne są też zmiany dokonane w kampanii. Dzięki temu widać, czy zmiany w kampanii Google Ads przyniosły spodziewany efekt.

Czytaj także: Jak zmiany wpływają na kampanie Google Ads? Teraz łatwiej to sprawdzić 


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.